استفاده از GEOSTATIATIC و الگوریتم LSU به منظور تعیین گیاهان در معرض خطر آلودگی کادمیوم

دسته بندي : فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت
عنوان مقاله: استفاده از GEOSTATIATIC و الگوریتم LSU به منظور تعیین گیاهان در معرض خطر آلودگی کادمیوم (مطالعه موردی استان اصفهان)
قالب فایل: PDF

فهرست مطالب:
چکیده
1- مقدمه
2- منطقه مورد مطالعه
3- مواد و روشها
1-3- نمونه برداری
2-3- آنالیز آماری
3-3- آنالیز مکانی
4-3- بروزرسانی و تهیه نقشه پوشش گیاهی در معرض آلودگی
1-4-3- الگوریتم LSU
4- نتایج
1-4- توزیع داده ها
2-4- آنالیز واریوگرافی
3-4- تعیین پارامترهای مورد استفاده در درون یابی
4-4- تهیه نقشه پوشش گیاهی منطقه
5-4- تهیه نقشه توزیع مکانی کادمیوم
6-4- تهیه نقشه همپوشانی لایه های توزیع مکانی کادمیوم و پوشش گیاهی منطقه مطالعاتی
5- تفسیر نتایج
منابع


چکیده:
در بسیاری از مطالعات و بررسی های خاک شناسی برای اندازه گیری و تخمین پارامترهای مختلف خاک از قبیل فلزات سنگین موجود در خاک، تبدیل اطلاعات نقطه ای به سطح، امری اجتناب ناپذیر است. برای این کار روشهای مختلفی وجود دارد که از جمله آنها، روشهای درون یابی می باشد. در این مطالعه از روش Ordinary Kriging برای برآورد مقدار کادمیوم موجود در خاک منطقه مرکزی ایران واقع در استان اصفهان استفاده شد. سپس با استفاده از قابلیتهای GIS نقشه تخمین توزیع مکانی کادمیوم کل در منطقه مورد مطالعه ترسیم و جهت تعیین مناطق آلوده از نظر میزان کادمیوم، کلاسه بندی شد.
آزمون آنالیز واریانس نشان داد که کاربری تأثیر معنی داری بر روی کادمیوم کل موجود در خاک دارد. بطوری که در کاربری شهری و صنعتی، میانگین این فلز سنگین بطور معنی داری بیشتر از میانگینش در سایر کاربری ها بود. این امر مؤید این مطلب است که فعالیتهای انسانی به عنوان عمده ترین عامل افزایش دهنده فلزات سنگین موجود در خاک می باشد. بررسی نتایج آمار توصیفی کادمیوم کل و مقایسه آن با مقادیر پیشنهادی توسط کشورهای دیگر نشان داد که خاک منطقه از لحاظ مقدار کادمیوم موجود در آن دارای آلودگی است.
با استفاده از تصویر سنجنده +ETM و بهره گیری از تکنیک بسیار برجسته Spectral unmixing پوشش گیاهی منطقه به روز و استخراج گردید و با انطباق نقشه آلودگی خاک و پوشش گیاهی میزان گسترش آلودگی در مناطق مختلف پوشش گیاهی مشخص گردید.
دسته بندی: فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 18275 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:410 کیلوبایت

 قیمت: 3,750 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: