پاورپوینت در مورد آلوئه ورا

دسته بندي : فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت
پاورپوینت در مورد آلوئه ورا
فرمت فایل : ppt
قابل ویرایش
تعداد اسلایدها : 38 اسلاید

فهرست مطالب:
مقدمه
تاریخچه
خصوصیات ساختمانی برگ
کشت
آبیاری
ازدیاد
روش کاشت آلوئه ورا
عناصر غذایی
آفات و بيماري ها
برداشت برگ و فرآیند جداسازی و استحصال مواد موثره از گیاه
ترکیبات ژل آلوئه ورا
خواص درماني گياه صبر زرد
آلوئه ورا در صنايع غذايي و بهداشتي
عمده کشورهای مصرف کننده
سطح زیر کشت
ارزش تجارت جهانی
فوايد آلوئه ورا براي پوست
فوايد آلوئه ورا براي مو

بخشی از اسلایدها :
مقدمه
فلات پهناور ایران زمین، با بیش از 7500 گونه گیاهی یکی از مراکز طبیعی رشد درختان و گیاهان محسوب می شود و میزان 35% از 7500گونه گیاهی ایران را گیاهان دارویی و معطر تشکیل می دهد. به گونه ای که برخی از گیاهان فقط خاص فلات ایران هستند. از حیث استفاده از گیاهان دارویی، کشورمان سابقه ای کهن و دیرینه دارد و دانشمندانی چون ابوعلی سینا،زکریای رازی،عطار نیشابوری و دهها تن دیگر پیشگامان شناسایی و معرفی و استفاده از این گیاهان در درمان بیماری های مختلف و مزمن در قرون گذشته بوده اند. در کشور ما نیز به دلیل دیرینه اقبال عمومی در مصرف فراورده های گیاهی از یکسو و شرایط مناسب اقلیمی جهت کشت گونه های مختلف گیاهان دارویی از سوی دیگر،توجه ویژه به کشت و صنعت گیاهان دارویی و تولید دارو با منشأ گیاهی را مقرون به صرفه تر از تولید داروهای شیمیایی جلوه می دهد.یکی از گیاهان دارویی- آرایشی بسیار مهم که در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است،گیاه دارویی صبر زرد یا آلوئه ورا است.
صبر زرد یکی از شگفتی های طبیعت قلمداد شده است آلوئه ورا چنان خواص چشمگیر و متعددی دارد که نام ها و القاب زیادی برای خود کسب کرده است از جمله: گیاه درمانگر، گیاه سوختگی، دکتر گلدانی، گرز بهشت، لاله بیابان، گیاه جاودانگی، گیاه ملکه و گیاه قرن بیستم.
تاریخچه
اولین گزارش مکتوب که در آن به آلوئه ورا اشاره شده است متعلق به چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح است و در غار نوشته ها و کنده کاری های روی ظروف در معابد باستانی مصر کشف شده است. داستان هایی نیز درباره استفاده کلئوپاترا و نفرتی تی از آلوئه ورا،عسل و شیر برای حفظ زیبایی افسانه ای شان گفته می شود. مصریان آن را برای مومیایی مردگان خود بکار می بردند.
خصوصیات ساختمانی برگ
در برش عرضی برگ بلافاصله در زیر پوسته ضخیم برگ،دستجات آوندی قرار دارند.بخش بیرونی دستجات آوندی توسط سلول های پوششی احاطه شده و بخش داخلی دستجات آوندی سه نوع بافت لوله ای دیده می شود؛آوندهای چوبی، آوندهای آبکشی و لوله های مویین بزرگ محیطی که محتوی شیرابه زرد رنگی حاوی آنتراکینون ها به خصوص آلوئین است.
بخش میانی و عمده برگ را سلول ها مزوفیل یا پارانشیم محتوی فیله ژل تشکیل می دهد تمامی کربوهیدراتها (پلی ساکارید ها) و گلیکوپروتئین ها (آنزیم ها) در برگ های سبز و ضخیم ساخته می شوند.
کربن و اکسیژن مورد نیاز ساخت کربوهیدرات ها از دی اکسید کربن هوا که توسط روزنه های برگ در شب جذب می شوند تأمین می گردد. دی اکسید کربن به تله افتاده و به اسید مالیک ذخیره می شود و به همین دلیل pH بخش داخلی برگ حدود 4 است پس از تابش خورشید به برگ مقداری از اسید مالیک تبدیل به هیدرات کربن مورد نیاز گیاه جهت سوخت و ساز می شود و مابقی آن در موسیلاژ فیله ژل ذخیره می گردد.
دسته بندی: فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 13017 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:6,173 کیلوبایت

 قیمت: 6,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: