گزارش کار آموزی نیروگاه بوشهر

دسته بندي : کارآموزی » مهندسی شیمی
فرمت فایل: WORD قابل ویرایش

تعدادصفحات:35

چکیده

به طور کلی یک نیروگاه هسته ای از سه بخش اساسی تشکیل شده است :

راکتور که وظیفه ی آن تولید گرما با استفاده از سوخت هسته ای است .
سیکل بخار که در انتهای آن انرژی مکانیکی توسط توربین در دسترس می باشد .
بخش الکتریکی که انژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و این انرژی را آماده ی انتقال از طریق خطوط فشار قوی می کند .

این گذارش از سه فصل تشکیل شده است . در فصل اول که مر بوط به معرفی نیروگاه اتمی بوشهر است در ابتدا تاریخچه ای از نیروگاه ارائه شده است و سپس کلیات عملیات نیروگاه و قسمت های مختلف شرح داده شده است . ازجمله مدار اول (راکتور) ، مدار دوم (توربین و غیره ) و قسمت های الکتریکی (ژنراتور ، پست و ...).

فصل دوم به کار های انجام شده در دوره ی کار آموزی اختصاص دارد . در این فصل ابتدا قسمت های مختلف دیزل خانه معرفی شده اند و سپس وظایف هر کدام شرح داده شده است . از جمله این وظایف ، تامین برق اضطراری نیروگاه توسط دیزل ژنراتور است که در فصل دوم روند راه اندازی و استارت دیزل و پارالل کردن ژنراتور با شبکه و نکات مربوط به آن مورد برسی قرار گرفته است . هم چنین به طور مختصر در مورد کنترل و حفاظت خطوط و ترانس های مصارف داخلی نیروگاه که در اتاق کنترل ساختمان دیزل خانه انجام می گیرد بحث شده است . و در انتهای فصل اختصار به پست های فشار قوی پرداخته شده است . فصل سوم حاوی نکاتی عملی در مورد ژنراتورهای توان بالا که در نیروگاه مورد استفاده قرار می گیرد می باشد . از جمله طریقه دفع حرارت ژنراتور ، تحریک ژنراتور و حفاظت ژنراتور.
دسته بندی: کارآموزی » مهندسی شیمی

تعداد مشاهده: 2590 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:2,189 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    docx