پاورپوینت تاریخ و تاریخ نگاری

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ و ادبیات
توضیحات:
فایل پاورپوینت تاریخ و تاریخ نگاری(تاریخ شناسی؛کاوش در گذشته) ، در حجم 43 اسلاید قابل ویرایش.

بخشی از متن:
تاریخ، مطالعه و کاوش در گذشته برای شناخت حال است. مورّخان با طرح پرسش، گردآوری اطلاعات و جست وجوی شواهد و مدارک به بازسازی زندگی مردمان و جوامع پیشین می پردازند. پژوهش در رویدادها و تحولات تاریخی به ما می آموزد، انسان ها و جوامعی را که اندیشه ها و تجربیات آنان در شکل دادن به زندگی کنونی ما نقش داشته بشناسیم و از سرانجام کارها و سرنوشت آنان عبرت بگیریم.
علاوه بر آن، مطالعه و تحلیل تاریخ به ما کمک می کند که هویت و جایگاه خود را به عنوان یک ایرانی و مسلمان در جهان امروزی، هرچه بهتر ودقیق تر درک کنیم.

تاریخ چیست؟ مورّخان چگونه و با استفاده از چه منابعی تاریخ را می نویسند؟ و اصلاً چرا باید تاریخ خواند؟ در این درس شما با کاوش دربارۀ چیستی علم تاریخ، شیوه های تاریخ نگاری و کارکردهای آن، پاسخ این پرسشها را جست و جو نموده و قادر خواهید بودکه دربارۀ یک موضوع تاریخی، طرح سادۀ پژوهشی بنویسید.

تاریخ چیست؟ واژۀ تاریخ دارای معانی مختلفی است. گاهی منظور از آن،مجموعۀ حوادث و رویدادهایی است که یک فرد یا یک جامعه از سر گذرانده است. مانند «تاریخ ایران » که منظوراز آن، مجموعه حوادثی است که بر سر مردم ایران درزمان گذشته آمده است.

ویژگی های رویدادهای تاریخی :
الف : دور از دسترس اندو قابل مشاهده نیستند و نمی توان آنها را به طور مستقیم درک کرد، بلکه باید با استفاده از شواهد و مدارک آنها راشناخت.
ب :تکرارناپذیرند و قابل تجربه نیستند.
پ : مجزاو مستقل نیستند و با یکدیگر رابطۀ علت و معلولی دارند. انسان در تاریخ، نقش محوری و اساسی دارد و رویدادها وتحولات تاریخی در نتیجۀ کُنِش (عملکرد و اقدام)متقابل انسان ها با یکدیگر و با طبیعت، پدید آمده اند.
و...

این فایل با فرمت پاورپوینت در 43 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ و ادبیات

تعداد مشاهده: 9705 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: PPTX

تعداد صفحات: 43

حجم فایل:1,561 کیلوبایت

 قیمت: 19,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    Microsoft powerpoint WinRAR

  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت