پاورپوینت بررسی جامع معماری باروک

دسته بندي : عمومی » گوناگون
هنر اصلي كلاسيك اعتباري براي رمان و داستان قائل نبودند. مكتب كلاسيك يك مكتب فرانسوي است. در قرن هفدهم نوشتن به سبك كلاسيك يك ارزش محسوب مي شده است.
دوره حكومت لويي چهاردهم در فرانسه اوج شكوفاي كلاسيسم است اين پادشاه يك هدف داشت و آن هم عظمت فرانسه و عزت شاه بود. بنابر اين همه ملت احساس مي كردند كه رسالت آنها اين است كه به اين هدف برسند زيرا پادشاه به چيزي كمتر ا زآن قانع نبود ( ساختن كاخ ها و باغ هاي شگفت انگيز ، باعث شد فرانسه تجربه اي تازه در خلق زيبايي به دست آورد و بزرگترين هنر پرور تاريخ را لويي چهاردهم شناخته اند
راسين بزرگترين شاعر دراماتيك فرانسه است كه تراژدي هاي او عبارتند از استر، وقايع آن در ايران مي گذرد 2 اسكندر كبير 3 مهرداد 4 بايزيد

معماری باروک
مقدمهدر ابتدا بهتر است تعريفي از واژه باروك داشته باشيم . باروك در معني اصلي خود عبارتست از نامنظم، مرواريد ناصاف و پرپيچ و تاب و يا غير عادي . از نظر منتقدين قرن نوزدهم معماري باروك عبارت است از معماري كلاسيك منحط بي ساختار و داراي تزئينات نمايشي زياد و عجيب و غريب.

اين سبك که در ايتاليا پا گرفت و قسمت اعظم اروپا را هم به زير پوشش خود درآورد. تقريبا از اوايل قرن 17 تا اواسط قرن 18 در بيشتر كشورهاي لاتين گسترش يافت.
باروك نوعي هنر است كه در آن قواعد تناسب رعايت نمي شود و همه چيز بنا به حواس هنرمند نمايانده مي شود

كلاسيك حفظ شد. همچون ستون ها و عناصر تزيينى بنا.
در اين دوران مجسمه سازى تحت تأثير سه طبقه بود. در اين وادى ديگر خبرى از طبقه متوسط نبود. كليساى كاتوليك يكى از عوامل اصلى پديد آمدن سبك باروك در مجسمه سازى بود. جداى از اين خاندان سلطنتى و طبقه مرفه نقش داشتند. هر يك از گروه هاى ياد شده بر آن بودند تا از اين طريق مقام و منزلت خود را ارتقاء دهند. در مجسمه هاى خلق شده عناصرى چون شجاعت، مبارزه با غرور، ارتباط با خداوند، سختى كشيدن و دورى از عوالم دنيوى... يافت مى شد.
براين اساس گروه هاى مختلف با پديد آوردن مجسمه هاى غول پيكر قصد داشتند عموم مردم را به سمت خود جذب كنند و مردم را به سمت خود بكشانند تا از آن طريق به قدرت، مقام و ثروت بيشترى دست يازند. از مجسمه هاى معروفى كه در آن دوران خلق شدند مى توان به كلاديوكوئلو در ستايش مراسم عشاى ربانى و پيترپل روبنس پيروزى حقيقت اشاره داشت. در اين راستا كليسا سعى داشت تا از طريق اين هنر جداى كسب قدرت بيشتر به مردم آموزش نيز بدهد. در آن زمان مجسمه هاى زيادى از پاپ توليد شد كه در آن ايمان به خداوند، روحيه عدالت طلبى، اميد و نيكى هويدا بود. جداى از اين در هنر غيرمذهبى كه توسط دو گروه ديگر پديد مى آمد ايده هاى انتزاعى و انواع مختلف اساطير و چهره پادشاهان و... به نمايش گذاشته مى شد. مجسمه هاى ياد شده به گونه اى بود كه مخاطبان بيشتر از آن كه بخواهند جذب گروه هاى ياد شده بشوند، احساس تكبر و خودخواهى را از ديدن اين گونه آثار احساس مى كردند. در قرن هفدهم غالباً تمثال هايى از پادشاهان و شاهزادگان هنگام سواركارى و در حالت هاى متفاوت خلق مى شد كه بيشتر نشانه قدرت و جاه و جلال آن ها بود.اين هنر همانند معمارى در كشور ايتاليا متولد شد و شكل گرفت. در اين كشور بيشتر از مرمر و برنز استفاده مى شد در صورتى كه در كشورهاى ديگر اروپايى بيشتر از سنگ و در معدود كشورهايى هم از چوب و ساير عناصر طبيعى استفاده مى شد

دسته بندی: عمومی » گوناگون

تعداد مشاهده: 2256 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:769 کیلوبایت

 قیمت: 3,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    هنر اصلي كلاسيك اعتباري براي رمان و داستان قائل نبودند. مكتب كلاسيك يك مكتب فرانسوي است. در قرن هفدهم نوشتن به سبك كلاسيك يك ارزش محسوب مي شده است.
    دوره حكومت لويي چهاردهم در فرانسه اوج شكوفاي كلاسيسم است اين پادشاه يك هدف داشت و آن هم عظمت فرانسه و عزت شاه بود. بنابر اين همه ملت احساس مي كردند كه رسالت آنها اين است كه به اين هدف برسند زيرا پادشاه به چيزي كمتر ا زآن قانع نبود ( ساختن كاخ ها و باغ هاي شگفت انگيز ، باعث شد فرانسه تجربه اي تازه در خلق زيبايي به دست آورد و بزرگترين هنر پرور تاريخ را لويي چهاردهم شناخته اند
    راسين بزرگترين شاعر دراماتيك فرانسه است كه تراژدي هاي او عبارتند از استر، وقايع آن در ايران مي گذرد 2 اسكندر كبير 3 مهرداد 4 بايزيد
    معماری باروک
    مقدمهدر ابتدا بهتر است تعريفي از واژه باروك داشته باشيم . باروك در معني اصلي خود عبارتست از نامنظم، مرواريد ناصاف و پرپيچ و تاب و يا غير عادي . از نظر منتقدين قرن نوزدهم معماري باروك عبارت است از معماري كلاسيك منحط بي ساختار و داراي تزئينات نمايشي زياد و عجيب و غريب.
    اين سبك که در ايتاليا پا گرفت و قسمت اعظم اروپا را هم به زير پوشش خود درآورد. تقريبا از اوايل قرن 17 تا اواسط قرن 18 در بيشتر كشورهاي لاتين گسترش يافت.
    باروك نوعي هنر است كه در آن قواعد تناسب رعايت نمي شود و همه چيز بنا به حواس هنرمند نمايانده مي شود
    كلاسيك حفظ شد. همچون ستون ها و عناصر تزيينى بنا.
    در اين دوران مجسمه سازى تحت تأثير سه طبقه بود. در اين وادى ديگر خبرى از طبقه متوسط نبود. كليساى كاتوليك يكى از عوامل اصلى پديد آمدن سبك باروك در مجسمه سازى بود. جداى از اين خاندان سلطنتى و طبقه مرفه نقش داشتند. هر يك از گروه هاى ياد شده بر آن بودند تا از اين طريق مقام و منزلت خود را ارتقاء دهند. در مجسمه هاى خلق شده عناصرى چون شجاعت، مبارزه با غرور، ارتباط با خداوند، سختى كشيدن و دورى از عوالم دنيوى... يافت مى شد.
    براين اساس گروه هاى مختلف با پديد آوردن مجسمه هاى غول پيكر قصد داشتند عموم مردم را به سمت خود جذب كنند و مردم را به سمت خود بكشانند تا از آن طريق به قدرت، مقام و ثروت بيشترى دست يازند. از مجسمه هاى معروفى كه در آن دوران خلق شدند مى توان به كلاديوكوئلو در ستايش مراسم عشاى ربانى و پيترپل روبنس پيروزى حقيقت اشاره داشت. در اين راستا كليسا سعى داشت تا از طريق اين هنر جداى كسب قدرت بيشتر به مردم آموزش نيز بدهد. در آن زمان مجسمه هاى زيادى از پاپ توليد شد كه در آن ايمان به خداوند، روحيه عدالت طلبى، اميد و نيكى هويدا بود. جداى از اين در هنر غيرمذهبى كه توسط دو گروه ديگر پديد مى آمد ايده هاى انتزاعى و انواع مختلف اساطير و چهره پادشاهان و... به نمايش گذاشته مى شد. مجسمه هاى ياد شده به گونه اى بود كه مخاطبان بيشتر از آن كه بخواهند جذب گروه هاى ياد شده بشوند، احساس تكبر و خودخواهى را از ديدن اين گونه آثار احساس مى كردند. در قرن هفدهم غالباً تمثال هايى از پادشاهان و شاهزادگان هنگام سواركارى و در حالت هاى متفاوت خلق مى شد كه بيشتر نشانه قدرت و جاه و جلال آن ها بود.اين هنر همانند معمارى در كشور ايتاليا متولد شد و شكل گرفت. در اين كشور بيشتر از مرمر و برنز استفاده مى شد در صورتى كه در كشورهاى ديگر اروپايى بيشتر از سنگ و در معدود كشورهايى هم از چوب و ساير عناصر طبيعى استفاده مى شد