آموزش گام به گام نگارش پایان نامه ارشد

دسته بندي : عمومی » آموزشی
دانشجویانی که نحوه‌ی نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد را فرا می‌گیرند، نخست این نکته را می‌آموزند که در نگارش پایان نامه، یک پرسش پژوهشیِ اصلی، باید مطرح و پاسخ داده شود. یک پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد، تا به این مرحله، مهم‌ترین قسمت از تحصیلاتتان به‌شمار خواهد آمد و طرح یک پرسش پژوهشیِ مرتبط با پایان نامه که نقش ستون فقرات آن‌را ایفا می‌کند، نگارش پایان نامه را از یک کار کسالت‌آور به یک امر حائز اهمیت تبدیل می‌کند. در این مطلب قصد دارم مراحل نگارش یک پایان نامه (کارشناسی ارشد) را به دانشجویان عزیز توضیح دهیم.

بخش اول: انتخاب موضوع
به آنچه علاقه‌مند هستید فکر کنید.
احتمالاً زمان زیادی را صرف این پروژه خواهید کرد، به همین خاطر ضروری است که موضوعی را انتخاب کنید که واقعاً به آن علاقه‌مند هستند، یعنی موضوعی که پس از مدت کوتاهی باعث دل‌زدگی و کسالت شما نگردد.
*سعی کنید به سوژه‌ی موردنظرتان بیاندیشید. شاید این سوژه، یک مؤلف، نظریه، بازه‌ی زمانیِ خاص و غیره باشد. به این فکر کنید که ادامه‌ی تحقیق در خصوص موپوع موردنظرتان را چگونه انجام خواهید داد.در پایان نامه، دانشجو سئوال یا موضوعی را بررسی می­ کند و با تجزیه و تحلیل یا تجارب علمی یا آزمایشی به آن پاسخ می دهد. بنابراین پایان نامه باید دارای مشخصات و ویژگی­ هایی باشد که آن را از نظر استادان راهنما و مشاور و سپس نزد داوران قابل قبول سازد.
اغلب دانشجویان به دلیل اینکه اجرای پایان نامه اولین کار پژوهشی آن هاست در انجام این کار دشواری­ های متعددی دارند. بنابراین باید در ابتدا بدانند چه اصولی را باید برای پایان نامه نویسی رعایت کنند.
دسته بندی: عمومی » آموزشی

تعداد مشاهده: 18927 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:35 کیلوبایت

 قیمت: 80,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    فایل به صورت وورد است و به ترتیب مراحل پایان نامه نویسی در آن بیان شده است.

  • محتوای فایل دانلودی:
    word