پاورپوینت خانه ابریشمی

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
دانلود پاورپوینت خانه ابریشمی

تعداد اسلاید : 42

قسمتی از متن اسلاید ها :

شرایط اقلیمی

استان گيلان داراي دو ايستگاه هواشناسي بسيار مهم در بندر انزلي و رشت ايت كه بنا بر آمارهاي منتشره طول مدت مشاهدات اقليمي در اولي به بيش از 25 و در دومي به 20 سال ميرسد . متأسفانه اين دو ايستگاه در فاصله 40 كيلومتري يعني خيلي نزديك به يكديگر واقع شده و هر دو در ارتفاعي كمتر از سطح متوسط دريا قرار دارند . ولي با وجود اين از بسياري جهات نقاط پايه اي به شمار مي روند و در اين مختصر از آب و هواي گيلان مكرر به آنها اشاره خواهد شد .

نيروي خورشيد و تابش آفتاب

مهم ترين عامل طبيعي كه باعث ايجاد و تغيير مداوم مشخصات هوا و در نتيجه شرايط آب و هوايي مي شود همانا نيروي حيات بخش خورشيد است كه دائما به صورت امواج الكترومانيتيكي به زمين و هواي مجاور آن مي رسد و در ساعت هاي مختلف روز ايجاد گرما مي كند كه خود ذخيره اي از فعل و انفعالات سرنوشت ساز از لحاظ اقليمي به شمار مي رود . مقدار اين نيرو بر حسب وضع و زاويه تابش ( كه به عرض جغرافيايي ارتباط دارد ) و مدت تابش ( كه در روزها و فصول سال تفاوت مي كند ) و چگونگي ساختمان و شيب زمين و جنس خاك و پوشش گياهي و عوامل ديگر تفاوت مي كند .

در باره نيروي آفتاب در استان گيلان تنها از ايستگاه هواشناسي رشت آمارهاي پراكنده اي مربوط به سال هاي 1973-1969 ميلادي يعني جمعا 5 سال موجود است كه به علت كوتاه بودن مدت ديده باني نمي تواند مبناي علمي كافي براي تجزيه و تحليل و نتيجه گيري فراهم آورد . ولي با وجود اين روند تغييرات ماهانه و فصلي اين عامل مهم را مي توان تا حدي از مقايسه آمارهاي مزبور به دست آورد :

با يك نگاه اجمالي به آمارها مي توان استنباط كرد كه مقدار متوسط نيروي دي ماه كه سردترين ماه سال است 2185 كالري بر سانتي متر مربع و تير ماه كه گرم ترين ماه سال است بيشتر از 5 برابر يا 12045 واحد است .

اگر از عوامل غير محلي كه در شكل دادن به آب و هواي گيلان اثر زياد تري دارند صرف نظر كنيم نيروي خورشيدي مهم ترين عامل ايجاد اقليم منطقه است . ولي متاسفانه درباره كم و كيف و پراكندگي واقعي آن با توجه به پوشش گياهي خاص منطقه به عمل نيامده و اطلاع كافي در دست نيست .


دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 7962 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:7,660 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    محتوای فایل دانلودی حاوی فایل پاورپوینت است.