فساد اداری

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
عنوان: فساد اداری
قالب: Word
تعداد صفحات: 7
در دنیای امروز كه جامعه مصرفی لقب گرفته، رشد بی رویه نیازهای مادی و گرایش انسان ها به برطرف نمودن هر چه بیشتر نیازهای مادی سرعت بیشتری گرفته و در این میان پول حرف اول را برای برطرف نمودن این نیازها می زند. برای انسانی كه امكان افزایش درآمد بیشتر برایش میسر نیست و راه های مشروع كسب درآمد بیشتر نیز بر او بسته است، چه راهی وجود دارد كه او بتواند بر رفع نیازهای روبه رشد زندگی فائق آید؟
تحقیقات گوناگون صورت گرفته بر روی میزان نیاز و درآمد افراد جامعه به ویژه كاركنان، حكایت از این دارد كه با گذشت زمان و افزایش بی رویه تورم در سال های اخیر، نه تنها سطح درآمد نتوانسته بر سطح نیازهای مادی غلبه كند، از حركتی نزولی (نسبت به رشد نیازهای مادی) برخوردار شده است.
با شكل گیری چنین شرایطی، طبیعی به نظر می رسد كه در عرصه رقابت های اجتماعی ناعادلانه، افراد تلاش كنند تا از طریق مسیرهای غیر معمول و غیر قانونی به مقاصد و اهداف شخصی دست یابند كه حكایت از یك جهش اجتماعی برای بروز فساد در جامعه است.
اگر چه جامعه ایران، جامعه ای توام با گرایش های مذهبی و ملی است كه همه آن ها فساد را پدیده ای زشت شناخته اند و همواره تاكید بر مبارزه با آن كرده اند، با این حال شاهد این هستیم كه شیوع فساد در جامعه مسیر بسیاری از پیشرفتهای اجتماعی و ملی را بسته و هزینه های هنگفتی را بر دوش كشور و در نهایت مردم گذاشته است كه یكی از مهم ترین آن ها، افزایش فاصله طبقاتی میان طبقات اجتماعی غنی و فقیر است.
احساس عدم وجود عدالت اجتماعی در نگرش ها و ذهنیات افراد موجب می شود كه اعتقاد به نظام اجتماعی كنترل روانی افراد بر روی رفتار خود، كه نقش مهمی در آلوده شدن كاركنان به فساد اداری دارد كم شود.
دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 1455 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:42 کیلوبایت

 قیمت: 7,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: