پایان نامه کارشناسی ارشد: بررسی فر هنگ عامه در سینمای مستند ایران

دسته بندي : علوم انسانی » هنر و گرافیک
پایان نامه کارشناسی ارشد پایانامه -فر هنگ عامه در سینمای مستند ایران. رشته هنر این پایان نامه به شیوه توصیفی و تحلیلی به فرهنگ عامه در سینمای مستند ایران پرداخته است. فایل به صو رت ورد می شود و تعداد صفحات آن 137 صفحه می باشد. و نیز شامل تصاویر و عکس بسیار است.
دسته بندی: علوم انسانی » هنر و گرافیک

تعداد مشاهده: 1652 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 137

حجم فایل:5,043 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    چکیده:
    بسیاری از محققان هنر، فرهنگ و رسانه، به تاثیر متقابل این سه عنصر ارتباطی باور دارند. رسانه به عنوان یکی از ابزارهای جدید هنری با استفاده از ویژگیهای ذاتی خود و توانایی که در جذب مخاطب دارد پل ارتباطی قوی میان فرهنگ، هنر و جامعه داشته است. در تحقیق حاضر به بررسی یکی از رسانه‌های مهم عصر حاضر، تلویزیون پرداخته‌ایم تا به این سوالات پاسخ دهیم، آیا فیلم‌های مستندساخته شده در صدا و سیمای مرکز گلستان توانسته بازتاب دهنده فرهنگ عامه منطقه باشد و این تاثیر به چه شکلی صورت گرفته. با توجه به این فرضیه که شبکه‌های استانی با هدف حفظ فرهنگ عامه، که یکی از مهم‌ترین اهداف شکل گیری این شبکه‌ها است، فیلم‌های مستند خود را در جهت حفظ فرهنگ عامه تولید می‌کنند. و همچنین نقش تلویزیون را در بازتاب، اشاعه و حفظ فرهنگ عامه در حوزه شبکه‌های استانی و بالاخص فرهنگ عامه مردم در استان گلستان را در شبکه استانی سیمای گلستان مورد بررسی قرار داده¬ایم.
    یکی از اهداف مورد نظرِ تاسیسِ شبکه‌های استانی، توجه به فرهنگ عامه یک جغرافیا است، تا بتواند به این وسیله، علاوه بر به تصویر کشیدن هویت یک قوم، تلاشی در حفظ المانهای آن فرهنگ داشته باشد. بازنماییِ فرهنگ عامه را می‌توان در برنامه‌های مختلفی که از شبکه‌های استانی پخش می‌شوند ملاحظه کرد. هدف از این پژوهش، بررسی میزان و چگونگی رویکرد مستندسازان شبکه استان گلستان به فرهنگ عامه و بازنمایی جنبه‌های مختلف آن است.
    پس از یررسی واژه فرهنگ و فرهنگ عامه، تعاریفی درباره تلویزیون، برنامه سازی در تلویزیون، شبکه‌های استانی وو طبقه بندی انواع برنامه سازی ارائه کردیم. همچنین تعاریف فیلم مستند و فیلم مستند تلویزیونی را مورد مطالعه قرار دادیم. در تحقیق پیش رو، بازتاب فرهنگ عامه مردم استان گلستان در قالب فیلم مستند به عنوان یک زبانِ بیانِ هنری، که از پرمخاطب ترین برنامه‌های تلویزیون است و هم¬چنین بدون کمترین دخل و تصرف سعی در بازنمایی زندگی واقعی دارد مورد بررسی قرار گرفته است؛ تا بدین وسیله بازتاب فرهنگ عامه را در آثار تولید شده در صدا و سیمای مرکز گلستان بررسی کنیم. در نتیجه‌گیری تعداد اندکی از فیلم‌های مستند تولید شده در صدا و سیمای مرکز گلستان بازتاب دهنده فرهنگ عامه استان گلستان بودند.
    واژه های کلیدی: فرهنگ عامه، فیلم مستند، شبکه استانی گلستان