کتاب پروتئین های فاز حاد

دسته بندي : علوم پایه » زیست شناسی
علاوه بر سيستم ايمني بدن كه به صورت اختصاصي عمل مي كند، acute phase response (APR) به عنوان يك پاسخ غير اختصاصي در مسير دفاعي ايجاد مي شود. به موقع APR در جايگاه مربوط به حمله ميكروارگانيسم ها يا محل بافت زخمي سيتوكين هاي پيش التهابي ترشح مي شوند. اين سيتوكين ها اثرات مختلفي در بافت ها ايجاد مي كنند. در اين کتاب بعد از معرفی acute phase response، پروتئين هاي acute phase مورد بررسی قرار میگیرد. غلظت اين پروتئين ها در كبد تحت تاثير سيتوكين هاي پيش التهابي تغيير مي كند. در ا ينجا انواع سيتوكين هاي پيش التهابي معرفی شده اند.
در كل 40 نوع پروتئين acute phase وجود دارد، به دو گروه مثبت و منفي تقسيم مي شوند که مثبت و یا منفی بودن آن ها مربوط به افزایش یا کاهش غلظتشان به هنگام پاسخ های التهابی می باشد. در اين کتاب پروتئين هاي نوع مثبت و در ميان آنها چهار پروتئين , haptoglobin ceruloplasmin , C-reactive protein و serum amyloid A بررسي شده است. در مورد هر پروتئين به بررسی ژن، پرتئين و عملکردها به خصوص در زمان APR پرداخته شده است.
با توجه به اين که افزايش بيش از حد وکنترول نشده اغلب پرتئين های APR باعث ايجاد بيماری های مختلف می شود، بنابراين در اين کتاب تنظيم غلظت پروتئين ها هم بررسی شده است.
دسته بندی: علوم پایه » زیست شناسی

تعداد مشاهده: 12747 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

حجم فایل:4,618 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: