آشنایی با تاریخچه و طرز کار پله برقی

دسته بندي : عمومی » گوناگون
عنوان مقاله: آشنایی با تاریخچه و طرز کار پله برقی
قالب فایل: WORD

فهرست مطالب:
● معرفی
● پیشینه
● طراحي و نصب اولين دستگاه هاي پله برقي
● تاريخچه پله برقي در ايران
● شروع توليد پله برقي و گسترش آن در ايران
● پله برقي چگونه کار می کند؟
● داخل پله برقی

* بخشی از ابتدای مقاله:

معرفی
پله برقي گونه‌اي نقاله جابجايي است که براي جابجا کردن افراد به‌کار مي‌رود. پله برقي از پله‌هاي به‌هم‌پيوسته‌اي تشکيل شده که به حالت افقي مي‌مانند و براي بالا و پايين بردن افراد استفاده مي‌شود.
پله برقي يک چرخه تکرارشونده از پله‌هاي در گردش است، که در آن پله‌هاي بازگشتي در زير پله‌هاي بالايي پنهان شده‌اند. وزن پله‌هاي پنهان با وزن پله‌هاي آشکار موازنه و برابري مي‌کند، بنابراين موتور پله برقي بايستي تنها وزن افراد روي پله برقي را (که در حال بالا يا پايين رفتن هستند) تحمل کند.
پله برقي‌ها با موتور کار مي‌کنند و رهگذران را در مسافت‌هاي عمودي بالا و پايين مي‌برند. از پله‌هاي برقي بيشتر در اماکني استفاده مي‌شود که استفاده از آسانسورها کاربردي نباشد. کاربرد اصلي پله‌هاي برقي در متروها، فروشگاه‌هاي بزرگ، فرودگاه‌ها، همايشگاه‌ها، هتل‌ها و ساختمان‌هاي همگاني است.
مزاياي زيادي براي پله‌هاي برقي مي‌توان برشمرد. با وجود اشغال فضايي همسان با پلکان معمولي، يک پله برقي مي‌تواند شمار زيادي از افراد را جابجا کند. در صورت رعايت قانون باز گذاشتن سمت چپ براي راه‌روندگان در پله برقي، اين پله‌ها مي‌توانند جابجايي بسيار سريع افراد را ميسر کنند.
آمارها نشان مي‌دهد که در ايالات متحده آمريکا در سال ۲۰۰۴ تعداد ۳۰ هزار پله برقي وجود داشت و در آن کشور هر ساله ۹۰ ميليارد جابجايي افراد بر روي اين پله‌ها انجام مي‌گيرد.

پيشينه
در سال 1859 ناتان آميز آمريکايي اولين امتياز ثبت این اختراع را به نام خود تقاضا نمود و عنوان آن را پله هاي گردان گذاشت شکل اين پله ها به صورت مثلث متساوي الاضلاع بود که از طريق آن مسافر روي يک ضلع سوار شده و در انتها پياده مي گرديد اما کار بر روي اين اختراع و تکميل آن ادامه يافت تا اينکه در سال 1892 شخصي به نام رنو اختراع خود را در انگليس تحت عنوان آسانسور با پله هاي متوالي ثبت کرد اختراع او اين نکته را روشن ساخت که دستگيره ها مي توانند حذف شوند و توجه به سرعتي در حدود 200 فوت در دقيقه معطوف شد اين مقدار از سرعتهايي که هم اکنون به عنوان سرعت استاندارد تلقي مي شود بيشتر است همچنانکه موضوع آسانسورهاي بالا و پايين بر که امروزه در فروشگاههاي مدرن به کار مي روند مورد توجه قرار گرفت....
دسته بندی: عمومی » گوناگون

تعداد مشاهده: 1882 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 9

حجم فایل:68 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: