گزارش کارآموزی دادگاه

دسته بندي : کارآموزی » حقوق
دانلود گزارش کارآموزی دادگاه
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 183

یکی از گزارش ها:
کلاسه پرونده: ...
دادگاه تجديد نظر استان، شعبه 39
تجديد نظرخواه: ...
تجديد نظر خوانده:
موضوع تجديد نظرخواهي: جريحه دار نمودن عفت عمومي

گردش کار:
رأي دادگاه عمومي جزايي تهران ضميمه است شاکي نيروي انتظامي است: در خصوص اتهام آقاي .... بر جريحه دار نمودن عفت عمومي با توجه به گزارش مامورين و اقارير متهم اتهام وي محرز است. مستندا به مواد 638 و 22 از قانون مجازات اسلامي و لحاظ جواني متهم پرداخت پنج ميليون ريال جزاي نقدي بدل از حبس مي نمايد. رأي صادره حضوري و ظرف 20 روز قابل تجديد نظر خواهي نقدي بدل از حبس مي نمايد رأي صادره حضوري و ظرف 20 روز قابل تجديد نظر خواهي است.

لايحه تجديد نظر خواهي ضميمه است. مطابق لايحه وي اعلام نموده است که چنين اتهامي را نمي پذيرد و به لحاظ فقر مالي توانايي پرداخت آن را ندارم. لايحه تجديد نظرخواهي به دادگاه بدوي داده مي شود و در آنجا ثبت مي شود و دادگاه بدوي پرونده را به همراه لايحه به دادگاه تجديد نظر مي آيد.

رأي دادگاه ضميمه است با اين مضمون که با امعان نظر در اوراق و محتويات پرونده نظر به اين که ايراد و اعتراض موثر و موجهي که نقض دادنامه موصوف را موجب شود از ناحيه تجديد نظرخواه ابراز و عنوان نگرديده است. لذا ضمن رد اعتراض النهايه با توجه به وضعيت خاص محکوم عليه و نداشتن پيشينه کيفري مستحق ارفاق و تخفيف در مجازات تشخيص و با اجازه حاصله از ماده 22 قانون تشکيل محاکم عمومي و انقلاب به تجويز ماده 22 قانون مجازات اسلامي دادگاه جزاي نقدي را به يک ميليون ريال تقليل و تخفيف نموده و به کيفيت مذکور دادنامه مبحوث عنه را تاييد مي نمايد. رأي صادره قطعي است.

نظريه کارآموز:
بزه ارتکابي در اين پرونده جريحه دار نمودن عفت عمومي است به موجب ماده 638 گاه تظاهر به عملي که موجب جريحه دار نمودن عفت است واجد کيفر قانوني است که در اين صورت علاوه بر آن مجازات يا به حبس يا به تازيانه محکوم مي شود. اما چنانچه فعل يا ترک فعل مرتکب در قانون جرم انگاري نشده باشد فقط به حبس يا تازيانه محکوم مي شود البته حبسي که در اين ماده قانوني در نظر گرفته شده است ده روز تا دو ماه است که مطابق قانون نحوه وصول برخي درآمدهاي دولت و مصرف آن در موارد معين ناگزير به جزاي نقدي تبديل مي شود.
دسته بندی: کارآموزی » حقوق

تعداد مشاهده: 3405 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

حجم فایل:112 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: