تحقیق سیروز صفراوی اولیه

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
عنوان مقاله: سیروز صفراوی
قالب: Word
تعداد صفحات: 33
سیروز صفراوی اولیه

ازدیاد پیگمانتاسیون پوستی مخاطی می‌تواند یکی از اولین تظاهرات سیروز صفراوی اولیه باشد. این بیماری ناشایع، علت مشخص ندارد؛ هرچند نظر می‌رسد ماهیت خود ایمنی داشته باشد. سیروز اولیه صفراوی، اغلب در زنان میان‌سال ایجاد می‌شود. بیماری به دلیل آسیب به مجاری صفراوی کوچک داخل کبدی ایجاد می‌شود. مکانیسم ملانوز هنوز نامشخص است.
سیروز اولیه صفراوی، همچنین می‌تواند عاملی برای تغییر رنگ منتشر پوستی مخاطی با منشأ غیر ملانوسیتی ‌باشد. زردی، معمولاً یک عارضه سیروز اولیه صفراوی در مراحل آخر است؛ به هر حال، زردی ممکن است همراه با علل دیگری مانند سیروز کبدی، هپاتیت، نئوپلازی، سنگ صفراوی، بیماری‌های مادرزادی و عفونت نیز دیده شود. زردی به علت سطوح افزایش یافته بیلی روبین سرم (یک محصول حاصل از تجزیه هموگلوبین) ایجاد می‌شود.
ازدیاد بیلی روبین، اغلب ایجاد تغییر رنگ زرد در پوست، چشم‌ها و غشاهای مخاطی می‌کند. درمان بیماری زمینه‌ای، معمولاً منجر به رفع زردی می‌شود. تشخیص افتراقی شامل کاروتنمیا (افزایش سطوح B کاروتن) و لیکوپنمیا (ازدیاد لیکوپن که یک ترکیب موجود در گوجه‌فرنگی و سایر میوه‌ها و سبزیجات است) می‌باشد؛ به هر حال، بافت‌های مخاط دهان در این دو بیماری درگیر نمی‌شوند.
کمبود ویتامین B12 (کوبالامین)
کمبود ویتامین B12 همراه با انواعی از تظاهرات سیستمیک است که عبارتند از آنمی مگالوبلاستیک، علایم و نشانه‌های نورولوژیک متفاوت و انواع تظاهرات پوستی و دهانی شامل احساس سوزش و قرمزی و آتروفی منتشر در مخاط، ازدیاد پیگمانتاسیون پوستی مخاطی به صورت منتشر یک عارضه نادر و کمتر شناخته شده است کمبود B12 است.
دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 2018 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:87 کیلوبایت

 قیمت: 66,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: