گزارش کارآموزی مراحل ساختمان سازی

دسته بندي : فنی و مهندسی » عمران
عنوان گزارش کارآموزی: مراحل ساختمان سازی
قالب فایل: WORD

فهرست مطالب:
بخش اول کلیات ساختمان
1- ساختمانهای بتنی
2- ساختمانهای فلزی
3- ساختمانهای آجری
4- ساختمانهای خشتی و گلی
ب- انواع ساختمان از لحاظ مصرف
بخش دوم : مشخصات اولیه محل پروژه
بخش سوم : سقف بلوک
ویژگی های بلوک سبک سقفی و دیواری پلاستوفوم (EPS)
ساختمان های پیش ساخته پانلی
مقاوم سازی بلوک ها در برابر نیروهای جانبی
نقش کلاف ها
سقف های تیرچه بلوک
مزایای سقف تیرچه بلوک
بخش چهارم :دیوار
بخش پنجم: ستونها
قسمتهای مختلف ستون
1- قسمت اصلی ستون
2- تسمه های اتصال
3- صفحه های تقویتی
تقلیل ضخامت ستون
لچگی یا ورق پشت بند
4- جوش
5- اتصال ستون به صفحه زیر ستون
تیرهای لانه زنبوری
تیرچه
پروفیل های اتصال و میله مهار
بادبند
خرپا
انواع ستون ها در این بلوک ها
بخش ششم : جزئیات بلوک های ساخته شده

* بخشی از ابتدای مقاله:

بخش اول : کلیات ساختمان

1- ساختمانهای بتنی:

ساختمان بتنی ساختمانی است که برای اسکلت اصلی آن از بتن آرمه ( سیمان , شن, ماسه و فولاد بصورت میله گرد ساده و یا آجدار) استفاده شده باشد . در ساختمانهای بتنی سقفها به وسیله تاوه (دال) های بتنی پوشیده می شود , و یا از سقفهای تیر چه و بلوک و یا سایر سقف ها ی پیش ساخته استفاده می گردد . و برای دیوارهای جدا کننده ( پارتیشن ها) ممکن است از انواع آجر مانند سفال تیغه ای , آجر ماشینی سوراخ دار , آجر معمولی کوره ای و یا تیغه کچی و یا چوب استفاده شده و ممکن است از دیوار بتون آرمه هم استفاده شود .

در هر حال در این نوع ساختمانها شاه تیرها و ستونها از بتن آرمه (بتن مسلح) ساخته می شود .

2- ساختمانهای فلزی

در این نوع ساختمانها برای ساختن ستونها و پلها از پروفیلهای فولادی استفاده می شود . در ایران معمولا|" ستون ها را از تیر آهنهای I دوبل و یا بال پهن های تکی (آهنهای هاش ) استفاده می نمایند و همچنین برای اتصالات از نبشی – تسمه و برای زیر ستون ها از صفحه ی فولادی استفاده می شود و معمولا" دو قطعه را بوسیله جوش به همدیگر متصل می نمایند . سقف این نوع ساختمانها ممکن است تیر آهن و طاق ضربی باشد و یا از انواع سقفهای دیگر از قبیل تیرچه بلوک و غیره ایتفاده گردد .

برای پارتیشن ها می توان مانند ساختمانهای بتونی از انواع آجر و یا قطعات گچی و یا چوب یا سفالهای تیغه ای استفاده نمود.

در هر حال جدا کننده ها می باید از مصالح سبک انتخاب شوند.

3- ساختمانهای آجری

در ساختمانهای کوچک که از چهار طبقه تجاوز نمی نمایند می توان از این نوع ساختمان استفاده نمود . اسکلت اصلی این نوع ساختمانها آجری بوده و برای ساختن سقف ها در ایران معمولا" از پروفیلهای فولادی I (تیرآهن I ) و آجر بصورت طاق ضربی استفاده می گردد . و یا از سقف تیرچه و بلوک استفاده می شود . در این نوع ساختمانها برای مقابله با نیروی جانبی مانند زلزله باید حتما" از شناژهای روی کرسی چینی و زیر سقفها استفاده شود .

4- ساختمانهای خشتی و گلی

این نوع ساختمانها در شهر ها به علت گرانی زمین کمتر ساخته می شود و بیشتر در

روستاهای دور که دسترسی به مصالح ساختمانی مشکل تر است مورد استفاده قرار می گیرد .

اسکلت اصلی این نوع ساختمانها از خشت خام وگل می باشد و تعداد طبقات آن از یک طبقه تجاوز نمی کند و در مقابل نیروهای جانبی مخصوصا" زلزله به هی وجه مقاومت نمی نمایند . باید از ساختن این نوع ساختمانها مخصوصا" در مملکت ما که از مناطق زلزله خیز دنیا می باشد جلوگیری به عمل آید .

