پاورپوینت روستای بالا جاده استان گلستان

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری

دانلود پروژه روستا – پاورپوینت روستای بالا جاده استان گلستان

تعداد اسلاید : 43 - شامل تصاویر و توضیحات

قسمتی از متن اسلاید ها :

موقعيت جغرافيايي

بالاجاده از آبادي‌هاي بسيار زيباي دامنه‌ي شمالي البرز است كه جنگل‌هاي انبوه و سر به فلك كشيده‌ي جنوبي آن، جلوه‌‌ي خاصي بدان بخشيده. اين محل در تقسيمات كشوري از دهستان سدن رستاق غربي بخش مركزي شهرستان كردكوي از استان گلستان مي‌باشد و 54 درجه و 7 دقيقه‌ي طول شرقي و 36 درجه و 48 دقيقه‌ي عرض شمالي و ارتفاع 165 متر از سطح دريا در حدود 7 كيلومتري جنوب شرقي كردكوي واقع است.

اين محل از شمال به روستاهاي ايلوار، چهارده و النگ، از جنوب تا مرزهاي شمالي شهرستان دامغان، از شرق به روستاهاي خرم‌آباد (= خراب مسجد) و ميان دره و از غرب و شمال‌غربي به شهر كردكوي محدود است. سيماي آن مستطيل شكل است و اضلاع بلند آن در شرق و غرب آن واقع مي‌باشد. سببش نيز وجود دو رودخانه‌ي فصلي شرق و غرب محل است كه مانع توسعه آبادي گرديد. در پس از انقلاب، آبادي به طرف جنوب و شمال توسعه پيدا كرده است.

شناخت و بررسي علل پيدايش روستا:

به طور كلي ارتباط مستقيمي بين استقرار يك سكونتگاه با عوامل طبيعي، اقتصادي و اجتماعي وجود دارد عواملي كه به بهبود اقتصادي روستائيان كمك مي‌نمايد نظير وجود آب، اراضي زراعي حاصلخيز، مساعد بودن وضعيت مالكيت براي اراضي كشاورزي و همچنين امكان بهره‌برداري از آنها از جمله عوامل اصلي در پيدايش يك سكونتگاه محسوب مي‌شوند. علاوه بر اين، وجود عواملي چون روابط خويشاوندي، قدرت و نفوذ خوانين و مالكان، موقعيت طبيعي منطقه به لحاظ پستي و بلندي و دوري و نزديكي به نهرها، رودخانه‌ها و غيره در پيداش سكونتگاهها مؤثر مي‌باشند.

در پيدايش روستاي بالاجاده عواملي چون خاك مستعد و حاصلخيز، آب مناسب و رودخانه مؤثر بوده است. در ارتباط با وجه تسميه روستا مي‌توان گفت: در زمان صفويه به دستور شاه عباس اول جاده‌اي در شمال محل (بالاجاده) به نام شاه عباسي كشيده شد از آنجائيكه احداث جاده شاه عباسي در شمال روستا قرار گرفته بود نام روستا به بالاجاده شهرت يافت.

...
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 8865 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 43

حجم فایل:25,372 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    محتوای فایل دانلودی حاوی فایل پاورپوینت است.