دانلود تحقیق درباره زندگي نامه آيت الله العظمي خامنه اي

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ و ادبیات
دانلود تحقیق درباره زندگي نامه آيت الله العظمي خامنه اي
تعداد صفحات:20
نوع فایل: word (قابل ویرایش)



يک نفر را مثل آقاى خامنه ‏اى پيدا بکنيد که متعهد به اسلام باشد و خدمتگذار، و بناى قلبى ‏اش بر اين باشد که به اين ملت خدمت کند، پيدا نمى ‏کنيد، ايشان را من سال هاى طولانى مى‏شناسم.
( امام خمينى «قدس سره»)
از ميلاد تا مدرسه
رهبر عالي قدر حضرت آيت الله سيد على خامنه‏اى فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد جواد حسينى خامنه‏اى، در روز 24 تيرماه 1318 برابر با 28 صفر 1358 قمرى در مشهد مقدس چشم به دنيا گشود. ايشان دومين پسر خانواده هستند. زندگى سيد جواد خامنه‏اى مانند بيشتر روحانيون و مدرسّان علوم دينى، بسيار ساده بود. همسر و فرزندانش نيز معناى عميق قناعت و ساده زيستى را از او ياد گرفته بودند و با آن خو داشتند.
رهبر بزرگوار در ضمن بيان نخستين خاطره‏هاى زندگى خود از وضع و حال زندگى خانواده‏شان چنين مى گويند: «پدرم روحانى معروفى بود، امّا خيلى پارسا و گوشه گير... زندگى ما به سختى مى‏گذشت. من يادم هست شب‏هايى اتفاق مى‏افتاد که در منزل ما شام نبود! مادرم با زحمت براى ما شام تهيّه مى‏کرد و... آن شام هم نان و کشمش بود.»

امّا خانه‏اى را که خانواده سيّد جواد در آن زندگى مى کردند، رهبر انقلاب چنين توصيف مى کنند: «منزل پدرى من که در آن متولد شده‏ام، تا چهارـ پنج سالگى من، يک خانه 60 ـ 70 مترى در محّله فقير نشين مشهد بود که فقط يک اتاق داشت و يک زير زمين تاريک و خفه‏اى! هنگامى که براى پدرم ميهمان مى آمد (و معمولاً پدر بنا بر اين که روحانى و محل مراجعه مردم بود، ميهمان داشت) همه ما بايد به زير زمين مى‏رفتيم تا مهمان برود. بعد عدّه اى که به پدر ارادتى داشتند، زمين کوچکى را کنار اين منزل خريده به آن اضافه کردند و ما داراى سه اتاق شديم.»
رهبرانقلاب از دوران کودکى در خانواده اى فقير امّا روحانى و روحانى پرور و پاک و صميمي، اين گونه پرورش يافت و از چهار سالگى به همراه برادر بزرگش سيد محمد به مکتب سپرده شد تا الفبا و قرآن را ياد بگيرند. سپس، دو برادر را در مدرسه تازه تأسيس اسلامى «دارالتعّليم ديانتى» ثبت نام کردند و اين دو دوران تحصيل ابتدايى را در آن مدرسه گذراندند.
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ و ادبیات

تعداد مشاهده: 1220 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:14 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: