حسابداري صنعتی

دسته بندي : علوم انسانی » حسابداری
عنوان مقاله: حسابداري صنعتی
قالب فایل: WORD

فهرست مطالب:
● سيستم قيمت تمام شده (حسابداري صنعتي)
● منظور از حسابداری صنعتی (بهای تمام شده) چیست؟
● مقایسه جایگاه حسابداری مالی و حسابداری بهای تمام شده در موسسات تولیدی
● طبقه بندی هزینه ها چگونه است؟
1- منظور از طبقه بندی طبیعی هزینه ها چیست؟
الف-1) هزینه های ساخت
ب -1) هزینه های تجاری
2- منظور از طبقه بندی هزینه ها بر اساس ارتباط آنها با تولید محصول چیست؟
الف -2) هزینه های مستقیم
ب – 2) هزینه های غیر مستقیم
3- منظور از طبقه بندي هزينه ها بر اساس ارتباط آنها با تغيير حجم و تعداد توليد چيست؟
الف- 3)هزينه هاي ثابت
● گزارشهای حسابداری صنعتی و روش تهیه آنها
● انواع گزارشهای درون سازمانی و برون سازمانی کدامند و توسط چه واحد هایی تهیه می شوند؟
● گزارش برون سازمانی در موسسات تولیدی
● گزارشهای درون سازمانی در موسسات تولیدی
● روشهای هزینه یابی موسسات تولیدی


* بخشی از ابتدای مقاله:

سيستم قيمت تمام شده (حسابداري صنعتي)
دير زماني نيست كه با ايجاد و توسعه بي سابقه سازمانهاي صنعتي و ازدياد روزافزون كارخانجات و گردش سريع چرخهاي اقتصادي كشور و بالا رفتن ميزان عرضه و تقاضا ، مسئولين امور و صاحبان كارخانجات ، با توجه به مشكلات موجود در زمينه قيمت تمام شده واحد محصول و محاسبه قيمت تمام شده واحد محصول و محاسبه سود و زيان دانستند كه منحصراً با استفاده از روشهاي نوين حسابداري صنعتي كه در كشورهاي مترقي متداول است و همچنين با استفاده از روشهاي نوين حسابداري صنعتي كه در كشورهاي مترقي متداول است و همچنين با استفاده از روشهاي آماري صحيح و تهيه و تنظيم گزارشهاي مالي ميتوان هزينه توليد را تقليل و درنتيجه درآمد بيشتري تحصيل نمود .
اصولاً حسابداري صنعتي به راهها و روشهاي مقابل اطلاق مي شود : جمع آوري و تخصيص هزينه هاي تاريخي به واحد كالا و دواير به منظور ارزشيابي موجوديها و تعيين درآمدهاي حاصله . معمولاً ، امروزه بدان خاطر حسابداري صنعتي از حسابداري مديريت قابل تفكيك است كه مي تواند هدفهاي متعددي را تامين نمايد . اينك حسابداري صنعتي ، به مسئله جمع آوري و ارائه اطلاعات ، به منظور اتخاذ انواع تصميماتي اطلاق مي گردد كه دامنه شان از ادارهء انجام عمليات روزمره تا اتخاذ تصميمات استراتژيك غير جاري و تعيين خط مشي هاي اصلي سازمان ادامه يابد . حسابداري صنعتي همچون گذشته در امر رعايت جنبه هاي حقوقي تهيه گزارشها براي سهامداران ، بستانكاران ، نهاد هاي دولتي و ساير گروههاي خارجي كمكهاي شاياني خواهد كرد .
متاسفانه چندي قبل بواسطه عدم توجه به اصول و تئوريهاي حسابداري صنعتي و نتايج گرانبهاي حاصله از اجراي آن ، مسئولين و صاحبان كارخانجات و سازمانهاي صنعتي همواره با مشكلات و معضلات عديده اي در زمينه امور مالي مواجه مي گرديدند و چه بسا ضررهاي هنگفت و جبران ناپذيري متحمل شده كه احتمالاً به اضمحلال و انحلال سازمان منتهي مي گشت .
نكته اصلي كه در حسابداري صنعتي مورد توجه خاص قرار مي گيرد ، اين است كه به مديران كمك شود تا بتوانند به حال و آينده نسبتاً دور ، دست پيدا كنند . توجه به گذشته تا آنجا قابل توجيه است كه در امر پيش بيني كمك نموده و پيش نيازهاي تهيه گزارشهاي خارجي را تامين نمايد .
اخيراً در نتيجه تحولات و پيشرفتهاي عظيم اقتصادي در كشور ، استفاده از روشهاي حسابداري قيمت تمام شده ، مورد توجه تمام دستگاهها و سازمانهاي صنعتي كشور قرار گرفته است . از همين رو ضرورت وجود سيستم مكانيزه حسابداري صنعتي كاملاً به چشم مي خورد ....
دسته بندی: علوم انسانی » حسابداری

تعداد مشاهده: 18299 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:17 کیلوبایت

 قیمت: 4,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: