تاثیر ورزش بر روی بهبودی ناراحتی های دستگاه گوارش به خصوص معده و رژیم غذایی تاثیرگذار برآن

دسته بندي : کارآموزی » تربیت بدنی
ورزش روی سلامت تمامی اعضای بدن تاثیر دارد و در این مطلب به طور اختصاصی تاثیر ورزش روی اعضای گوارشی بیان می گردد .  در اثر تحرک و فعایت جسمانی میزان سوخت و ساز و اکسید شدن مواد غذایی افزایش می‌‌یابد فعالیت غدد زیاد شده  اشتها تحریک شده و با خونرسانی بیشتر و  عمل هضم سریع می گردد .

انجام حرکات ورزشی سبب افزایش سرعت تخلیه معده می‌‌شود و دفع فضولات سریع‌تر صورت می‌‌گیرد  . در سنین مختلف پس از چند هفته تمرین ورزشی ، کاهش مقدار کلسترول ، اسید اوریک و اوره خون مشاهده شده است . هم‌چنین ادرار که عمل دفع اساسى فضولات را تأمین مى‌کند غلیظ‌تر گردیده و مواد دفعى آن بیشتر شده است.

در افراد بی‌تحرک فضولات به سختی دفع می‌‌شوند و حالت یبوست پدید می‌‌آید و این خود سبب ایجاد سموم در بدن می‌‌کند پس از مدتى سبب گشادشدن معده و روده‌ها نیز مى‌گردد و کبد و سایر غدد مترشحه ‌‌هاضمه نیز به علت کار زیاد خسته و فرسوده مى‌شود و همه این عوامل دست به‌دست هم داده ، اختلال شدیدى در دستگاه گوارش به‌وجود مى‌آورند.

تمرینات ورزشی باعث تقویت عضلات ناحیه شکم می‌‌گردد در نتیجه هم سیستم تنفسی تقویت می‌‌گردد و هم از افتادگی احشا جلوگیری می‌‌شود تاثیر مثبت ورزش کردن روی میکروب‌های مفید در سیستم گوارشی از دیگر ویژگی‌های آن به حساب می‌آید.

شروع ورزش از دوران کودکی، ترکیب میکروبی روده را در جهت بهبود کیفیت آن ، تغییر می‌دهد و سلامت سیستم گوارش افزایش می‌‌یابد و مانع از پیدایش انواع سرطان می‌‌گردد.در انجام تمرینات پیوسته ورزشی سیستم پاراسمپاتیک غالب می‌‌شود، بنابراین در زمان استراحت و پس از خوردن غذا اسید کمتری ترشح می‌‌شود و فرایند هضم به راحتی انجام شده و از پدید امدن زخم معده جلوگیری می‌‌شود.

این فایل شامل عناوین زیر میباشد:

 ورزش و تاثیرات آن بر قلب

ورزش و تاثیرات آن بر دستگاه تنفس

ورزش و تاثیرات آن بر دستگاه حرکتی

ورزش و تاثیرات آن بر پوست

و سپس به تاثیرات ورزش بر معده میپردازیم.
دسته بندی: کارآموزی » تربیت بدنی

تعداد مشاهده: 9732 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: PPTX

تعداد صفحات: 31

حجم فایل:2,185 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    کافیست فایل را از حالت فشرده خارج کنید که شامل یک فایل هدیه نیز میباشد.

  • محتوای فایل دانلودی: