پاورپوینت گردشگری شهری ونقش آن درتوسعه پایدار

دسته بندي : علوم انسانی » گردشگری و توریسم
گردشگری شهری

گردشگری در چارچوب الگوهای فضایی خاصی عمل میکند. یکی از این الگوهای فضایی، گردشگری شهری است. نواحی شهری به علت آنکه جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری دارند، در اغلب موارد مقاصد گردشگری مهمی محسوب میشوند. شهرها معمولا جاذبه های متنوع و بزرگی شامل موزه ها، بناهای یادبود، مکانهای تاریخی را دارا هستند که خود، گردشگران بسیاری را جذب میکند.

عملکرد گردشگری در فضای شهری در راستای انگیزه های متفاوتی  شکل میگیرد که برخی از مهمترین آنها به شرح ذیل است:

-دیدار دوستان و خویشاوندان -حضور در نمایشگاهها و کنفرانسها -بازدید از میراث فرهنگی  سفرهای مذهبی (زیارت)- حضور در مراسم و محل- رفع مسایل درمانی- بهداشتی- خریدهای تفریحی- مسایل ورزشی- مسایل آموزشی- سفرهای روزانه و اداری- دلایل شخصی - بر مبنای این انگیزهها عملکرد در فضای شهری چند بعدی میشود. رویکرد به درون در پاسخگویی به نیازهای اقتصادی و رویکرد به بیرون در کنش متقابل فرهنگی یا در بعضی موارد تضادهای ناشی از آن است.

آنچه که مهم است،برنامه ریزی راهبردی مدیران و برنامه ریزان شهری درراستای جذب گردشگران و رویکردتعامل با ساکنان شهرهاست و بسا که گردشگرانی ؛بدلیل عدم رعایت فرهنگ گردشگری ساکنان برخی از شهرها از مسافرت به آنجا منصرف شده اند.درصورتیکه با ارائه برنامه مناسب می توان مراجعه مستمر گردشگران و مزیت درآمدزایی ساکنان را فراهم آورد.

توسعه گردشگری شهری پایدار

در سال­های گذشته، رشد اقتصادی شهرها از طریق صنایع تولیدی حاصل می­شد. در اواخر قرن بیستم، صنایع تولیدی به تدریج اهمیت خود را به عنوان ابزار اصلی رشد شهرها، از دست دادند و به تدریج بخش خدمات به عنوان موتور محرّک اقتصادی شهرها شناخته شد. در چنین شرایطی، گردشگری به عنوان گزینه­ ای مناسب برای توسعه­ی شهرها شناخته شد، زیرا شهرها به طور بالقوه، دارای بسیاری از جاذبه­ ها مانند بناهای تاریخی، میراث فرهنگی، رویدادها و ... می­باشند. حتّی محروم­ ترین شهرها نیز به دلیل برخورداری از میراث تاریخی و فرهنگی می­توانند در رقابت میان مقصدهای گردشگری شهری شرکت کنند .

لا (۱۹۹۳) چهار عامل مؤثر در توسعه­ ی گردشگری به عنوان یک بخش خدماتی در شهرها را این طور ذکر می­کند:

افول صنایع تولیدی
نیاز به ایجاد فعالیت­ های اقتصادی جدید و مقابله با بیکاری
شناخت اهمیت گردشگری به عنوان یک صنعت در حال رشد
نقش توسعه­ ی گردشگری در بازسازی و احیای مناطق شهری

نیری (۲۰۰۶) دو عامل دیگر را نیز به عوامل فوق اضافه کرده است:

جهانی شدن سریع
جایگاه ویژه ی شهرها در انباشت سرمایه

منظور از گردشگری شهری، فعالیت­های گردشگری در محیط­ های شهری است. هنگامی که شهرها به عنوان مقصدهای گردشگری توسعه می­یابند، پیچیدگی محیط­ های شهری، آن­ها را از سایر مقصد ها (روستاها، تفرجگاه­ ها، سواحل و ...) متمایز می­سازد. بولدینگ نظریه­ پرداز آمریکایی شهرها را به عنوان پیچیده­ ترین سطح سیستم­ ها بعد از سیستم­ های ذهنی می­داند. شهر به عنوان واقعیتی جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی و جامعه­ شناختی در هر دوره­ ای از رشد و تحوّل خود از هر کدام از این عوامل تأثیر پذیرفته و بر هر کدام از آن­ها تأثیر گذاشته است. پیچیدگی هر یک از این عوامل خود موجد پیچیدگی شهر به عنوان تبلور فضایی آن­ها بوده است.

در صورت برنامه­ ریزی و توسعه­ ی از پیش اندیشیده شده، گردشگری می­تواند منافع مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی را ایجاد و سهم قابل توجهی را در توسعه­ ی ملی ایفا نماید. رشد شتابان گردشگری طی دهه­ های گذشته و آینده­ نگری­های مبتنی بر آن، همراه با تأکیدی که کارشناسان کشورهای رو به رشد بر تقویت و پشتیبانی این فعالیت در جهت اهداف توسعه­  پایدار در این ممالک روا می­دارند، مفهوم تازه­ای را تحت عنوان توسعه ­ی پایدار گردشگری مطرح کرده است.

توسعه­ گردشگری پایدار عبارت است از گسترش این صنعت و جذب گردشگر به کشور با استفاده از منابع موجود به گون ه­ای که ضمن پاسخ دادن به نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ضوابط قانونی جامعه و همچنین انتظارات گردشگران، بتوان وحدت و یکپارچگی، هویت فرهنگی و سلامتی محیط زیست، رشد اقتصادی و رفاه مردم و میهمانان آن­ها را به گونه­ ای متوازن و پیوسته تأمین کرد. گردشگری شهری پایدار در طرح اروپایی "اداره­ گردشگری شهری پایدار"، به عنوان "یک استراتژی توسعه­ کل نگر، منصفانه و آینده نگر" تعریف شده است. هدف اصلی گردشگری پایدار ارائه­ روش­های منطقی در بهره­ برداری از منابع طبیعی و انسانی و ممانعت از به کار گیری غیر منطقی این منابع است.

به منظور پایداری شهر و کارکرد گردشگری آن، سرمایه­ های اجتماعی، فیزیکی و فرهنگی مقصد را باید به گونه­ای پایدار برای توسعه­ گردشگری شهری مورد استفاده قرار داد. منظور از گردشگری شهری پایدار، حفظ ویژگی­ ها و خصایص جامعه­ محلّی و حفاظت و ارتقای ابعاد مختلف محیط شهری (محیط انسان ساخت، طبیعی و فرهنگی) می­باشد.

انجمن گردشگری سبز،که در تورنتوی کانادا فعالیت می­کند، "گردشگری شهری پایدار" را دارای چهار ویژگی می­داند: مسئولیت زیست­ محیطی، احیای اقتصاد محلّی، توجه و حساسیت فرهنگی و غنای تجربه. منظور از مسئولیت زیست­ محیطی، حفظ، ارتقا و بهبود کیفیت محیط طبیعی و فیزیکی به منظور پایداری بلندمدّت اکوسیستم­ های منطقه است. احیای اقتصاد محلّی به حمایت و پشتیبانی از اقتصاد و کسب و کار جوامع محلّی اشاره دارد. منظور از حساسیت فرهنگی، استمرار و بقای فرهنگ­های محلّی و احترام به فرهنگ­ های مختلف و تنوّع فرهنگی است. غنای تجربه­ گردشگری شهری نیز به فراهم آوردن یک تجربه­ رضایت­بخش برای گردشگران از طریق مشارکت فعّال و ارزشمند در محیط طبیعی، اجتماعی و فرهنگی مقصد اشاره دارد.

لا با نگاهی متفاوت، بر سه جنبه­ی دیگر از گردشگری پایدار شهری تأکید می­کند: ظرفیت بارگذاری؛ حفاظت از میراث تاریخی؛ و مقابله با آلودگی هوا. مفهوم ظرفیت بارگذاری در مقصدهای شهری را می­توان از طریق اثرات منفی ناشی از حضور و استفاده­ انبوهی از گردشگران از محصولات مختلف شهری توضیح داد. با افزایش هزینه­ های ناشی از حضور تعداد زیادی از گردشگران در یک شهر، منافع اقتصادی گردشگری کاهش می­یابد، از کیفیت تجربه­ گردشگر کاسته شده و محیط انسان­ ساخت شهرها دچار فرسودگی می­شود. دومین جنبه­ مورد توجه لا، در گردشگری شهری پایدار، حفاظت از میراث تاریخی از طریق حفظ، بازسازی و به کارگیری مجدّد بناهای قدیمی است. به عقیده­ او، اگر بناهای قدیمی شهرها در صنعت گردشگری به درستی به کارگرفته شوند، نه تنها حفظ و بازسازی این بناها تضمین می­شود، بلکه بر غنای محیط انسان­ ساخت شهر نیز افزوده خواهد شد. وی برای کاهش آلودگی هوای ناشی از رشد گردشگری در شهرهای بزرگ، توسعه­ سیستم حمل و نقل عمومی و ایجاد و گسترش پیاده راه ها را پیشنهاد می­کند.

تلاش برای توسعه­ی گردشگری پایدار در شهرها، آسیب­ های محیط طبیعی و انسان­ ساخت را به حداقل می­رساند، میراث اجتماعی و فرهنگی را حفظ می­کند، منافع اقتصادی حاصل از توسعه­ گردشگری را حداکثر ساخته و کیفیت زندگی ساکنین و تجربه­ گردشگران را بهبود می­بخشد.

پاسکلیوا-شاپیرا اهداف گردشگری پایدار شهری را این گونه بر می­ شمارد: حفظ میراث فیزیکی شهرها؛ تقویت توانایی­ های فرهنگی و اجتماعی جوامع بومی؛ توسعه­ بلند مدّت؛ ایجاد فرصت­های شغلی مناسب؛ برقراری تعادل میان منافع ساکنین شهرها و گردشگران. توسعه­ گردشگری شهری باید برای ساکنین محلّی، صنعت گردشگری محلّی، گردشگران و سایر ذی­نفعان مفید باشد و به عنوان بخش لاینفک استراتژی­های توسعه­ی شهری و توسعه­ پایدار محسوب شود.

نخستین شرط موفقیت هر شهر در توسعه­ گردشگری، وجود زیرساخت­ های مناسب شهری، یکپارچگی همه­ سازمان­های ذیربط و مدیریت عاقلانه و مدبرانه در عرصه­ های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است. از طرف دیگر تنسیق و آمایش جاذبه­ های شهر، استفاده­ی پایدار از منابع گردشگری، ایجاد امکانات و تسهیلاتی که دسترسی به جاذبه­ ها را تسهیل کند، رضایت خاطر بازدیدکنندگان و کنترل محلی دومین شرط لازم در توسعه­ گردشگری است.




انواع گردشگری | تعریف و بررسی گردشگری شهری

منبع:https://www.karnaval.ir/city-tourism-definition

شهر ساختار اصلی شکل دهنده بسیاری از گونه های گردشگری می باشد و بسیاری از گردشگری ها را نمی توان بدون حضور در شهر در نظر گرفت.

اما گونه ای از گردشگری وجود دارد که از دیرباز در مجامع گردشگری مطرح بوده است و هدف اصلی آن خود شهر ها می باشد !



گردشگری شهری چیست؟

گردشگری شهری بازدید از شهرهاست و هدف آن دیدار از مکان های دیدنی، خرید کردن، انجام کسب و کار یا لذت بردن از سرگرمی ها است.

گردشگری شهری از نخستین گونه های صنعت گردشگری می باشد که تقریبا در بازه سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۰ جای خود را به گردشگری روستایی ، ساحلی و کوهستان داد.

بنابراین این گونه گردشگری، گونه ای نوین نیست بلکه در حال اوج گیری مجدد می باشد.

گردشگری شهری از بزرگترین و مهمترین اشکال گردشگری است  و یکی از پیچیده ترین انواع گردشگری از نظر مدیریتی می باشد. با وجود این، هر روز بر شمار شهر هایی که خواستار جذب گردشگر هستند، افزوده می شود. حتی شهر های صنعتی پیشین نیز در حال بازساخت و جایگاه یابی مجدد خود به عنوان مقصد های گردشگری هستند.



مقاصد گردشگری شهری

هر چند تفکیک انگیزه های گردشگران شهری دشوار است ولی مقصد های گردشگری شهری از ویژگی های خاص خود به عنوان وعده های منحصر به فرد فروش استفاده می کنند تا نسبت به سایر شهر ها، مزیت رقابتی پیدا کنند. در ادامه با گونه شناسی مقصد های گردشگری آشنا خواهیم شد.

شهر های جهانی

شهر های جهانی همان پساشهر هایی می باشند که بسیاری از نظریه پردازان در رابطه با آن صحبت کرده اند. این شهر ها از لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ناهمگن هستند و مرزهایشان بی پایان به نظر می رسد. شهر های جهانی چشم اندازی ترکیبی هستند که در آن ها اشکال بنا شده ی متعلق به دوره های مختلف تاریخ شهر بر روی یکدیگر قرار گرفته اند به معنای دیگر اشکال نوین زندگی معاصر با شکل های کاملا تاریخی در کنار هم قرار گرفته اند. شاید بهترین توصیف برای این شهر ها به اینگونه باشد.

" مکانی بر روی زمین که همه مکان ها را در خود دارد."

نمونه ای از شهر های جهانی : لس آنجلس، لندن، نیویورک



پایتخت ها

اخیرا در پژوهش های فراوانی اهمیت "پایتخت بودن" برای بسیاری از شهر ها بررسی شده است. پایتخت ها نقش بسیار مهمی در گردشگری بازی می کنند زیرا کارکرد های سیاسی، اقتصادی، اداری، فرهنگی و نمادین دارند. پژوهش های گردشگری به خصوص برای پایتخت هایی جذاب هستند که جایگاه پایتخت بودن آن ها نسبتا ناشناخته است یا از حیث آگاهی و بازدید گردشگران زیر سایه سنگین یک شهر ملی دیگر قرار دارند مانند: مادرید و بارسلون، کانبرا و سیدنی، آنکارا و استانبول

نمونه ای از پایتخت ها : آنکارا، بخارست



پایتخت های فرهنگی

پایتخت های فرهنگی آن دسته از پایتخت هایی هستند که دارای جاذبه های فراوان هنری و میراث هستند و معمولا از نظر زیبایی شناختی، دلپذیر یا زیبا می باشند. با این حال آن ها معمولا محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران دارند و می توانند با ازدحام فراوانی روبرو شوند.

نمونه ای از پایتخت های فرهنگی : بوداپست، پراگ، وین



شهرهای میراث

شهرهای میراث معمولا دارای مراکز تاریخی هستند که از آن ها بازدید فراوانی صورت می گیرد. در این گونه شهر ها در دومین مرحله از توسعه یک شهر میراث احتمالا با یک مرکز قدیمی و یک حاشیه جدیدتر مواجه می شویم.

نمونه هایی از شهر های میراث : ونیز، آکسفورد



شهرهای هنری

شهرهای هنری معمولا شهر هایی هستند که دارای نگارخانه ها، موزه ها و مکان های هنری فراوانی می باشند. برای مثال وین، محله موزه ها را دارد. بسیاری از شهر ها مانند فلورانس و رم به علت برخورداری از مجموعه های تاریخیِ هنری، مشهور هستند.

نمونه هایی از شهر های فرهنگی : فلورانس، مادرید



شهرهای خلاق

بسیاری ار شهرها را شاید بتوان "شهرهای خلاق" نامید. این خلاقیت ها لزوما با فرهنگ و هنر ارتباط ندارند و ممکن است نتیجه وجود شماری از ویژگی های مبتکرانه یا ماحصل جذابیت کسب و کارهایی با فناوری پیشرفته باشند. این شهرها دارای ۳ عنصر هستند که در زبان انگلیسی به آن ها ۳T می گویند : تساهل، نبوغ و فناوری (Tolerance, Talent and Technology)

نمونه ای از شهر های خلاق : سان فرانسیسکو



شهرهای ورزشی

شهرهای ورزشی معمولا به علت تقبل میزبانی تعدادی از رویداد های مهم ورزشی مانند بازی های المپیک و جام جهانی فوتبال یا داشتن محل های ورزشی دائم و برگزاری رویداد های منظم توسعه پیدا می کنند.

نمونه ای از شهرهای ورزشی: ملبورن، سوچی ، کاردیف



شهرهای فوق مدرن

شهرهای فوق مدرن به طور دائم در حال توسعه عناصر و ویژگی های نوین با فناوری پیشرفته هستند. این ویژگی ها شامل معماری مبتکرانه یا جاذبه های بی بدیل است برای مثال در حال حاضر کویت در حال رقابت با دبی است تا به یک مقصد فوق مدرن تبدیل شود. گردشگران، جذب ماهیت خیالی این پیشرفت ها می شوند.

نمونه ای از شهرهای فوق مدرن: دبی، توکیو



مشکلات و سختی های مدیریتی گردشگری شهری

ایجاد گردشگری شهری و توسعه آن نیازمند مدیریتی قوی و ایجاد زیرساخت های مناسب می باشد در زیر به برخی از نیاز ها و مشکلات و سختی هایی که در مدیریت شهر ها به هنگام حضور گردشگران ایجاد می گردد ، اشاره می کنیم. لازم به ذکر است که تمامی این موارد می تواند در شهر هایی که حتی گردشگران زیادی نیز ندارند مشکل ساز گردد در نتیجه گردشگری همراه با مشکلات نیست بلکه نیازمند ساختارهای مناسب برای توسعه می باشد.

* ازدحام بیش از حد

* حفاظت و پاسداری از محیط

* مسائل مرتبط با حمل و نقل

* نیار به محل های اقامت قابل دسترس و واقع در مرکز شهر

* مدیریت همزمان نیاز های ساکنان محلی و گردشگران

* مدیریت بازدیدکنندگان و جریان ها

* نیاز به اقتصاد بانشاط و شب محور برای ترغیب اقامت های شبانه

* حفظ شخصیت با آفرینش حس مکان

* بازاریابی و پیشبرد

بررسی ظرفیتهای گردشگری جهت توسعه گردشگری شهری خرم آباد




گردشگری یکی از نیروهای اقتصادی - اجتماعی بسیار مهم (شهری )به حساب میآید .ضـمناً دارای اهمیت بین المللی اقتصادی و ژئوپلتیکی بسیار اسـت .گردشـگری بـه طـور جهـانی فـضاهای فرهنگـی، اجتماعی و جغرافیایی را می سازد، بازسازی می کند و ساکن میشود .نمیتوان انکار کرد که گردشـگری یک نیروی فوق العاده برای تغییر است و در بسیاری از کشورها بـه عنـوان نیرویـی بـرای خوشـبختی بـه حساب می آید .هزاران بازدیدکننده ای که برای گردش می آیند، نه تنها پول همراه خود می آورنـد ، بلکـه زندگی محلی را به وضع بهتر یا بدتری تغییر میدهند.

.شهرها و گردشگری روابط مکملی دارند، چراکه تمامی انواع گردشگری به نوعی به کانونها و خدمات شهری نیازمند هستند .لذا هرگونه برنامه ریزی برای توسعه گردشگری باید به توانمندی شهرها در ارائه خدمات مستقیم و غیرمستقیم توجه داشته باشند.این وابستگی و روابط مکمل، تقاضا را برای سفر به شهرها از دهههای گذشته تاکنون به طور روز افزونی افزایش داده است .در حالی که تعداد زیادی از مسافرتها، شغلی یا با اهداف معمولی است، اما بقیه انواع مسافرتهای دیگرکه در اوقات فراغت صورت میگیرد با هدف آشنایی با دیگر فرهنگها به منظور توسعه علایق ویژه و برای تفریح و سرگرمی انجام میشود .درباره اینکه دقیقاً چه عناصر ویژهای از گردشگری شهری است که یک شهر را برای بازدیدکنندگان جذاب میکند کریستوفرلودر کتاب خود با عنوان «گردشگری شهری :بازدیدکنندگان، اقتصاد و رشد شهرهای بزرگ» چهار رابطه بین گردشگری و مناطق شهری را بررسی میکند .او میان عوامل اولیه، ثانویه و دیگر عوامل منابع گردشگری شهری تمایز قائل میشود .عوامل اولیه ،دلایل عمده و اصل دیدار بازدیدکنندگان از شهر را فراهم میآورند .عوامل ثانویه از قبیل محل سکونت، محل خرید، حمل و نقل یا اطلاعات گردشگری اگرچه در موفقیت گردشگری شهری نقش بسیار مهمی دارند، اما مهمترین عوامل جذب گردشگر به حساب نمیآیند .عناصر کلیدی زیر میتواند علاقهی بازدیدکننده را به مناطق شهری افزایش دهد، بخشهای تاریخی، سواحل، نمایشگاهها و مراکز گردهمایی، وقایع و جشنواره ها.

منبع:مقاله،بررسی ظرفیتهای گردشگری جهت توسعه گردشگری شهری خرم آباد/شماره اول /پاییز۱۳۹۰،علی موحد، وصدیقه دولتشاه

محیطهای شهری از دو نظر در صنعت گردشگری اهمیت دارند، از یک سو کـانون هـای شـهری بـه لحاظ تمرکز جمعیت در آنها و فشارها و خستگی های ناشی از کار و فعالیت، به عنوان مبدأ مـسافرتهای گردشگری محسوب می شوند و از سوی دیگر بعضی از شهرها بـه علـت امکـان فعالیـت هـای اقتـصادی، سیاسی و ارتباطی، فراغتی و جاذبه های تاریخی و گردشگری به عنوان مقصد مسافرت هـای گردشـگری نیز به شمار می آیند.اهمیت گردشگری شهری در شهرهای کشورهای پیشرفته به حدی اسـت کـه شـهرداران در ایجـاد زیرساختها و جاذبه های جدید توریستی و معرفی شهر خود با یکدیگر رقابت می کنند .مسؤلان شهرهای توریستی مثل پاریس، پکن و مادرید ، سعی می کنند با رشد صنعت گردشـگری بـه توسـعه شـهر خـو د کمک کنند .در ایتالیا رقابت سنگینی بین شهرداران شهرهای مختلـف وجـود دارد و بـرای آژانـس هـای توریستی بهطور جدی خدمات خود را تبلیغ میکنند .گردشگری در شهرهایی توسعه پیدا می کند که علاوه بـر داشـتن جاذبـه هـای تـاریخی، فرهنگـی و هنری، از امکانات و خدمات مناسب نیز بهره منـد باشـند  .وجـود زیر سـاخت هـای مناسب در هر مکان ، از قبیل ، راه )دسترسی مناسب (، بهداشت، مخابرات، آب، بـرق، امنیـت و مـدیریت مواد زائد در جلب و کسب رضایت گردشگران برای تکرار سفر اهمیت بسیار بالایی دارد. رشـد و توسـعه گردشگری در ش هرها نه تنها به حفاظت و پیشرفت شهر وابسته است ، بلکه ایجاد سـازمانی قـوی را نیـز طلب می کند، سازمانی که حفاظت و گردشگری را با هم برنامه ریزی و مدیریت کند .گردشگری بخـشی از فضای شهری را استفاده و در با ارزش کردن آن قسمت ا ز شهر، نقش اساسی داشته و دارد .در نتیجـه ته گردشگری در شهر با حفاظت و توسعه و پیشرفت شهری در تـضاد نیـست، بلکـه بـه نـوعی در وسعارتباط متقابل است .گردشگری علاوه بر کمک در حفظ بناهـای تـاریخی بـه عنـوان میـراث فرهنگـی، میتواند در توسعه شهر نیز نقش مثبتی داشته باشد  .وجـود گردشـگر در شـهرها باعث بالارفتن کیفیت فضاهای گردشگری و خدمات و زیر ساختهای شـهری و گردشـگری مـی شـود، بهعبارت دیگر راهبرد توسعه گ ردشگری، زمینه ساز سرمایه گذاری در زیر ساخت ها و خدمات شـهری بـا هدف دو سویه است که از یک سو زیرساخت های و خدمات شهری تـ أمین و از دیگـر سـو زیرسـاخت و خدمات برای توسعه گردشگری فراهم می شود.

دیباچه

توسعه پایدار شهر و ارتباط گردشگری با آن

مدل مفهومی ابعاد مختلف و شاخص های موثر درتوسعه پایدار شهری

بررسی اثرات گردشگری شهری در توسعه پایدار شهری

اثرات اقتصادی توسعه گردشگری شهری

تأثیرات منفی اقتصادی گردشگری ازمنظرمک انیتریر

تاثیرات مثبت اقتصادی توسعه گردشگری

اثرات اجتماعی توسعه گردشگری شهری

اثرات محیطی توسعه گردشگری شهری(تأثیرات منفی گردشگری بر روی محیط شهری)

اثرات مثبت محیطی گردشگری ازمنظرهارسل

. بررسی یک تجربه جهانی - شهر هاوانا (کوبا)

ادراک ساکنان از اثرات گردشگری در هاوانا( ادراک ساکنان از اثرات اقتصادی گردشگری)

