بررسی خواص بتن خود تراکم (SCC)

دسته بندي : فنی و مهندسی » عمران
عنوان مقاله: بررسی خواص بتن خود تراکم (SCC)
قالب فایل: PDF

فهرست مطالب:
چكيده
1- مقدمه
2- مواد تشکیل دهنده SCC
3- شرایط پذیرش اجزاء تشکیل دهنده SCC
4- آزمایش های SCC
1-4- آزمایش ها
2-4- ترکیب آزمایش ها
3-4- ضوابط پذیرش آزمایش ها
5- طرح اختلاط
1-5- طرح اولیه اختلاط
2-5- اصلاح طرح اختلاط اولیه
6- افت یا انقباض خودبخود (Autogenous shinkage)
7- خزش (creep)
8- نتیجه گیری
پیوست الف: آزمایش های SCC
1- جریان اسلامپ (Slump Flow)
- روش انجام آزمایش
2- حلقه J
- روش انجام آزمایش
3- قیف V
- روش انجام آزمایش قیف V
- روش انجام آزمایش V T5minute
4- جعبه L
- روش انجام آزمایش
5- جعبه U
- روش انجام آزمایش
6- جعبه پر کننده (Fill box)
- روش انجام آزمایش
7- (Screen stability test) GTM
- روش انجام آزمایش
8- اریمت (Orimet)
- روش انجام آزمایش
منابع


* چکیده:
امروزه در پی گسترش صنعت ساخت و ساز در کشور و به دنبال زیانهاي جانی و مالی گسترده که در اثر حوادث طبیعی همچون زلزله هر از گاهی از گوشه و کنار این سرزمین به گوش میرسد، افزایش دقت و ایمنی در تولید و سپس اجراي سازه هاي مهندسی امري ضروري میباشد. از جمله راهکارهاي مناسب میتوان به دستیابی به ترکیبات جدیدي از مصالح ساختمانی جهت تسهیل پروژه هاي پیچیده به منظور افزایش ضریب اطمینان و ایمنی ساخت آنها از طریق مکانیزه کردن امور و کاهش دخالت نیروي انسانی اشاره نمود و همچمنین به نظر میرسد که در تقلیل هزینه هاي مالی در طرحهاي پرخرج مؤثر واقع گردد. بتن از جمله پرمصرفترین مصالح ساختمانی در دنیا شناخته میشود.
با گسترش استفاده از بتن، ویژگیهایی همچون دوام، کیفیت، تراکم و بهینه سازي آن از اهمیت ویژه اي برخوردار میشوند. بتن خود تراکم (SCC) بتنی بسیار سیال و روان و مخلوطی همگن است که بسیاري از مشکلات بتن معمولی نظیر جداشدگی، آب انداختن، جذب آب، نفوذپذیري و... را مرتفع نموده و علاوه بر آن بدون نیاز به هیچ لرزاننده ي (ویبره) داخلی یا ویبره ي بدنه ي قالب، تحت اثر وزن خود متراکم میشود. این ویژگی کمک شایانی به اجراي اعضاي ساختمانی با فشردگی زیاد آرماتور خواهد نمود.
این بتن که براي اولین بار توسط محققین و مهندسین ژاپنی ابداع گردید، در طول عمر 13 ساله ي خود، تحت آزمایشهاي گوناگونی قرار گرفته است. بتن خود تراکم در طرح اختلاط و ساختارش تفاوت چندانی با بتن معمولی ندارد. البته موادي براي بهبود خواص آن به جهت نیل به خودتراکم شوندگی به آن افزوده میشود, خواص بتن تازه و بتن سخت شده ي خودتراکم بستگی زیادي به طرح اختلاط آن دارد. از آن جهت که امروزه از این بتن در پروژه هاي مهم عمرانی و در حجم وسیع استفاده میشود، مطالعه و تحقیق پیرامون بتن خودتراکم به جهت رفع نواقص و مشکلات تولید و کاربرد آن و پیشبرد نقاط قوت و تواناییش در آیندهاي نه چندان دور ضرورتی آشکار و هدفی دست یافتنی است.
دسته بندی: فنی و مهندسی » عمران

تعداد مشاهده: 18059 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:257 کیلوبایت

 قیمت: 3,750 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: