طرح توجیهی تولید جعبه فلزی

دسته بندي : عمومی » گوناگون
جعبه ابزار، وسیله ایست جهت نگهداری و حمل و نقل آسان آچار و ا بزار عمومی و دم دستی و همچنین طبقه بندی اصولی ابزار، جهت دسترسی سریع و مطمئن به آنها در مواقع ضرورت و درحداقل زمان .

ویژه گیها و مشخصات محصول
جعبه ها وسایلی هستند که جهت بسته بندی و حمل و نقل مطمئن و آسان تجهیزات و مواد و وسایل ضربه پذیر بکار می روند . جعبه ها را به روشهای مختلف طبقه بندی می کنند که یکی از آنها نوع جنس جعبه می باشد :
جعبه های چوبی : این گروه اغلب جهت حمل میوه جات، حمل و نقل دریایی، و... بکار می روند.
جعبه های پلاستیکی یا پلیمری : این گروه دامنه کاربرد وسیعی دارند که پاره ای از آنها عبارتند از:
جعبه نوشابه، شیر، سبد پیک نیک و ....
جعبه های فلزی : این گروه از جعبه ها اغلب کاربردهای تخصصی تری دارند و جهت کاربرد های
خاص طراحی و ساخته می شوند که به عنوان نمونه می توان به جعبه مورد بحث اشاره نمود .
جعبه ابزار خود به چند گروه طبقه بندی می شود که عبارتند از :
جعبه ابزار ساده – یک طبقه – دو طبقه – چرخدار – و جعبه ابزار دیواری



با توجه به اینکه ماده اولیه عمده و اصلی محصول تولیدی این طرح از جنس فلز آهن می باشد، لذا جهت بررسی ویژه گیها و مشخصات محصول، بایستی به سراغ خصوصیات فلز آهن و آلیاژ های آن رفت.
گروهی ازآلیاژ های Fe – Cو عناصر دیگر هستند که بیشترین کاربرد را در صنعت و تکنولوژی دارند . یکی از علل اصلی کاربرد وسیع فولاد ، خواص متنوعی است که به کمک روشهای مختلف عملیات حرارتی و فرآیند های تولید در آنها بوجود می آید .

مشخصات مکا نیکیآهن و آلیاژهای آن:
آهن از مهمترین مصالح ساختمانی می باشد . مشخصات مهم آهن که آن را نسبت به سایر مصالح ممتاز می سازد ، مقاومت زیاد ،شکل پذیری ، یکسان بودن مقاومت آن در فشار و کشش می باشد. آهن به صورت سنگ آهن ( هماتیت، مگنتیت، لیمونیت و .... ) در طبیعت یافت می شود .
آهن آلیاژهای مختلفی مانند ، مس ، نیکل ، کروم و منگنز ، فسفر ، سیلیکون ، سولفور ، تیتانیوم و وانادیم را دارا می باشند تا خواص مورد نظر مانند مقاومت ، شکل پذیری و مقاومت در برابر خوردگی ، تامین گردد .
این آلیاژها مجموعا 3% از وزن آهن (فولاد) رادر بر می گیرند . با توجه به اینکه این مقدار نا چیز است ولی تاثیر بسیار زیادی در مشخصات مکانیکی فولاد را دارا می باشد .

انواع فولاد :

فولاد هابه چند دسته تقسیم می شوند که به شرح ذیل می باشند:

فولادهای ابزار

فولادهای ابزار محدوده وسیعی از ترکیبات شیمیایی مختلف را شامل می شوند . از یک فولاد کربنی ساده پر کربن می توان یک لبه برنده سخت به وجود آورد .
مزایای فولادهای پر آلیاژ دو چندان است : اول اینکه سختی پذیری زیادی دارند و این امکان را فراهم می آورد تا بتوان فولاد را با سرعت کمتری سرد کرد که به این ترتیب از ترک خوردن ابزار جلوگیری می شود . دوم اینکه مارتنزیت پر آلیاژ علاوه بر اثر عناصر آلیاژی ، باعث حفظ سختی فولاد در دمای بالا می شوند .



فولاد های نورد شده

این نوع فولاد شامل میلگردها ، نبشی ، تیر آهن و لوله های ساختمانی است که به کمک فرایند نورد گرم ساخته ،و شکل داده می شوند هنگامی که قطعه به ناحیه حرارتی مناسب رسید ، از میان یک سری غلتکها که هر کدام پس از دیگری ، مجرای کوچک دارد ، عبور داده می شود . این فولاد از میان غلتک نهایی عبور می کند و آب داغ به صورت اسپری به آن پاشیده می شود .
فولاد تولید شده با این روش بطور متوسط از لحاظ کیفیت ، یکنواخت است و برای ساخت بسیاری از انواع قطعات مورد استفاده قرار می گیرد .

فولاد گالوانیزه شده
در این حالت ورق ها و لوله های کم کربن توسط فلز روی برای مراقبت و پیشگیری از زنگ زدگی پوشش داده می شوند .

فولاد قلع ا ندود
در این حالت فولاد کم کربن برای حفاظت در مقابل خوردگی با قلع پوشش داده می شود (بایستی توجه داشت که در صورت عدم پیوستگی در پوشش ، فلز پایه خورده می شود ) .


بررسی کالای جایگزین

عمده ترین کالای جایگزین این محصول جعبه های ابزار پلاستیکی یا پلیمری می باشد.
اما با توجه به نوع کاربرد و محلی که این وسیله در آن بکار گرفته می شود، جعبه های پلاستیکی و پلیمری نمی توانند رقیبی جدی برای آن باشند . جعبه ابزار فلزی بدلیل استحکام و در نتیجه طول عمر طولانی تر نسبت به نوع پلاستیکی از استقبال بهتری برخوردار می باشد
دسته بندی: عمومی » گوناگون

تعداد مشاهده: 1381 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 50

حجم فایل:411 کیلوبایت

 قیمت: 4,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    طرح توجیهی تولید جعبه فلزی

  • محتوای فایل دانلودی:
    طرح توجیهی تولید جعبه فلزی