پاورپوینت تاثیر هندوانه ابوجهل بر روی میزان قند خون

دسته بندي : فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت
دیابت یکی از شایع ترین بیماری هایی است که حدود 6% از جمعیت جهان به آن مبتلا می باشند. بر اساس مطالعات اپیدمیولوژی جمعیت دیابتی ایران را حدود 1/5 میلیون نفر تخمین زده شده و آن را هشتمین علت مرگ و میر معرفی کرده اند. استفاده از گیاهان آنتی دیابتیک ایران از قدمت طولانی برخوردار است.
هندوانه ابوجهل یا خربزه روباه که در کتب سنتی با نام های حنظل و مراره الصحاری و علقم نام برده شده است، در طب سنتی به عنوان یک گیاه دارویی کاهنده قند خون شناخته شده است.

29 اسلاید
اثرعصاره هندوانه ابوجهل بر روی تحریک سیستم ایمنی بدن
نتيجه تحقيق انجام شده توسط محققان دانشگاه علوم ‌پزشكي تبريز نشان مي‌دهد كه ‌استفاده ازعصاره دانه هندوانه ابوجهل موجب تحريك سيستم ايمني بدن ‌و فعال شدن آن مي‌شود. محققان اين پژوهش علمي ‪۳۰ خرگوش نر نژاد نيوزيلندي را به پنج گروه، مركب از چهار گروه آزمايش و يك گروه كنترل ، تقسيم كرده و پالپ و دانه هندوانه ابوجهل را با غلظت‌هاي ‪ ۱۰۰ و ۲۰۰ ميلي‌گرم به ازاي هر كيلوگرم در روز به مدت يك ماه به گروه كنترل تجويز كردند.

يافته‌هاي تحقيق‌ مزبور نشان مي‌دهد كه ‌همه خرگوش‌هاي دريافت‌كننده عصاره پالپ هندوانه ابوجهل با غلظت ‪۲۰۰ ميلي‌گرم به‌ ازاي هر كيلوگرم ‌در روز و‪ ۴۶ درصد خرگوش‌هاي دريافت‌كننده عصاره با غلظت ‪ ۱۰۰ ميلي‌گرم به ازاي هر كيلوگرم در روز مردند در حالیکه تجویز دانه ها با دوز مشابه چنین نتایجی را سبب نشد.



دسته بندی: فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 2639 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 29

حجم فایل:3,347 کیلوبایت

 قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت