پاورپوینت ارتباطات و مهارت برقراری ارتباط

دسته بندي : جزوه » تربیتی
ارتباط فراگرد انتقال معني بين دو فرد است. مهارت ارتباطی :
توانایی برقراری ارتباط به طور مؤثر و کارآمد با دیگران
 75% از اوقات زندگی ما صرف ارتباط می شود و در عصر ارتباطات برنده آن کسی است که بتواند خوب ارتباط برقرار کند .
 
مهارت ارتباطي خوب به ما کمک مي کند روابط سالم و رضايت بخشي را با ديگران داشته باشيم .
 
  از طرف ديگر مها رت هاي ارتباطي ضعيف مي تواند به گونه اي باشد که به سوء تفاهمات و احساسات منفي منجر شود.
مهارت برقراری ارتباط یکی از پیش بینی کننده های سلامت است.
مفهوم ارتباط :
واژه ی ارتباط ( Communication ) از ريشه لاتين Communis به معنای اشتراک گرفته شده است در لغت به معنی پيوند دادن ، رابط است . پژوهشگران ارتباطات ميان ارتباط به معنای مفرد Communications تفاوت قائل اند . کلمه ی ارتباطات به صورت جمع در علوم ارتباطات به معنای مطالعه پيرامون ابزار و لوازم فن اين پديده به کار می رود و معنای مفرد آن بيانگر فرآيندی است که در آن پيام از فرستنده به گيرنده پيام منتقل می شود. پژوهشگران و انديشمندان ارتباطی تعاريف گوناگون از مفهوم ارتباط دارند تا جايی که فيش ارتباط را اين گونه تعريف می کند : ((ارتباط برای بيان هر نوع انتقال اطلاعات به کار می رود))، يا شرام می گويد: ((مفهوم ارتباط هماهنگ شدن فرستنده و گيرنده در رابطه با يک پيام ويژه است)).
ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات با وسايل ارتباطي گوناگون از يک نقطه ، يک شخص يا يک دستگاه به ديگري . 
ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات ،احساسها،حافظه هاو فکر ها در ميان مردم . ر
ارتباط فراگرد انتقال معني بين دو فرد است.
ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات با وسايل ارتباطي گوناگون از يک نقطه ، يک شخص يا يک دستگاه به ديگري . 
ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات ،احساسها،حافظه هاو فکر ها در ميان مردم .
فراگرد انتقال پيام از سوي فرستنده به گيرنده ، مشروط برآنکه در گيرنده پيام، مشابهت معني به معني موردنظر فرستنده پيام ايجاد شود.
ديدگاههای پيرامون مفاهيم ارتباط و اطلاع که شامل مفهوم ارتباط ، مفهوم اطلاع ، فرآيند ارتباط ، انواع ارتباط و مدل های ارتباطی می شود و بخش دوم قسمتی از پيشينه یپژوهش در زمينه ی لرتباطات جمعی است که شامل تبليغات سياسی می شود که به تفصيل به هر يک می پردازيم :
ابتدا با جمله ای زيبا از برنارسيلوتر فيلسوف و شاعر فرانسوی در قرن 12 م آغاز می کنيم که می گويد : ((ما همچون کودکی هستيم که روی شانه های موجوداتی عظيم ايستاده است اگر می توانيم دورتر و بهتر ببينيم نه از آن روست که ديد ما دقيق تر و عميق تر از آنهاست و يا اينکه از آنها بالاتر هستيم بلکه به اين علت است که به برکت عظمت و بزرگی آنها ، بالا رفته ايم )) .

ارتباط عبارت است از انتقال اطلاعات در محدوده سه چيز، انتشار، انتقال و دريافت پيام. 

ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال يک محرک (معمولا علامت بياني) از يک فرد(ارتباط گر) به فردي ديگر(پيام گير) به منظور تغيير رفتار او. 
واژه انگليسي Communication” ” معادل « ارتباط » از واژه اي در زبان لاتين ، به معني مشترك يا عمومي مشتق مي شود . ما در صدد هستيم كه وجه اشتراكي بين خودمان و افرادي كه در صدد برقراري ارتباط با آنها هستيم ، بيابيم . هدف ارتباط ، رسيدن به نتايج دلخواه است .
ارتباط يك فرآيند است و لذا پويا ، روان ، متحرك و هميشه در تغيير است . پس ساكن نيست .
 برخي نكات اصلي اين فرآيند عبارتند از :
1 ـ ارتباط ، عبارت از انتقال و اشتراك معاني است . معاني ، ممكن است عقايد ، تصويرها يا انديشه هايي باشند كه به صورت سمبول ( مثلاً نوشتاري ، گفتاري ، موسيقي ، لباس ، دود ، هنر و …….. ) بيان مي شوند .
2ـ سمبولهاي مورد استفاده ، به خودي خود داراي معني نيستند . واژه ها يا همه سمبولهايي كه ما براي انتقال پيامهايمان استفاده مي كنيم ، بخودي خود داراي معني نيستند ، اين مردمي كه از آنها استفاده مي كنند هستند كه به آنها معني مي دهند
 3 ـ ارتباط بدون درك ممكن نيست . اين يك نكته كليدي ديگر در فرآيند است . درك عبارت است از فرآيند ايجاد تاثير از چيز ( يك فرد ، يك واقعه يا هر محركي كه بر هشياري ما مؤثر است ) و سپس قضاوت در مورد آن . مشاهدات و قضاوتهاي ما تحت تاثير حواس پنجگانه ما هستند . ( بينايي ، شنوايي ، لامسه ، بويايي و چشايي )
اگر پیامی ارسال گردد ولی آن پیام دریافت نگردد یا اینکه کامل دریافت نگردد، اصطلاحأ سوء تفاهم بوجود می آید.
دسته بندی: جزوه » تربیتی

تعداد مشاهده: 3758 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 140

حجم فایل:401 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: