بررسی سبک زندگی دینی از دیدگاه مقام معظم رهبری

دسته بندي : جزوه » دین و مذهب
یکی از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامی عبارت است از سبک زندگی کردن ، رفتار اجتماعی و شیوه ی زیستن می باشد . در واقع سبک زندگی بخش حقیقی و اصلی تمدن اسلامی است .
از نیازهای مبرم جامعه ی ما ، آسیب شناسی در بخش سبک زندگی است که چرا در این ضمینه پیشرفت چندانی نداشتیم . پیشرفت ما در تمدن اسلامی در گرو ، پیشرفت در سبک زندگی است و برای رسیدن به این پیشرفت تمدن اسلامی باید به تفسیرمان از زندگی توجه کنیم . هدف زندگی چیست؟ هر هدفی که ما برای زندگی معین کنیم ، برای خودمان ترسیم کنیم ، به طور طبیعی ، متناسب با خود ،یک سبک زندگی به ما پیشنهاد می شود . یک نقطه اصلی وجود دارد و آن ، ایمان است . یک هدفی را باید ترسیم کنیم .که منظور همان هدف زندگی است و به آن ایمان پیدا کنیم . بدون ایمان پیشرفت در این بخشها امکان پذیر نیست ؛ کار درست انجام نمی گیرد .
از مهم ترین بخش های سبک زندگی رابطه ی آن با اقتصاد خانواده می باشد .در بحث اقتصاد خانواده موضوع مهمی تحت عنوان مصرف گرایی مطرح می شود که به معنی استفاده از کالاها به منظور رفع نیازها و خواسته هاست. مصرف گرایی به شکل بی رویه یک آسیب اجتمائی است که مستلزم شناخت و درمان است .
سبک زندگی اسلامی که انسان بر اساس منطق به محیط خود می نگرد . متاسفانه آزادی غربی که از بدو پیروزی انقلاب همراه آزادی اسلامی مطرح شده ، اصلا وجود خارجی ندارد. آزادی یک ارزش است که اسلام به آن در حد مطلوب نگاه می کند و نظام غرب و سرمایه سالار ، نظام ضد آزادی انسان است چرا که به جای دفاع از آزادی وی ، در نظام آزادی غربی ، حرمت مالکیت و کمپانی ها بیشت از کرامت انسان ارزش دارد.

دسته بندی: جزوه » دین و مذهب

تعداد مشاهده: 4604 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

حجم فایل:110 کیلوبایت

 قیمت: رایگان
برای دانلود رایگان فایل روی لینک دانلود کلیک کنید.   دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: