پاورپوینت صندوق بين المللی پول

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
دانلود پاورپوینت صندوق بين المللی پول

تعداد اسلاید : 128

قسمتی از متن اسلاید ها :

تاریخچه تاسیس صندوق

هرج و مرج پولي جهان دردوران جنگ جهاني دوم ، اين عقيده را در ميان كارشناسان اقتصادي اغلب كشورها ايجاد كرد كه دنياي بعد از جنگ به ثبات در زمينه روابط پولي و مالي بين المللي نيازمبرمي دارد وايجاد رقابت پولي بين كشورها و هرج و مرج بازرگاني ، حتمي به نظرمي رسيد، به همين دليل متخصصان پولي آمريكا وانگلستان و ديگر كشورها به فكرتشكيل يك سازمان پولي بين المللي را با ميدان وسيع فعاليت كه قادر به استقرار نظم پولي درجهان باشد افتادند .

در اين راستا چهار طرح عنوان شد:

طرح هري دکستروايت معاون وزير خزانه‌داري ايالات متحده آمريکا در فوريه 1942 ارائه گرديد. عنوان طرح وايت «پيش نويس اوليه پيشنهاد تأسيس صندوق تثبيت ملل و بانک ترميم و توسعه ملل» بوده است.

طرح جان ميناردکينز مشاورخزانه‌داري انگلستان و اقتصاددانان مشهور، در فوريه 1942 تحت عنوان اتحاديه پاياپاي (پولي) بين‌المللي ارئه گرديد.

دولت فرانسه نيز در ماه مه 1943 طرحي را تحت عنوان «مناسبات پولي بين‌المللي» ارائه کرد.

در ژوئيه 1943 طرحي تحت عنوان «اتحاديه مبادلات بين‌المللي» توسط دولت کانادا ارائه گرديد.

بر سردوطرح هري دكستر وايت ازآمريكا وطرح جان میناكينز از انگليس مدتها در محافل جهاني بحثهاي شديدي درگرفت كه در نهايت با صرف يكسال وقت اين دو طرح با هم تلفيق شد ودركنفرانسي در سال 1944 با حضور44 كشوردر برتون وددز Bretton Woods در ايالت نيوهمشاير

آمريكا تشكيل شد كه درخصوص تاسيس صندوق بين المللي پول به توافق رسيدند . صندوق در سال 1947عمليات خود را شروع كرد و اولين معامله خود را با كشور فرانسه انجام داد .

تعریف صندوق بین المللی پول

یکی از شناخته شده ترین موسسات وابسته به سازمان ملل متحدو تنها سازمان بین المللی که با کلیه کشورها درارتباط است می باشد که مسئولیت تنظیم وثبات ونظارت سیستم پولی و مالی ، بین المللی را برعهده دارد.

مقر صندوق بين‌المللي

مقر کنوني صندوق بين‌المللي پول در آمريکا که بيشترين سهميه را دارد، در شهر واشنگتنDC ، واقع شده است. با وجودي که صندوق وابسته به سازمان ملل متحد است ولي در اداره امور و وظايف خود کاملاً از سازمان ملل متحد مستقل است. به علاوه صندوق از نظر حقوقي داراي شخصيت حقوقي کامل بوده و براي بستن قرارداد، فروش اموال منقول و غيرمنقول و ساير اقدامات حقوقي داراي صلاحيت است.
دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 8161 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 128

حجم فایل:4,773 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: