پاور پوینت الگوریتم های امنیتی برای رایانش ابری

دسته بندي : فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT
موضوع : الگوریتم های امنیتی برای رایانش ابری
فرمت فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید :10
قابلیت ویرایش : دارد
چکیده
امنیت ابر از بحثهای مهم امروزه است و دارای اهمیت ویژه ای است. الگوریتم های رمزنگاری دارای انواع متفاوت و نمونه های خاص زیادی هستند رمزنگاری و پیوند داده ها که در این مقاله به الگوریتم های متقارن و نامتقارن با تاکید ویژه بر الگوریتم های متقارن در خصوص بحث های امنیتی مورد توجه و بررسی قرار گرفته است با افزایش نگرانی و آگاهی درباره امنیت اطلاعات و رایانش ابری، آگاهی و استفاده در حال افزایشی از الگوریتم‌های امنیتی در فرآیندها و سیستم های داده ها وجود دارد. این مقاله یک بررسی خلاصه و مقایسه ای از الگوریتم های رمزنگاری، با تاکید بر الگوریتم های متقارن ارائه می دهد که باید برای برنامه های مبتنی بر ابر و خدماتی استفاده شوند که نیازمند رمزنگاری پیوند و داده ها هستند.
مقدمه
تصور کنید دو فرد که اطلاعات محرمانه حیاتی را به اشتراک می گذارند، بایستی جدا شوند. این مهم آنها را ملزم می کند تا داده ها و اطلاعاتشان را از یک فاصله مکاتبه کرده و به اشتراك بگذارند، حتی اگر تهدیدی از جانب یک فالگوش وجود داشته باشد که قابلیت توقف، ممانعت یا جلوگیری ارتباطاتشان را دارد و به دنبال همان اطلاعات می باشد. آنها تصمیم می گیرند تا اطلاعاتشان را در یک جعبه با استفاده از یک قفل که تنها دیگری ترکیبش را می داند و کلیدش را برای باز کردن دارد، قفل نمایند. جعبه قفل می شود و به کاربر دیگر ارسال می شود که از کلید تركيبي برای باز کردن جعبه و خواندن محتوایش استفاده می کند.
به بیان ساده، رمزنگاری می تواند به عنوان روشی برای ذخیره سازی و پوشاندن داده های محرمانه به یک شکل رمزی باشد به طوریکه تنها آنهایی که در نظر گرفته شده اند، بتوانند آن را بخوانند  و قادر به مکاتبه اطلاعات در حضور دشمن باشند و الگوریتم های امنیتی مسایل امنیتی را با استفاده از رمزنگاری، احراز هویت و توزیع کلیدها به صورت امن کاهش می دهند.
دسته بندی: فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 9156 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:214 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: