توسعه و پياده سازي يك سيستم پشتيبان تصميم براي مديريت نگهداري و تعميرات

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع
عنوان مقاله: توسعه و پياده سازي يك سيستم پشتيبان تصميم براي مديريت نگهداري و تعميرات
قالب فایل: PDF

فهرست مطالب:
● چكيده
● مقدمه
● درجه بندي بلوغ نگهداري و تعميرات سازماني
● سيستم مديريت بانك اطلاعاتي
● ماژول پشتيبان تصميم
● سيستم مديريت نت كامپيوتري
- گزارش دهي خرابي ها
- پاسخ گويي به سفارشات كاري
- كامل كردن سفارش كار
● نتيجه گيري
● منابع


چكيده
رقابت، شركتها را مجبور ساخته است تا كارايي تجاري خود را بهبود دهند. در بخش نگهداري، مباحث زيادي درباره استراتژيهايي نظير نگهداري توليد جامع يا نگهداري اطمينا نگرا به رشته تحرير درآمده است تا بلكه با تكيه بر اين استراتژيها، قابليت اطمينان و در نتيجه ظرفيت كارخانجات صنعتي كه در پي رسيدن به سيستم نت در كلاس جهاني به دنبال آن هستند افزايش يابد. با اينحال، اگر استراتژي اي بخواهد موثر و مفيد باشد مي بايستي با يك منبع اطلاعاتي ارزشمند پشتيباني شود. در اين مقاله، نقش سيست مهاي مديريت نت رايانه اي (CMMS) به عنوان ابزاري قدرتمند براي حصول اطمينان از داده هاي خام و پشتيباني از فرايند تصميم گيري تشريح مي شود. علاوه بر اين، يك CMMS براي يك كارخانه توليد صفحه ديسك ترمز كه در انگلستان واقع است، طراحي، توسعه، آماده و پياده سازي شده است. يک درجه بندي ميزان تکامل سيستم نت نيز پيشنهاد داده شده است تا از پياده سازي CMMS پشتيباني کند. درجه بندي نشان مي دهد كه پيچيدگي CMMS همزمان با تغيير عمليات نگهداري و تعميرات از فرهنگ واكنشي به فرهنگ كنشي و فعال، افزايش مي يابد. CMMS پياده سازي شده كاهش مجموع زمان از کارافتادگي و تناوب خرابي ماشينها را بوسيله بهبود تاثير و فايده نيروي نت، هدف مي گيرد. برنامه كامپيوتري، زمان بدست آوردن داده ها را در مقايسه با سيستم فعلي گزارش گيري مبتني بر كاغذ كاهش ميدهد و كار را ساده مي كند. همچنين، اين سيستم براي برنامه ريزان نگهداري و تعميرات، بستري را براي تحليل و پشتيباني از تصميم فراهم مي سازد كه اينكار غالبًا در CMMS هاي تجاري موجود در بازار ناديده انگاشته شده است.

مقدمه
در طول زمان، نقش نگهداري و تعميرات در بخش توليد به شدت اهميت يافته است. بازارهاي جهاني، سازمانها را مجبور مي كنند كه نه فقط در زمينه كيفيت يا قيمت بلكه همچنين در زمين ههاي تكنولوژي، زمانهاي تحويل كم، نواوري، قابليت اطمينان و تكنولوژي اطلاعات نيز با هم رقابت كنند (Madu 2000). اطلاعات يك منبع ضروري براي تعيين و براورده سازي اهداف مديريت است. نقشي كه اطلاعات در درون سازمان بازي مي كند از اهميت فراواني برخوردار است؛ چرا كه براي ساختن دانش و سنجش كارايي كل سازمان، كمك بزرگي است. در نتيجه سيستمهاي (IS) بعد از اين تنها براي پشتيباني از فعاليتهاي يك بيزينس يا در مورد نگهداري و تعميرات، براي جمع آوري و تحليل داده ها مورد استفاده قرار نمي گيرند. IS بايستي ماژول هايي داشته باشد كه اطلاعات داراي ارزش افزوده اي را كه مورد نياز تصميم گيري و پشتيباني از تصميم است در اختيار مديريت قرار دهد.
سيستمهاي مديريت نگهداري و تعميرات كامپيوتري (CMMS) برنامه هاي نرم افزاري مبتني بر كامپيوتر هستند كه براي كنترل فعاليتهاي كاري و منابع درگير در كار مورد استفاده قرار مي گيرند. به عنوان نمونه براي زير نظر داشتن و گزارش دهي روند اجراي كارها به كار مي آيند. CMMS ها ابزارهايي براي گردآوري و تحليل داده ها هستند. همچنين در يک ديد سيستمي، آنها بايستي قابليت تدارك ديدن ابزاري براي تحليل تصميمات مديريت نگهداري و تعميرات را داشته باشند (Labib 1998).
دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع

تعداد مشاهده: 18105 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:635 کیلوبایت

 قیمت: 4,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: