استفاده از نشا در توليد سبزيجات

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع غذایی
قسمتی از متن :
سبزیجات حاصل از نشا را می توان زودتر از آنهایی كه از دانه روئیده اند، برداشت نمود. پرورش دهندگانی كه از نشا استفاده می كنند، می توانند از بازارهای اول فصل بهرمند شوند و زمان لازم برای تولید یك محصول را كاهش دهند كه به آن ها این اجازه را می دهد تا كشت دوم و سوم را در طی یك فصل رشد تولید نمایند. نشاهایی كه در گلخانه پرورش می یابند را می توان بطور موثری در مقابل تنش محیطی، عوامل بیماریزا و آفات حشره ای حفظ نمود. نشاها می توانند به پرورش دهندگان اجازه دهند تا ملاك های نزدیك به واقعیت، شكل دهی مطلوب و سن فیزیولوژیكی یكسان گیاهان را در داخل بلوك های مزرعه ایجاد نمایند.
درصورتیكه قیمت دانه بالا باشد، ممكن است استفاده از نشا، هزینۀ ایجاد یك كشت سبزی را كاهش دهد، چرا كه بذر كمتری استفاده می شود و نیاز به تنك كردن و وجین زودهنگام را برطرف می كند. همچنین، نشاها اجازه می دهند تا از كود و آب آبیاری استفادۀ موثرتری در طی مراحل اولیۀ رشد شود.
نشاكاری، هم نیروی كار و هم سرمایۀ بیشتری را طلب می كند. تولید موفق نشا نیازمند ابزار پرورشی ضد عفونی شده، كنترل دما و نور، مدیریت كارآمد آفات و امراض، و اقدامات بهداشتی مناسب است.


فهرست مطالب :
مقدمه
سازگاری گیاه
صدمات ریشه ای نشا
ظروف نشا
مخلوط كشت
روش های تولید نشا
آبیاری و كود دهی
افزایش نور و دی اكسید كربن
سن نشا
مدیریت آفات و بیماری ها
برس زنی نشاها
مقاوم سازی نشاها
آرایش شاخ و برگ و ریشه
آبیاری نشاها
محلول های كود دهی اولیه
ضد تعرق



دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 3219 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:215 کیلوبایت

 قیمت: 4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوی فایل ورد