پاورپوینت بازار کاشان

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
توضیحات:
فایل پاورپوینت بازار کاشان(شامل توضیحات + پلان بازار + جانمایی ها + تصاویر فضاهای بازار)،در حجم 47 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
يكي از اهم آثار تاريخي و ديدني كاشان، مجموعه تاريخي بازار است كه از تقاطع خيابان باباافضل و ميدان كمال الملك تا حدود دروازه دولت ادامه دارد قدمت بازار را مربوط به دوران سلجوقي ميدانند، لكن دوران اوج رواج بازار مربوط به زمان صفويه و به خصوص دوران شاه عباس اول است. غالب سياحان جهانگرداني كه در عصر صفويه و همچنين قاجاريه به ايران آمده و از كاشان هم ديدار كرده اند عظمت و شكوه و روايي بازار كاشان را ستايش كرده اند. در مجموعه تاريخي بازار علاوه بر راسته بازارهاي اصلي نظير: مسگرها، زرگرها، كفاشها، بزازها و بازارچه هاي ميانچال، ملك، ضرابخانه و رنگرزها، مساجد، بقاع، كاروانسراها، تيمچه ها، حمام ها و آب ابنارهاي متعدد و مختلفي وجود دارد كه هر يك از آنها در دوره خاص ساخته شده است.
چنانچه از طرف ميدان تاريخي فيض و از جلو خان مسجد زيبا و تاريخي ميرعماد وارد بازار شويم در سمت شرقي، بازار مسگرها مشتمل بر كاروانسراي ذغالي ها (888 ه.ق) و كاروانسراي ميرپنج و سراي غفارپور و مسجد و حسينيه و رباط قرار گرفته است. تا چندين سال قبل با ورود به بازار مسگرها، صداي آهنگين پتك هاي مسگران گوشها را نوازش ميكرد ولي با جايگزين شدن فلزات سبك در ساخت ظروف خانگي و بي رونق شدن صنعت مسگري سنتي، اين بازار چهره اي متفاوت يافته است.
و...

فهرست مطالب:
نقشه موقعیت بناهای تاریخی کاشان
معرفی کامل بازار کاشان
نقشه بازار کاشان
 عناصر و فضاهاى فرهنگى، تاريخى بازاركاشان
فهرست منابع و مآخذ

این فایل با فرمت پاورپوینت در 47 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل WORD مجموعه تاريخي بازار زنجان(5صفحه)
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 3638 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: PPTX

تعداد صفحات: 47

حجم فایل:9,159 کیلوبایت

 قیمت: 15,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    Microsoft powerpoint WinRAR

  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت