طرح توجیهی امکان سنجی تولید بستنی

دسته بندي : کارآفرینی » صنایع غذایی
بستنی ( چوبی ، لیوانی ، قیفی )

با ظرفیت ۱۰ میلیون عدد در سال (معادل ۸۸۰ تن)

موضوع طرح : امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بستنی ( چوبی ، لیوانی ، قیفی )

نوع محصول : انواع بستنی

ظرفیت : ۱۰ میلیون عدد در سال ( معادل ۸۸۰ تن )

تعداد شاغلین : ۲۳

تعداد صفحات : ۵۷

فرمت : پی دی اف

مقدمه :

بستنی به احتمال زیاد نوع تحول یافته نوشیدنی های یخ زده است . در قرن چهارم قبل از میلاد، اسکندر ک بیر به نوشیدنی های یخ زده یا به اصطلاح امروز تگری (تگرگی )، علاقه فراوانی داشته و در مدارک باستانی نیز دیده شده که در سال ۶۲ قبل از میلاد، نرون، امپراتور روم گروه هایی را به می فرستاد تا برایش یخ و برف بیاورند، سپس آن را با شر بت، (Apennines) کوهستان های آپنین پوره میوه یا عسل مخلوط می کرده و می خورد.
هزاران سال است که آب یخ زده در آسیا به مصرف خوراکی می رسد. مصرف مواد لبنی یخ زده، اولین بار در ادبیات چین باستان دیده شده است که قدمت این منابع به قرن دوازدهم برمی گردد . بازرگانان و ماجراجویانی چون مارکوپولو ، روش تهیه یخ را از خاور دور به اروپا بردند . در ۱۶۶۰ ، کافه پروکوپ توسط یک ایتالیایی به نام کولتلی در پاریس افتتاح شد که در آن انواع یخ (طعمدار) و خامه یخ زده یا همان بستنی، تولید و عرضه می شد. بعد از آن، دسرهای یخی راه خود را به آمریکا باز کردند و در سال ۱۷۰۰ میلادی، فرماندار مریلند، از میهمانان خود با بستنی پذیرایی کرد.
در سال ۱۸۴۳ میلادی، اولین فریزر دستی چرخشی توسط نانسی جانسون اختراع و ثبت شد . در فاصله ۶۹ بستنی ساز چرخشی دیگر به ثبت رسید و در سال ۱۸۵۱ اولین واحد ، سالهای ۱۸۴۸ و ۱۸۷۳ صنعتی تولید بستنی توسط جاکوب فیوزل در بالتیمور راه اندازی شد. یک سال قبل از پایان قرن، آگوست گالین دستگاه هموژنیزه کننده را اختراع کرد که به ایجاد بافت نرم و خاص بستنی بسیار کمک کرد.
با به وجود آمدن دستگاه های سردکننده مکانیکی، اولین فریزر افقی یک پارچه توسط اچ .اچ میلر ساخته شد که با آن قطعات کوچک بستنی، جداگانه فریز می شدند، اما اولین بستنی قیفی توسط یک مهاجر ایتالیایی به نام ایتالو مارچیونی در نیویورک تهیه شد و او قالب مخصوص خود را در ۱۹۰۳ به ثبت رساند و یک سال بعد به طور اتفاقی در نمایشگاه جهانی سنت لوئیس معرفی شد . در این نمایشگاه، یک تولیدکننده نان شیرین اهل سوریه به نام حموی تعدادی نان شیرین را به شکل مخروط لوله کرد تا همسایه بستنی فروشش بتواند برای توزیع بستنی از آن استفاده کند . این شکل عرضه بستنی تا امروز، یکی از محبوب ترین شیوه ها باقی مانده است . تولید انواع دیگر بستنی از نو ع چوبی، بستنی با رویه میوه و شکلاتی از سال ۱۹۲۰ آغاز شده است که در آن زمان، پدیده ای نوظهور بود. گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی تولید بستنی به روش صنعتی می باشد.
دسته بندی: کارآفرینی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 2486 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:106 کیلوبایت

 قیمت: 1,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    راهنمایی ندارد

  • محتوای فایل دانلودی:
    پی دی اف