پاورپوینت معماری دیکانستراکشن و فولدینگ به همراهبررسی نمونه ها

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
هر کدام از معماران در دنیای امروز برای طراحی ساختمان ها از سبک و سیاق خاصی پیروی می کنند. این روش طراحی به گونه ای انتخاب می شود که می توان نشانه های آن را در طی زمان در دیگر پروژه های آنها نیز مشاهده کرد. به چارچوب ها و اصول و قوانینی این چنین در معماری سبک می گویند. در این مطلب قصد داریم شما را با دو سبک رایج در معماری جهان آشنا کنیم.
ساختارگرایی یا کانستراکتیویسم شیوه‌ای از معماری مدرن است که در اوایل دهه 30 در روسیه شکوفا شد. در این شیوه، بر شکل‌های هندسی و انتزاعی و خطوط رابط و اجزای سازنده تاکید می‌شود. ساختار گراها معتقدند از بررسی نظم پدیده های مشابه و تکراری می توان روابـط پدیده ها را کشف کرد و چون همه اعمال انسان از ضمیر ناخودآگـاه او شـکل می گیرد، ایـن تکرار و نظم در پدیده های انسانی نیز وجود دارد.
در دوره های پس از آن معماری دی کانستراکش یا ساختار شکن اصول و مبانی ساختارگرایی را به چالش کشید. دیکانستراکشن ها معتقدند، هر پدیده، ماهیت مستقل خود را دارد و هیچ دو فرد یا پدیده مشابه و تکراری وجـود ندارد. و هیچ براداشتی بر برداشت دیگر ارجحیت ندارد.
پس از آن سبک فولدینگ در معماری، شاخه ای جدید از دی کانستراکشن را ارائه داد. در فولدینگ به افق گرایی و هم ترازی اهمیت بیشتری داده می شود و از سلسه مراتب و طبقه بندی اجتناب می شود.

این پروژه در قالب پاورپوینت ودر 74 صفحه به معرفی دو سبک معماری دیکانستراکشن و فولدینگ و مقایسه این دو سبک می پردازد همچنین به تحلیل و بررسی و مقایسه آثار معروف هردو سبک از معماران معروفی همچون دنیل لیبسیکیند،فرانگ گری ،زاها حدید،پیتر آیزنمن، برناردچومی، بهرام شیردل و... می پردازد.
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 18176 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 74

حجم فایل:17,081 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: