ارتباطات و اطلاعات

دسته بندي : فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT
قسمتی از متن :
ارتباط در عصر حاضر و در شروع قرن بیست و یكم الفبای زندگی صنعتی مدرن و متمدن جوامع مترقی این كره خاكی را تشكیل می دهد. اهمیت ارتباطات و در معنایی ساده تر تبادل اطلاعات بین جوامع بشری و انسانها كه تشكیل دهنده جوامع بشری می باشند، در عصر امروز آنقدر مهم و حائز اهمیت است كه به زعم بزرگان علم در جهان امروز كسی خود را بی نیاز از تبادل اطلاعاتی بداند در حقیقت دچار توهمی بزرگ از یك كحیط پررمز و واقعیت گشته و در حقیقت از آمادگی لازم برای ورود به قرن بیست و یكم برخوردار نیست و از قافله علم بشری به شدت عقب مانده است.
در جهان متنوع و رنگارنگ ما قومیتها و مذاهب و فرهنگهای جوامع مختلف به از بین رفتن منازعات قومی و فرهنگی و مخاصمات دینی منجر می شود و افكار ملل دنیا به طرز بی سابقه ای به یكدیگر نزدیك می گردند. علم انحصاری و تكنولوژی كه سابق بر این منحصراً منحصراً كدر اختیار كشورهای پیشرفته صنعتی قرار داشت از انحصار آنها خارح می گردد و در سطح جهان گسترده می شود و ملل مختلف از نعمات آن بهره مند می شوند.
اگر حادثه ای در نقطه ای در جهان روی دهد با مخابره آن، در عرض كمتر از یم صدم ثانیه در سراسر جهان، همه مردم دنیا به كمك این قسمت از كره خاكی می شتابند و همه اینها ممكن نیست مگر به وسیله تكنولوژی ارتباط و اطلاعات.
گسترش سیستمهای اطلاعاتی در سراسر جهان از قبیل ماهواره ها سیستمهای مایكروویو سیستمهای اطلاعات كامپیوتری و غیره كه جهان ما را به دهكده كوچك تبدیل كرده است، بطوری كه هر فرد از هر ملیتی در دورترین فاصله كره خاكی می تواند در آن واحد با دیگری ارتباط برقرار كند و هر اتفاقی هرچند كوچك و بی اهمیت توسط سیستمهای پیشرفته تبادل اطلاعات در عرض صدم ثانیه به دورترین فاصله از آن نقطه مخابره می شود، گو اینكه فاصله ها در جهان ما از بین رفته و بعد جغرافیایی كرة زمین و چه بسای فضای كیهان تبدیل به مسافتی كوتاه شده است.



فهرست مطالب :
مقدمه
تاریخچة اینترنت
وب
تعریف وب
وب گرافیكی
مزایای وب
ستون فقرات اینترنت
روشهای ارتباط ماهواره با اینترنت
آدرسهای IP
كلاسهای IP
كلاس A
تعداد زیرشبكه ها در كلاس A
تعداد Host ها در كلاس A
كلاس B
تعداد زیر شبكه های كلاس B
تعداد Host در كلاس B
کلاس C
تعداد زیرشبكه ها در كلاس C
تعداد Host ها در كلاس C
تیم كلاسها
IPهای خاص
امكانات مورد نیاز جهت راه اندازی یك ISP
گرفتن خط اینترنت
گرفتن كلاس IP
حوزه و شركت های ثبت حوزه
تعریف سایت وب


دسته بندی: فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 3308 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:78 کیلوبایت

 قیمت: 4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوی فایل ورد