بجز انواع فوق ساختمانهای دیگری نیز وجود دارد مانند ساختمانهای چوبی که بیشتر در نواحی مرطوب که دارای جنگلهای فراوان بوده و در نتیجه چوب به قیمت ارزان در دسترس قرار می گیرد ساخته می شود . مانند شهر های جنوبی اطریش ویا بعضی از ایالات آمریکا . ساختمانهای چوبی در ایران به علت کم بودن جنگل کمتر ساخته می شود و همچنین ساختمانهای سنگی که بیشتر در مناطق کوهستانی مورد استفاده قرار می گیرد , ممکن است ساختمانی مرکب از دو یا چند نوع از انواع فوق ساخته شود مانند ساختمانهای فلزی و آجری و غیره .

ب- انواع ساختمان از لحاظ مصرف

ساختمانها از لحاظ کاربرد به انواع ساختمانهای مسکونی , اداری , بیمارستان ها , انبار ها , مدارس و مکانهای عمومی مانند باشگاه ها و ورزشگاه ها و غیره تقسیم می شود , که
مطالعه در این زمینه بیشتر بعهده مهندسین معمار می باشد.

بخش دوم : مشخصات اولیه محل پروژه :

این پروژه شامل 592 واحد به نام میثاق می باشد که مورد مشارکت شرکت جهاد خانه سازی ومسکن و شهر سازی می باشد . کارفرما در این پروژه شخص خاصی نمی باشد بلکه شرکت جهاد خانه سازی , به عنوان کارفرما انجام دهند پروژه قرار داده شده است . مالکیت این واحد ها به صورت اشتراکی بین شرکت جهاد خانه سازی و سازمان مسکن و شهرسازی است که در هنگام ساخته شدن واحد ها پیش فروش می شوند و پس از اتمام کار مابقی وجه ساختمان ساخته شده دریافت می گردد .

پروژه میثاق از تیپ های C,B,A تشکیل شده است تیپ A به 4 بلوک وتیپ B تیر به 4 بلوک و تیپ C به 2 بلوک تعلق می گیرد هر یک از بلوک ها در این پروژه 10 طبقه مسکونی همراه با پیلوت و زیر زمین تقسیم می شود که هر طبقه شامل 8 واحد مسکونی می باشد ضمنا" تیپ های نام برده به صورت 2به 2 با هم مشابه می باشند.

زمین انتخاب شده برای این پروژه میدان امام حسین (ع) – شهرک الغدیر است مساحت کل زمین مذکور m19000 می باشد سطح اشغال شده در این پروژه 35% است و تعداد واحد های بلوک 80 واحد می باشد که از این تعداد در بلوک A (40) واحد به صورت دو خوابه و 20 واحد به صورت سه خواب و 20 واحد دیگر به صورت تک خوابه است همچنین در بلوک B (20) واحد دو خوابه و 20 واحد سه خوابه و 20 واحد دیگر تک خوابه است و بلوک C تیر از 40 واحد تشکیل شده است .

مساحت بلوک A حدود 805 متر مربع و مساحت بلوک B تیر 5/608 متر مربع و مساحت بلوک C تیر 50/441 متر مربع است منطقه مورد نظر برای قرار گرفتن این بلوک ها از سه طرف به خیابان متصل است که از طرف شمال به یک خیابان 18 متری و ازطرف جنوب به خیابان 35 متری و از طرف شرق به خیابان 25 متری متصل می باشد . ورودی کلی این منطقه از دو طرف شمال و جنوب می باشد.

هر یک از بلوک ها دارای آسانسوری با ظرفیت kg 450 است یعنی هر آسانسور به صورت 6 نفره و برای هر نفر kg 75 وزن را تحمل می کند .

هم اکنون بلوک 1A و 2A در حال ساخته شدن است که بلوک A به صورت 10 طبقه مسکونی و 2 طبقه پارکینگ که انبارها در پارکینگ که انبار در پارکینگ قرار داده شده است به ازای هر واحد یک انباری و به ازای هر بلوک 2 داه پله مجزا وجود دارد که در طبقات زوج این راه پله ها به هم متصل شده اند که جهت مواقع اضطراری همچنین با وجود آسانسور راه پله های ارتباطی , راه پله ها حکم راه فرار را ایفا می کند . راه پله های مورد استفاده در این بلوک به صورت سه گوشی است .

هریک از بلوک ها دارای زاویه نگهبانی ( اتاق نگهبانی ) است ....
دسته بندی: فنی و مهندسی » عمران

تعداد مشاهده: 4144 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 45

حجم فایل:771 کیلوبایت

 قیمت: 7,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: