گزارش کارآموزی بررسي روشهاي مديريت هزينه و انتخاب مناسبترين روش

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
عنوان مقاله: گزارش کارآموزی بررسي روشهاي مديريت هزينه و انتخاب مناسبترين روش-مطالعه موردي شركت واگن پارس اراک
قالب فایل: WORD

فهرست مطالب:
● فصل اول: آشنایی با مکان کارآموزی
● فصل دوم: بخشهاي مرتبط با رشته علمي كارآموز
منابع
● فصل سوم: نتيجه گيري و پيشنهادات


* فصل اول: آشنایی با مکان کارآموزی

تاريخچه :
آگهي تاسيس موسسه حقوق پرداز خمين با شماره ثبت 30 به تاريخ 1/8/85 به ثبت رسيد. با توجه به مواردي از قانون تجارت و تائيديه شماره 5851/ن/23-10/7/85 اداره ثبت شركتها خلاصه اساسنامه و شركتنامه مذكور جهت اطلاع عموم آگهي شد:
1- نام موسسه : موسسه حقوق پرداز خمين
2- موضوع موسسه : كليه خدمات حسابداري
3- مركز اصلي شركت : خمين – خيابان امام خميني – پاساژ وليعصر
4- تابعيت : ايراني
5- سرمايه موسسه : مبلغ 000/500/1 ريال نقداً تحويل مدير موسسه مي باشد
6- اولين مديران موسسه : آقاي هاشم عجمي به عنوان رئيس هيئت مديره و آقاي محمد عجمي به سمت خزانه دار موسسخ و آقاي سعيد اسدي مدير عامل موسسه براي مدت دو سال مالي انتخاب گرديدند.
7- دارندگان حق امضاء : كليه اسناد و اوراق بهادار بانكي از قبيل چك، سفته، بروات و غيره كه براي موسسه ايجاد تعهد مي نمايد با امضاء خزانه دار و مديرعامل موسسه متفقاً همراه با مهر موسسه معتبر مي باشد.

فصل دوم: بخشهاي مرتبط با رشته علمي كارآموز

با توجه به اين موضوع كه شركت حقوق پردازان در يكي از پروژه هاي خود كه در شركت واگن پارس اراك بود، اينجانب بر آن شدم تا روشهاي مديريت هزينه در يكي از صنايع ايران را كه ارتباط نزديكي با آنچه كه به صورت تئوري در طي اين چهار سال خوانده ام را به رشته تحرير درآورم. در ابتدا يك شمال كلي از مديريت هزينه داده مي شود و در نهايت به طور اختصار در اين واحد صنعتي پرداخته مي شود.

مقدمه:
پيشرفت سريع و شگرف تکنولوژي همراه با افزايش روز افزون رقابت در بازارهاي جهاني، مديران واحدهاي اقتصادي از جمله بانکها را ناگزير به ارائه خدماتي مطلوب به مشتريان و در عين حال با كمترين بهاي تمام شده نموده است. اين انتظارات، الزامات بيشتري را از لحاظ تامين اطلاعات موردنياز مديران، براي سيستم حسابداري[1] ايجاب مي كند. فراهم نمودن اين اطلاعات مستلزم داشتن سيستمي کارآمد با نگاه به شرايط رقابتي و اوضاع اقتصادي، ممکن است. بسياري از واحدهاي انتفاعي، سيستم هاي سنتي هزينه يابي خود را با "سيستم هاي مديريت هزينه"[2] جايگزين مي کنند. در سيستم مديريت هزينه، هزينه هر يک از فعاليتها، اندازه گيري شده و هزينه هاي بدون ارزش افزوده، مشخص و زمينه تقليل و حذف آنها فراهم مي گردد. تاکيد بر سيستم مديريت هزينه موجب مي شود تا محصولات و خدماتي با کيفيت برتر و کمترين بهاي تمام شده ممکن توليد و ارائه گردد، در اين صورت توان رقابت واحدهاي انتفاعي افزايش خواهد يافت. در مقاله حاضر سعي گرديده ضمن معرفي مزاياي حسابداري مديريت، مديريت هزينه در شرايط رقابتي نيز بررسي گردد.
در موسسات انتفاعي انجام توليد و ارائه خدمات مستلزم صرف هزينه هاي ثابت و متغير مي باشد، اينکه توليد کالاها و ارائه خدمات به چه قيمتي صورت گيرد تا ضمن حفظ سهم بازار، سودي معقول نيز براي موسسه کسب گردد سوالي است که پاسخ به آن نيازمند شناخت روشهاي هزينه يابي است....
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 17777 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 78

حجم فایل:71 کیلوبایت

 قیمت: 4,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: