پاورپوینت بررسی زبان برنامه نویسی لیسپ Lisp 1.5
دسته بندي :
عمومی »
گوناگون
• دارای لهجه های متفاوتی است
Lisp 1.5, Maclisp, …, Scheme, ...
CommonLisp دارای ویژگیهای اضافی است
در این درس مختصری از Lisp 1.5 توضیح داده خواهد شد.
• دارای نحو ساده ای است
(+ 1 2 3)
(+ (* 2 3) (* 4 5))
(f x y)
• کاربردهای انگیزه دهنده قسمتی از طراحی زبان خوب است و در طراحی زبان به صورتهای زیر تأثیر می گذارد
تمرکز روی مهمترین اهداف
حذف ایده های جذاب ولی غیر ضروری
Lisp محاسبات سمبلیک ، منطقی ، برنامه نویسی اکتشافی
C سیستم عامل یونیکس
Simula شبیه سازی
PL/1 سعی در حل تمام مسائل برنامه نویسی ؛ موفق نبود
• معنای زبان باید تعریف شده باشد
خیلی واقعی
برنامه ها قابل حمل نیستند ، وابسته به معماری خاص
مانع بهینه سازی
خیلی انتزاعی
به آسانی زمان و فضای اجرا قابل محاسبه نیست
• لیسپ IBM 704، ایده های خاص
ثباتهای آدرس و کاهشی > سلولهایی با دو بخش
زباله روبی(Garbage Collection) دیدی انتزاعی از حافظه ارائه می دهد
• مفاهیم ماشین انتزاعی
کامپیوتر ایده آل، برنامه ها را مستقیماً اجرا می کنند
برنامه نویس تصویر ذهنی از اجرا دارد
نباید خیلی واقعی ، یا خیلی انتزاعی باشد
• مثال
فرترن
ماشین با ثباتهای تخت، چیدمان حافظه مثل آرایه ی خطی
بدون بازگشت پذیری، بدون پشته
خانواده الگول
ماشین پشته ای، رکورد فعالیت، ذخیره سازی در توده (heap)
اسمالتاک
اشیا ، برقراری ارتباط با پیغام
-
محتوای فایل دانلودی:
• دارای لهجه های متفاوتی است
Lisp 1.5, Maclisp, …, Scheme, ...
CommonLisp دارای ویژگیهای اضافی است
در این درس مختصری از Lisp 1.5 توضیح داده خواهد شد.
• دارای نحو ساده ای است
(+ 1 2 3)
(+ (* 2 3) (* 4 5))
(f x y)
• کاربردهای انگیزه دهنده قسمتی از طراحی زبان خوب است و در طراحی زبان به صورتهای زیر تأثیر می گذارد
تمرکز روی مهمترین اهداف
حذف ایده های جذاب ولی غیر ضروری
Lisp محاسبات سمبلیک ، منطقی ، برنامه نویسی اکتشافی
C سیستم عامل یونیکس
Simula شبیه سازی
PL/1 سعی در حل تمام مسائل برنامه نویسی ؛ موفق نبود
• معنای زبان باید تعریف شده باشد
خیلی واقعی
برنامه ها قابل حمل نیستند ، وابسته به معماری خاص
مانع بهینه سازی
خیلی انتزاعی
به آسانی زمان و فضای اجرا قابل محاسبه نیست
• لیسپ IBM 704، ایده های خاص
ثباتهای آدرس و کاهشی > سلولهایی با دو بخش
زباله روبی(Garbage Collection) دیدی انتزاعی از حافظه ارائه می دهد
• مفاهیم ماشین انتزاعی
کامپیوتر ایده آل، برنامه ها را مستقیماً اجرا می کنند
برنامه نویس تصویر ذهنی از اجرا دارد
نباید خیلی واقعی ، یا خیلی انتزاعی باشد
• مثال
فرترن
ماشین با ثباتهای تخت، چیدمان حافظه مثل آرایه ی خطی
بدون بازگشت پذیری، بدون پشته
خانواده الگول
ماشین پشته ای، رکورد فعالیت، ذخیره سازی در توده (heap)
اسمالتاک
اشیا ، برقراری ارتباط با پیغام