پاورپوینت روانشناسي كودك و نیازهای عاطفی او

دسته بندي : جزوه » روانشناسی و روانپزشکی
این پاورپوینت در موردروانشناسي كودك و نیازهای عاطفی او در102اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: روانشناسي كودك و نیازهای عاطفی او،اهمیت روان شناسی کودک،شیوه‌های صحیح فرزند‌پروری،اهداف بهداشتي در دوران كودكي و نوجواني ،روانشناسي كودك و...ومنابع می باشد

 روان شناسی کودک اهمیت خود را از کودک می‌گیرد، چرا که دوران کودکی انسان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. شاید نگاهی به دوران کودکی انسان و توانائیهای نوزاد انسان در مقایسه با سایر موجودات اهمیت این دوران را آشکارتر ‌سازد. نوزاد انسان در میان سایر موجودات عالم طولانی‌ترین زمان را نیاز دارد که قابلیت‌ها و توانائیهای خود را پرورش و آشکار سازد. در واقع انسان حدود 18 سال اول زندگی خود را در حال رشد و تکامل در ابعاد مختلف است و این زمان طولانی و با‌ اهمیتی در زندگی انسان است.

از طرف دیگر ، نوزاد انسان با کمترین توانایی‌ها و امکانات (نظیر بازتابها) به دنیا می‌آید و به مراقبت زیاد و شدیدی نسبت به سایر موجودات نیاز دارد (برای مثال در نظر بگیرید که چگونه گوساله گاو پس از به دنیا آمدن روی پای خود می‌ایستد، ولی نوزاد انسان حتی نمی‌تواند سر خود را راست نگه دارد). ابن مراقبت توسط پدر و مادر در وهله اول و توسط اطرافیان و جامعه در وهله دوم اعمال می‌شود، ولی این مراقبت بدون آگاهی ، دانش و آموزش شیوه‌های فرزند‌پروری صحیح امکان ندارد و اهمیت روان شناسی کودک نیز از این دو موضوع (زمان طولانی رشد کودکی و شیوه‌های صحیح فرزند‌پروری) ناشی می‌شود.

روان شناسی کودک به عنوان یکی از زیر‌مجموعه‌های «روان شناسی رشد» با هدف نگاه دقیق و علمی به کودک و نیازهای او و یافتن شیوه‌های صحیح پرورشی و آموزشی کودک از اولین سالهای تاسیس روان شناسی علمی مورد توجه بوده است. (البته موضوع کودک و مسائل مربوط به او همیشه مورد توجه بوده است). در طول این سالها روان شناسان زیادی نظیر ژان پیاژه (Jean Piaget) ، استانلی هال (Stanley Hall) به مطالعه و تحقیق در مورد جنبه‌های مختلف رشد کودک پرداخته‌اند. 

روانشناسی کودک و بررسی رفتارها و تشخیص اختلالات روانشناسی در کودکان باید از سنین پایین مورد توجه قرار گیرد.
دوران کودکی حساس‌ ترین و سرنوشت‌ سازترین دورانی است که هر فرد تجربه می‌ کند.
به دلیل اهمیت مشکلات این دوره، والدین باید هر نوع مشکل رفتاری یا اختلال در رشد کودک را جدی بگیرند
راه حل بعضی از مشکلات در کودکی بسیار ساده است و گاهی با چند جلسه مشاوره به طور کلی درمان می‌ شود.
اما بسیاری از رنج‌ های اولیه در صورتیکه تا دوران بزرگسالی در ناخودآگاه انسان باقی بمانند ممکن است…
برای آن فرد مشکلاتی جدی و غیر قابل حلی را به وجود آورند.

دسته بندی: جزوه » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 3998 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 102

حجم فایل:765 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: