جایگاه علمی ابو علی سینا

دسته بندي : جزوه » بیوگرافی
با رعایت کامل نکات نگارش 
شامل چکیده و مقدمه و دارای فهرست مطالب کامل
شماره گذاری صفحات
رعایت نگارش نقطه و کاما ها 
رعایت اندازه های حاشیه ها 
دارای فهرست منابعی دقیق ( که می توانید با Copy کردن هر منبع در آدرس بار مرورگرتان به منبع مطلب مراجعه کنید، همچنین از کتب معتبر شبکه نیز استفاده شده است)

بخشی از مقدمه:
نه شهر، كه دنياي آنروز برايش كوچك بود. مردي كه سايه بلندش ازعصر و زمانه‌اش فراتر رفت و تا دور دستهاي «آينده» تابيد، در دنياي كوچك هزارسال پيش نمي توانست مشتري داشته باشد. جهان هنوز ثروتي براي خريد او نداشت. بهاي او، قيمت يك نبوغ پرتلاطم و زنده بود، نبوغي كه مرزي نمي‌شناخت و پرتو خيره‌كننده آن از قلمرو شعر و موسيقي، تا عرصه پهناور فلسفه و عرفان و طب و رياضيات و زمين‌شناسي مي‌تابيد…
او سيماي متمايزي بود - وآنچه اين تمايز حرمت‌آميز را به وي مي‌بخشد، تنها جايگاه بلند علمي و هنري‌اش نيست، سنت شكني اوست. اما «ابن‌سينا» فقط ويرانگر نيست. او سنتهاي كهنه و دست و پاگير را طرد مي كند تا بر ويرانه آنها سنت‌هاي تازه‌اي با ظرفيت‌هاي بيشتر پايه بگذارد. ازشك تا يقين راه بلندي نيست. ابن‌سينا از «شك» و «يقين» تركيب يگانه‌اي مي سازد. او به همه معيارهاي پذيرفته شده – وگاه حتي به ظاهر تقديس‌آميز- شك مي كند. حقيقت در سرزمين شك مي رود. و اين شك علمي است كه حركت و پويش را مي طلبد. و درمسير اين كاوش و پويش او به مرزهاي تازه‌اي دست مي‌يابد، مرزهاي قهرماني كه فقط جانهاي مختلف شوريده را مجال دست‌يابي به آنست.
دسته بندی: جزوه » بیوگرافی

تعداد مشاهده: 5038 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx,pdf

تعداد صفحات: 57

حجم فایل:1,488 کیلوبایت

 قیمت: 7,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    نسخه PDF و Word