پاورپوینت بررسی سبک هنری نهضت هنر نو و بزرگان و آثار برجسته این سبک

دسته بندي : عمومی » گوناگون
بررسی سبک هنری نهضت هنر نو و بزرگان و آثار برجسته این سبک
نهضت هنر نو (Art Nouveau ) نام سبکی در اروپا بود که ابتدا در هنرهای تزیینی مانند طراحی پارچه ،تولید کتاب و مبلمان از دهه 1880 آغاز گردید سپس این سبک در زمینه های دیگر هنرهای تزیینی همچون گرافیک ، نقاشی ، طراحی داخلی ، پیکر تراشی و حتی عکاسی ظهور نمود . در معماری این سبک از اوایل دهه 1890 آغاز و عمدتا تا سال 1910 ادامه داشت .

چارلزرنه مکنناش در انگلستان معمار معروف این سبک تلقی می شود طرح وی برای مدرسه هنر گلاسکو در اسکاتلند که نمادی زیبا از سبک هنرنو است ، در سال 1897 برنده مسابقه اعلام شد اگر چه احجام و خطوط کلی ساختمان وی بر خلاف طرح های منحنی شکل ارتا و گیومارد ، بیشتر مستقیم و راست گوشه بود ، ولی جزییات اجرا شده بر روی نرده ها و بازشوهای ملهم از طرح های طبیعی و گیاهی بود مکنتاش علاوه طراح مبلمان و نقاش نیز بود .


شاید به جرات بتوان بیان نمود که خلاق ترین معمار در این سبک فردی به نام آنتونی گادی در شهر بارسلون اسپانیا بود.
گادی معتقد بود که « در طبیعت » هیچ خط مستقیمی وجود ندارد و تقریبا در کلیه کارهای مختلف و متنوع او ، هیچ گاه خط مستقیم چه در طرح کلی و چه در جزییات آن دیده نمی شود اگر چه گادی جزو معماران سبک هنرنو محسوب می شود ولی کارهای او فراتر از این سبک است وی از سبک های گوتیک ، مراکشی و موریش نیز الهام گرفته است گادی با وجودی که تاریخ گرا بود و از منابع و اشکال تاریخی در طرح های خود استفاده می کرد ولی کارهای او هیچ گاه تقلید صرف از گذشته نبود بلکه همواره گذشته را به صورت جدید و بدیع و با طرح های و جزئیات نو ظهور اجرا می کرد به همین دلیل وی پدر معماری پست مدرن محسوب می شود و کارهای او منبع الهام معماران پست مدرن است .

دسته بندی: عمومی » گوناگون

تعداد مشاهده: 3053 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:3,296 کیلوبایت

 قیمت: 4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    بررسی سبک هنری نهضت هنر نو و بزرگان و آثار برجسته این سبک
    نهضت هنر نو (Art Nouveau ) نام سبکی در اروپا بود که ابتدا در هنرهای تزیینی مانند طراحی پارچه ،تولید کتاب و مبلمان از دهه 1880 آغاز گردید سپس این سبک در زمینه های دیگر هنرهای تزیینی همچون گرافیک ، نقاشی ، طراحی داخلی ، پیکر تراشی و حتی عکاسی ظهور نمود . در معماری این سبک از اوایل دهه 1890 آغاز و عمدتا تا سال 1910 ادامه داشت .
    چارلزرنه مکنناش در انگلستان معمار معروف این سبک تلقی می شود طرح وی برای مدرسه هنر گلاسکو در اسکاتلند که نمادی زیبا از سبک هنرنو است ، در سال 1897 برنده مسابقه اعلام شد اگر چه احجام و خطوط کلی ساختمان وی بر خلاف طرح های منحنی شکل ارتا و گیومارد ، بیشتر مستقیم و راست گوشه بود ، ولی جزییات اجرا شده بر روی نرده ها و بازشوهای ملهم از طرح های طبیعی و گیاهی بود مکنتاش علاوه طراح مبلمان و نقاش نیز بود .
    شاید به جرات بتوان بیان نمود که خلاق ترین معمار در این سبک فردی به نام آنتونی گادی در شهر بارسلون اسپانیا بود.
    گادی معتقد بود که « در طبیعت » هیچ خط مستقیمی وجود ندارد و تقریبا در کلیه کارهای مختلف و متنوع او ، هیچ گاه خط مستقیم چه در طرح کلی و چه در جزییات آن دیده نمی شود اگر چه گادی جزو معماران سبک هنرنو محسوب می شود ولی کارهای او فراتر از این سبک است وی از سبک های گوتیک ، مراکشی و موریش نیز الهام گرفته است گادی با وجودی که تاریخ گرا بود و از منابع و اشکال تاریخی در طرح های خود استفاده می کرد ولی کارهای او هیچ گاه تقلید صرف از گذشته نبود بلکه همواره گذشته را به صورت جدید و بدیع و با طرح های و جزئیات نو ظهور اجرا می کرد به همین دلیل وی پدر معماری پست مدرن محسوب می شود و کارهای او منبع الهام معماران پست مدرن است .