پاورپوینت با موضوع شپش ها Lice

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
پاورپوینت با موضوع شپش ها Lice 

در قالب ppt و در  44 اسلاید،قابل ویرایش، شامل:

شپش ها حشراتي هستند با بدني كوچك به طول 6-1 ميلي متر ، انگل اجباري و دائمي پستانداران خونگرم هستند و به دليل حساسيتي كه از گزش آنها ايجاد مي شود و نيز انتقال بيماريهاي خطرناكي مانند تيفوس اپيدميك داراي اهميت بسياري هستند .

شپش ها از نظر ضمائم دهاني يا نوع تغذيه به دو گروه تقسيم مي شود.

شپش هاي مكنده 1- Anoplura or sucking lice                                      

شپش هاي جونده             2- Mallophaga or Bitting lice or chewing lice

Mallophaga : بطور كلي در بدن انسان زندگي نمي كنند و نقشي نيز در انتقال بيماري ندارند هر چند ممكن است بطور اتفاقي در اثر حمل پرنده يك يا چند تا روي بدن شخص خامل پرنده قرار گيرد ولي قادر به ادامه حيات نبوده و در بدن انسان نيز تكثير نمي يابندضمائم دهانی آنها برای جویدن وساییدن مو ، پر و پوست ساخته شده است و در دامپروری حائز اهمیت می باشند.

Anoplura : انگل اجباری انسان بوده و حشراتي هستند كوچك و بدون بال ، بدنشان از سطح پشتي و شكمي فشرده شده و پهن است به آساني برروي موهاي بدن ميزبان و در زير لباس او حركت كرده و مخفي مي شوند و ضمائم دهاني آنها گزنده مكنده است و براي سوراخ كردن پوست و خونخواري طرح ريزي شده است . اين ضمائم در حال استراحت جمع شده و در كپسول سر قرار مي گيرند . سينه فاقد تقسيم بندي است و آنتن شامل 3 تا 5 بند است داراي چشمهاي مركب بوده و فاقد چشم ساده است.

پاها براي اتصال به مو تطابق پيدا كرده و بدن آنها از پوسته محكم و پوشش مقاومي تشكيل شده كه از آنها در مقابل فشار و له شدگي محافظت مي كند .
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 6953 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: پاورپوینت

تعداد صفحات: 44

حجم فایل:1,143 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: