پاورپوینت بررسی بیوگرافی و ویژگی های آثار ماریو بوتا و کارهای برجسته ماریو بوتا

دسته بندي : عمومی » گوناگون
o بیوگرافی
o ویژگی طرح های ماریو بوتا
o بررسی چند نمونه از کارهای بوتا

• متولد شده در مندریزو. تایکانو.آپریل 1943
• آموزش دیده در رشته محاسبات فنی ساختمان
• استاد مدعو پلی تکنیک در لوزان
• همکاری با لوکوربوزیه در سال های 1965_1969
• شروع به همکاری با لویی کان در سال 1969
• یکی از مهمترین اعضای مدرسه ی فنی در سوییس
• یکی از اعضای مهم مکتب تیسینز
• گرایش های فرمالیستی در یکسری خانه های ویلایی و بسیار ظریف
• نخستین کار او خانه روحانی در ترتاکه 1961_1963

دعوت طبیعت به داخل ساختمان
یکی از ویژگی های کارهای بوتا گشودگی های بزرگ،حفاظت شده و عقب کشیده شده در قالب پنجره هاست و شکاف های کوچکی که پیوستگی های دیوار ها را قطع می کند وتبدیل به نقاط مناسب دارای امتیاز می شوند که از طریق آنها می توان فضای بیرونی را مشاهده نمود و حضور آنها را به داخل به گونه ای معرفی کرد که برای شرایط قابل سکنی ضروری باشند.

خانه شخصی در بریگانزونا
• این خانه واقع در تقاطع دوجاده درتپه ای نزدیک لوگانو می باشد.
• در واقع همانگونه که ماریو بوتا تصدیق می کند عملکرد فضاهایی که همچون فیلتر(بین فضای درونی و بیرونی )عمل می کنند دو نقطه متقابل بنا را تشکیل داده اند که باعطف به مبنا قرار دادنشان به روی آنها تأیید شده است.

• ایوان و مهتابی بلند که دربالای آن نورگیر سقفی قرار گرفته و یا فضای کوچک حیاط مرکزی وار در قسمت ورودی بنا.
• شکل کلی مشابه که در بالای مهتابی قرار گرفته در ورای هندسه خشک خود یک سمبل مکانیکی است.

موزه هنر های مدرن سانفرانسیسکو
• ساختمان موزه در قطعه زمینی واقع شده که دور آن سه بنای مرتفع قرار گرفته و به همین دلیل تصویری خاص و قوی را ایجاب می کرد که در عین حال قابل مقایسه با ساختمان های مجاورش نباشد.
• نمای پلکانی بنا در جلو آجرنما می باشد و یکسری فضاهای نمایشگاهی را در خود جای می دهد که همگی از بالا نور می گیرند.

اهداف طرح
• برغم تناسب نامطلوب ۱ به ۴ زمین و کل سطح ساخته شده نورگیری طبیعی در نظر گرفته شده است.
• ایجاد فضای داخلی یکپارچه
• ساخت یک پوسته خارجی که برخلاف خصوصیات نما ساختمان را ناشناخته نشان دهد و رهگذران را به داخل دعوت کند.

• نما در مرکز باز شده و حضور حجم استوانه ای را نمایان می سازد که مزین به سنگ مرمرین دو رنگ می باشد.
• این شکل نمادین در بالا با زاویه ای شیب دار برش می خورد به طوری که نور را به داخل حفره مرکز ساختمان هدایت می کند و حول آن راههای دسترسی به سالنهای نمایش قرار دارد.

كمپاني Arosa يك منطقه جغرافيايي منحصر به فرد و طبيعي را كه محاصره شده بود در كوهاي سويس
به ماريو بوتا پيشنهاد كرد تا در اين مكان هتلي ساخته شود و اين سايت پس از بررسي ، مناسب و قابل توصيف براي احداث يك هتل بزرگ شناخته شد . اين مكان فضايي بود براي مجادله انسان با طبيعت و در نتيجه سازش آن با فضاي پيرامونش . پس با الهام از درختان و محيط زيست اطراف سايت ، حجم بنا به صورت بستري از خاك با سقف هاي اسپيس فرمي با الگويي همساز با درختان اطراف در نظر گرفته شد است كه بازديد كنندگان كنجكاو را به هيجان وا مي دارد . اين بنا در مفهوم ويژه خود به ما يك راه حل فريبنده از طريق تماس بصري كه همان احترام گذشتن به محيط پيرامون خود است ميدهد .

ين هتل داراي فضاهاي عمومي ( استخر ، سونا و ... ) است كه قرارگرفتن آنها در خارج بنا و قرارگيري يك سلسله تراس با شيب كمي كه هدايت كننده بازديد كننده ها هست فضاي اكتيوي را به وجود آورده است و طراحي مدولار پلان ها محوديتي براي سازماندهي فضا و عملكرد ايجاد نكرده است . اسن استراكچر شيشه ايي با نورپردازي داخلي در شب منظره زيبايي در دل كوهستان به وجود آورده است

دسته بندی: عمومی » گوناگون

تعداد مشاهده: 2235 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:1,976 کیلوبایت

 قیمت: 4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    o بیوگرافی
    o ویژگی طرح های ماریو بوتا
    o بررسی چند نمونه از کارهای بوتا
    • متولد شده در مندریزو. تایکانو.آپریل 1943
    • آموزش دیده در رشته محاسبات فنی ساختمان
    • استاد مدعو پلی تکنیک در لوزان
    • همکاری با لوکوربوزیه در سال های 1965_1969
    • شروع به همکاری با لویی کان در سال 1969
    • یکی از مهمترین اعضای مدرسه ی فنی در سوییس
    • یکی از اعضای مهم مکتب تیسینز
    • گرایش های فرمالیستی در یکسری خانه های ویلایی و بسیار ظریف
    • نخستین کار او خانه روحانی در ترتاکه 1961_1963
    دعوت طبیعت به داخل ساختمان
    یکی از ویژگی های کارهای بوتا گشودگی های بزرگ،حفاظت شده و عقب کشیده شده در قالب پنجره هاست و شکاف های کوچکی که پیوستگی های دیوار ها را قطع می کند وتبدیل به نقاط مناسب دارای امتیاز می شوند که از طریق آنها می توان فضای بیرونی را مشاهده نمود و حضور آنها را به داخل به گونه ای معرفی کرد که برای شرایط قابل سکنی ضروری باشند.
    خانه شخصی در بریگانزونا
    • این خانه واقع در تقاطع دوجاده درتپه ای نزدیک لوگانو می باشد.
    • در واقع همانگونه که ماریو بوتا تصدیق می کند عملکرد فضاهایی که همچون فیلتر(بین فضای درونی و بیرونی )عمل می کنند دو نقطه متقابل بنا را تشکیل داده اند که باعطف به مبنا قرار دادنشان به روی آنها تأیید شده است.
    • ایوان و مهتابی بلند که دربالای آن نورگیر سقفی قرار گرفته و یا فضای کوچک حیاط مرکزی وار در قسمت ورودی بنا.
    • شکل کلی مشابه که در بالای مهتابی قرار گرفته در ورای هندسه خشک خود یک سمبل مکانیکی است.
    موزه هنر های مدرن سانفرانسیسکو
    • ساختمان موزه در قطعه زمینی واقع شده که دور آن سه بنای مرتفع قرار گرفته و به همین دلیل تصویری خاص و قوی را ایجاب می کرد که در عین حال قابل مقایسه با ساختمان های مجاورش نباشد.
    • نمای پلکانی بنا در جلو آجرنما می باشد و یکسری فضاهای نمایشگاهی را در خود جای می دهد که همگی از بالا نور می گیرند.
    اهداف طرح
    • برغم تناسب نامطلوب ۱ به ۴ زمین و کل سطح ساخته شده نورگیری طبیعی در نظر گرفته شده است.
    • ایجاد فضای داخلی یکپارچه
    • ساخت یک پوسته خارجی که برخلاف خصوصیات نما ساختمان را ناشناخته نشان دهد و رهگذران را به داخل دعوت کند.
    • نما در مرکز باز شده و حضور حجم استوانه ای را نمایان می سازد که مزین به سنگ مرمرین دو رنگ می باشد.
    • این شکل نمادین در بالا با زاویه ای شیب دار برش می خورد به طوری که نور را به داخل حفره مرکز ساختمان هدایت می کند و حول آن راههای دسترسی به سالنهای نمایش قرار دارد.
    كمپاني Arosa يك منطقه جغرافيايي منحصر به فرد و طبيعي را كه محاصره شده بود در كوهاي سويس
    به ماريو بوتا پيشنهاد كرد تا در اين مكان هتلي ساخته شود و اين سايت پس از بررسي ، مناسب و قابل توصيف براي احداث يك هتل بزرگ شناخته شد . اين مكان فضايي بود براي مجادله انسان با طبيعت و در نتيجه سازش آن با فضاي پيرامونش . پس با الهام از درختان و محيط زيست اطراف سايت ، حجم بنا به صورت بستري از خاك با سقف هاي اسپيس فرمي با الگويي همساز با درختان اطراف در نظر گرفته شد است كه بازديد كنندگان كنجكاو را به هيجان وا مي دارد . اين بنا در مفهوم ويژه خود به ما يك راه حل فريبنده از طريق تماس بصري كه همان احترام گذشتن به محيط پيرامون خود است ميدهد .
    ين هتل داراي فضاهاي عمومي ( استخر ، سونا و ... ) است كه قرارگرفتن آنها در خارج بنا و قرارگيري يك سلسله تراس با شيب كمي كه هدايت كننده بازديد كننده ها هست فضاي اكتيوي را به وجود آورده است و طراحي مدولار پلان ها محوديتي براي سازماندهي فضا و عملكرد ايجاد نكرده است . اسن استراكچر شيشه ايي با نورپردازي داخلي در شب منظره زيبايي در دل كوهستان به وجود آورده است