ادراک ساکنان از اثرات اجتماعی- فرهنگی گردشگری

ادراک ساکنان از اثرات محیطی گردشگری

: ارتباط نقش و اثرات مثبت و منفی گردشگری در توسعه پایدار شهری

توسعه گردشگری در شهر ازمنظر تقویت کنندگی جامع

نقش گردشگری شهری در توسعه اقتصادی کالن شهرها

توسعه گردشگری ازمنظرتوسعه پایدار

روندروبه رشدگردشگری به عنوان بزرگترین صنعت صادراتی

‌­پیش بینی،رشد گردشگری کشورهای درحال توسعه

گردشگری شهری

گردشگری شهری ازمنظراوقات فراغت شهروندان

بررسی وضعیت گردشگری شهری دربرهه فعلی

عوامل کلیدی سیستم گردشگری

نظریه مکتب کلاسیک و نئوکلاسیک در ارتباط با گردشگری

مکتب نئولیبرال و اقتصاد بازار آزاد و گردشگری

جاذبه های گردشگری شهری و انواع آن ازمنظرگردشگران

عناصر مرتبط با مبحث گردشگری شهری در کلان شهرها

اقتصاد و گردشگری

گردشگری و اشتغال

درآمد زایی گردشگری

دلایل غلبه صنعت گردشگری بررکوداقتصادی

نظام عرضه و تقاضای گردشگری از دیدگاه گان

عناصر کلیدی تغییر اقتصادی در ارتباط با گردشگری

مشاغل مورد نظر در زمینه گردشگری

فرآیند رشد کلانشهرهای کشورهای توسعه یافته (شمال)

کلانشهرهای کشورهای در حال توسعه (جنوب)

محدوده اقتصادی گردشگری در کلانشهرها

اثرات گردشگری بر اقتصاد کلانشهری

تأملی بر توسعه گردشگری شهری ایران و ارائه راهکارهایی لازم برای آن

اهمیت موضوع گردشگری شهری

شهر و گردشگری

گردشگری شهری یا تفریح شهری، بخشی از گذران اوقات فراغت شهروندان درعصر پسا مدرنتیه

مفهوم توسعه پایدارازمنظرگردشگری شهری

شهر و گردشگری

کاربری های گردشگری شهری

گردشگری شهری و فضای شهری

عوامل تعدیل کننده رفتار گردشگران در فضای گردشگری شهری

عناصر و فرصت های گردشگری شهری

شهرنشینی و گردشگری شهری

پسامدرنیته، و گردشگری شهری

انگیزه های گردشگری شهری

گردشگری شهری از منظرفضاهای خاص هرشهر

کارکردهای مدیریت گردشگری شهری در فضای پسامدرن جذب سرمایه برای توسعه پایدار

راهبردهای درونی مدیریت گردشگری شهری ازمنظرکاهش تضاد بین ساکنان وگردشگران

راهکارهای گردشگری شهری در عصر پسامدرنیته

پیامدهای مدیریت گردشگری شهری عصر پسامدرن

تأملی بر گردشگری شهری در ایران

مدیریت گردشگری شهری یا تفریح شهری ازمنظربرنامه ریزی

مهمترین منابع گردشگری شهری که مدیریت اجرایی یک شهر باید در الگوی فضایی شهر و ساختار آن مورد توجه و برنامه ریزی قرار دهد

چرا گردشگری شهری؟!

نحوه ی برخورد و مهمان نوازی ساکنان بومی ازمنظرگردشگری

استراتژی های مختلف مراحل دوره عمر محصول گردشگری:مرحله معرفی

استراتژی های مختلف مراحل دوره عمر محصول گردشگری:مرحله رشد

استراتژی های مختلف مراحل دوره عمر محصول گردشگری:مرحله بلوغ

استراتژی های مختلف مراحل دوره عمر محصول گردشگری:مرحله افول

تحلیلی بر آثار فرهنگی گردشگری

پیامدهای فرهنگی منفی گردشگری خارجی

تقسیم بندی بازار گردشگری

تقسیم بندی بازار برحسب مشخصات جغرافیایی

تقسیم بندی بازار برحسب مشخصات روانی

تاثیرات گردشگری بر توسعه پایدار شهری از نظر ساکنان (مورد مطالعه: جزیره قشم)





دسته بندی: علوم انسانی » گردشگری و توریسم

تعداد مشاهده: 8772 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

حجم فایل:1,968 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    دانلود فایل

  • محتوای فایل دانلودی:
    75اسلایدتخصصی