پژوهش آماری بررسي ميزان رضايت دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي از اساتيد دانشگاه

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
عنوان: بررسي ميزان رضايت دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي از اساتيد دانشگاه
قالب: Word
تعداد صفحات: 155
تمام سازمانهاي آموزش دنيا بايد از خودشان اين سئوال را داشته باشند كه آيا ما مي توانيم اين كساني را كه به اين مراكز آمده اند راضي، موفق و در نهايت خوشبخت كنيم؟ اين رسالت بزرگ در دست معلمين و استادان معظم ماست، بنابراين آشنا شدن با ديدگاهها و نظرات دانشجويان نسبت به يك استاد خوب كمك مي كند تا استاد از دريچه چشم و عقايد دانشجو ديده شود. همانطور كه ملاحظه مي شود دانشگاهها يكي از مراكز يا مجامع تبادل افكار، اطلاعات و مفاهيم در هر جامعه اي مي باشد و ميزان كار آيي استادان به نحوه آموزش آنها بستگي دارد، شناخت يك استاد خوب هم بستگي به شناخت ويژگيهاي او دارد. معيارهاي ارزشيابي فرمول از قبل تعيين شده و ثابت نيستند و در شرايط متفاوت آموزشي دستخوش تنوع و دگرگوني مي شوند.
رضايت دانشجو از اساتيد موجب دلگرمي و تلاش او در درس شده و همين رضايت آينده درخشان تر ي را براي او و جامعه رقم مي زند، بنابراين اين آگاهي از نظرات دانشجويان كه از سرمايه هاي ثابت و هميشگي هر نهاد آموزشي اند و انديشيدن به تجارب و گرايش آنان ضرورت مهم ديگري است كه نمي توان از آن غافل بود، اطلاعات بدست آمده به ميزان زيادي مي تواند زمينه اي عيني و مشخص و روشن، بر حل بسياري از مسائلي كه هم اكنون اكثر دانشگاهها ما با آن مواجهند فراهم آورد و مسئولان را بر پاره اي از مشكلات و نقاط ضعف والبته نقاط قوت در آموزش عالي واقف سازد و تغييراتي در برنامه هاي موجود به وجود آورد
يك تحقيق علمي فرايندي مداوم و پويا است كه در آن، گذشته، حال و آينده موضوع پيوند مي يابد. واقعيتهاي مورد تحقيق داراي چنين خصلتي مي باشند. يعني ريشه اي در گذشته ، وضع و حال در زمان موجود و دور نمايي در آينده دارد. وقتي يك محقق در خصوص موضوع مورد نظرش به منابع مختلف مراجعه مي كند:
اولا از محتواي منابع در رابطه با موضوع آگاه مي شود و براساس آن مي تواند حد و مرز شناخت علمي را در رابطه با موضوع مشخص كند و آماده شود تا قدم به جلو بر دارد.
دوما با آگاهي از نكات قوت و ضعف منابع در برخورد با موضوع مي تواند چهار چوب نظري جامع تر و واقع بينانه تري را شكل دهد و خطاهاي قبل را مرتكب نشود در اين تحقيق سعي شده در حد امكان با مطالعه منابع متعدد مرتبط شامل: كتاب، مقالات و مراجعه به مراكز علمي و پژوهشكده هاي آستان قدس و كتابخانه ها و بررسي تحقيقات انجام شده شامل طرحهاي پژوهشي و پايان نامه ها، آنها را ارزيابي كرده و با مصاحبه اكتشافي نزديكي بيشتري به موضوع حاصل گردد.
فصل اول : كليات
الف- مقدمه
ب- بيان مسأله
ج- اهميت و ضرورت پژوهش
د- اهداف پژوهش
فصل دوم : ادبيات تحقيق
الف- مقدمه
ب- پيشينه تحقيق
ج- نقد و بررسي تحقيقات انجام شده
د- مباني مفهومي تحقيق
فصل سوم : روش شناسي
الف- مقدمه
ب- روش تحقيق
ج- جامعه آماري تحقيق
د- حجم نمونه
ه- شيوه نمونه گيري
و - فرضيات تحقيق
و- 1- سوالات اصلي تحقيق
ز- روش گردآوري اطلاعات
ح- پيش آزمون، روايي (VALIDITY) و اعتبار (RELIABILITY )
ط- متغيرهاي پژوهش
ي- تعريف عملياتي متغيرها
س- روش هاي تجزيه و تحليل داده ها
فصل چهارم : نتايج يافته ها
جداول و نمودارها
فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات
الف- مقدمه
ب- نتيجه گيري
ب- 1- ويژگيهاي جمعيتي پاسخگويان
ب- 2- توصيف متغيرهاي وابسته و مستقل تحقيق
د- پيشنهادات و محدوديتها
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2254 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 155

حجم فایل:200 کیلوبایت

 قیمت: 155,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: