پاورپوینت بررسی معماری و ساختار مدرسه باهاوس والتر گروپیوس

دسته بندي : عمومی » گوناگون
باهاوس (به معناي خانه ي معماري)نام يك مدرسه معماري و هنرهاي كاربردي در آلمان بود كه از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمي در برقراري پيوند ميان طرح و فن ايفا كرد. مكتب باهاوس توسط والتر گروپيوس تاسيس شده است. اسم bauhaus از كلمات آلماني “tobuild” (براي ساختن) و” house“ (خانه ) ريشه گرفته شده است .عليرغم اسمش و حقيقت اينكه موسس آن يك معمار بوده ، باهاوس يك دفتر معماري در سالهاي اول تاسيسش براي خود نداشت. شيوه باهاوس يكي از تاثيرگذارترين وقايع در معماري مدرن وطراحي مدرن شد. اين مكتب تاثيرات عميقي برتوسعه هنرهاي معماري، طراحي گرافيك،طراحي داخلي ، طراحي صنعتي داشت. اين مكتب در سه شهر آلمان، در سه دوره ي زماني (وايمار از 1919 تا 1925، دسائو از 1925 تا 1932 و برلين از 1932 تا 1933) و تحت مديريت سه معمار (والتر گروپيوس از 1919 تا 1927، هانس مه ير از 1928 تا 1930 و لودويگ ميس ون دروهه از 1930تا1933) به فعاليت پرداخت. تغييرات مكان و مديريت منجر به تغيير مداوم در تمركز ،تكنيك،اساتيد و سياست گذاري هاي آن شد.


باهاوس نخست براي پذيرش 250 دانشجو برنامه ريزي شده بود و هدفش فائق آمدن بر تناقض هاي دراز مدت موجود بين هنر، صنعت و توليدات دستي از طريق يك سنتز خلاقانه بود. موضوعي كه چند سال پيش از آن به طور اخص توسط ورك بوند مطرح شده بود.
برنامه تحصيلي باهاوس شامل 3 مرحله بود
دوره مقدماتي شامل سه ماه بود كه طي آن دانشجويان با تمرينات ساده با كاربرد مواد ، شكل و رنگ آشنا ميشدند و از اين طريق از آنها خواسته ميشد كه خود را از پيش داوري ها آزاد سازند و قوانين اساسي طبيعت ، مشاهده و ادراك را از نو كشف كنند.
دوره دوم يك دوره سه ساله ، شامل كارهاي عملي و درسهاي نظري، كه در يكي از هفت كارگاه اين دوره ، بنايي با سنگ ، كار با چوب ، فلز كاري، سفالگري، نقاشي روي شيشه، نقاشي ديواري و نساجي آموزش داده ميشد. اين دوره به دو بخش آموزش كارهاي عملي و دستي و آموزش ساخت فرم تقسيم شده بود.
دوره نهايي يا دوره ساختمان كه طول مدت آن نامحدود بود و تنها بهترين شاگردان امكان ورود به آن را داشتند و طوري برنامه ريزي شده بود كه آنها را با كارهاي اجرايي كه از خارج به مدرسه ارجاع ميشد آشنا سازد. هدف اصلي مدرسه عبارت بود از وحدت هنرهاي تجسمي ، نه تنها به وسيله روشهاي رمانتيك جنبش هنر و صنايع دستي ، يا روشهاي هنري وان دولد و مدرسه هنرها و توليدات دستي ساكسوني او، بلكه با كاربرد روشي براي انطباق و هماهنگي آنها با صنعت.


علاوه بر اين، باهاوس براي ظهور ديالكتيكي جنبش هاي مختلف آوانگارد هنرهاي تجسمي همچون يك غربال عمل ميكرد. تاثيرات ناشي از جنبش هاي كوبيسم ، فوتوريسم ، ساختارگرايي نو پلاستيك و اكسپرسيونيسم، همگي در مدرسه گروپيوس گرد آمدند و محرك طراحي و معماري بودند. نام نخستين گروه از استاداني كه در باهاوس تدريس ميكردند والتر گروپيوس،ليونل فاينينگر،يوهانس ايتن،پل كله،گرهارد ماركس،جورج ماك و ... و همچنين كساني كه بعدها در آنجا معلم يا دستيار بودند از جمله واسيلي كاندينسكي،كازيمير مالويچ، تئو وان دزبورگ، پيت موندريان، هانس مه ير،آدولف مه ير،لودويگ ميس ون دروهه و لودويگ هيلبرزايمر همه گواه گستردگي فعاليت هاي اين مدرسه بودند.

دسته بندی: عمومی » گوناگون

تعداد مشاهده: 2769 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

تعداد صفحات: 31

حجم فایل:7,886 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    باهاوس (به معناي خانه ي معماري)نام يك مدرسه معماري و هنرهاي كاربردي در آلمان بود كه از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمي در برقراري پيوند ميان طرح و فن ايفا كرد. مكتب باهاوس توسط والتر گروپيوس تاسيس شده است. اسم bauhaus از كلمات آلماني “tobuild” (براي ساختن) و” house“ (خانه ) ريشه گرفته شده است .عليرغم اسمش و حقيقت اينكه موسس آن يك معمار بوده ، باهاوس يك دفتر معماري در سالهاي اول تاسيسش براي خود نداشت. شيوه باهاوس يكي از تاثيرگذارترين وقايع در معماري مدرن وطراحي مدرن شد. اين مكتب تاثيرات عميقي برتوسعه هنرهاي معماري، طراحي گرافيك،طراحي داخلي ، طراحي صنعتي داشت. اين مكتب در سه شهر آلمان، در سه دوره ي زماني (وايمار از 1919 تا 1925، دسائو از 1925 تا 1932 و برلين از 1932 تا 1933) و تحت مديريت سه معمار (والتر گروپيوس از 1919 تا 1927، هانس مه ير از 1928 تا 1930 و لودويگ ميس ون دروهه از 1930تا1933) به فعاليت پرداخت. تغييرات مكان و مديريت منجر به تغيير مداوم در تمركز ،تكنيك،اساتيد و سياست گذاري هاي آن شد.
    باهاوس نخست براي پذيرش 250 دانشجو برنامه ريزي شده بود و هدفش فائق آمدن بر تناقض هاي دراز مدت موجود بين هنر، صنعت و توليدات دستي از طريق يك سنتز خلاقانه بود. موضوعي كه چند سال پيش از آن به طور اخص توسط ورك بوند مطرح شده بود.
    برنامه تحصيلي باهاوس شامل 3 مرحله بود
    دوره مقدماتي شامل سه ماه بود كه طي آن دانشجويان با تمرينات ساده با كاربرد مواد ، شكل و رنگ آشنا ميشدند و از اين طريق از آنها خواسته ميشد كه خود را از پيش داوري ها آزاد سازند و قوانين اساسي طبيعت ، مشاهده و ادراك را از نو كشف كنند.
    دوره دوم يك دوره سه ساله ، شامل كارهاي عملي و درسهاي نظري، كه در يكي از هفت كارگاه اين دوره ، بنايي با سنگ ، كار با چوب ، فلز كاري، سفالگري، نقاشي روي شيشه، نقاشي ديواري و نساجي آموزش داده ميشد. اين دوره به دو بخش آموزش كارهاي عملي و دستي و آموزش ساخت فرم تقسيم شده بود.
    دوره نهايي يا دوره ساختمان كه طول مدت آن نامحدود بود و تنها بهترين شاگردان امكان ورود به آن را داشتند و طوري برنامه ريزي شده بود كه آنها را با كارهاي اجرايي كه از خارج به مدرسه ارجاع ميشد آشنا سازد. هدف اصلي مدرسه عبارت بود از وحدت هنرهاي تجسمي ، نه تنها به وسيله روشهاي رمانتيك جنبش هنر و صنايع دستي ، يا روشهاي هنري وان دولد و مدرسه هنرها و توليدات دستي ساكسوني او، بلكه با كاربرد روشي براي انطباق و هماهنگي آنها با صنعت.
    علاوه بر اين، باهاوس براي ظهور ديالكتيكي جنبش هاي مختلف آوانگارد هنرهاي تجسمي همچون يك غربال عمل ميكرد. تاثيرات ناشي از جنبش هاي كوبيسم ، فوتوريسم ، ساختارگرايي نو پلاستيك و اكسپرسيونيسم، همگي در مدرسه گروپيوس گرد آمدند و محرك طراحي و معماري بودند. نام نخستين گروه از استاداني كه در باهاوس تدريس ميكردند والتر گروپيوس،ليونل فاينينگر،يوهانس ايتن،پل كله،گرهارد ماركس،جورج ماك و ... و همچنين كساني كه بعدها در آنجا معلم يا دستيار بودند از جمله واسيلي كاندينسكي،كازيمير مالويچ، تئو وان دزبورگ، پيت موندريان، هانس مه ير،آدولف مه ير،لودويگ ميس ون دروهه و لودويگ هيلبرزايمر همه گواه گستردگي فعاليت هاي اين مدرسه بودند.