پاورپوینت لنزهای چشمی

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
دانلود پاورپوینت لنزهای چشمی

تعداد اسلاید : 25

قسمتی از متن اسلاید ها :

تاریخچه بیشرفت لنزهای تماسی

در سال 1508 میلادی لئوناردو داوینچی چند شكل از لنزها را ترسیم و توصیف كرد و در سالهای 1583 "‏Georg Bartisch‏" مباحث تازه‌ای را گشود كه طرز قرارگیری لنز را با سوزن‌هایی با روش پیچشی انجام و بیان كرد اداره تحقیقات اسپانیا در همین سالها (1591-1634) جایگزینی لنزها را همراه با ایمپلنت كه به احتمال زیاد در چشم مدت زیادی می‌ماند را پیشنهاد دادند كه توسط دانشمندی به نام "‏Benito Dzadevaldes‏" بیان شد و مورد تحقیق وی قرار گرفت.

در سال 1632 "رنه دكارت" فرانسوی لنزهای تماسی قرنیه‌ای را پیشنهاد نمود و در سال 1827 یك اخترشناس انگلیسی به نام "جان هرشل" پیشنهاد سایش یك لنز تماسی را كه به شكل سطح چشم درمی‌آید را داد در دهه اول 1900 لنزهای شیشه‌ای گرد ساخته شد.
در سال 1929 "‏Joseph Dallas‏" فیزیكدان مجارستانی روشهای گرفتن قالب از چشم زنده را كامل نمود و با این توصیف كه لنزهایی می‌توانند ساخته شود تا به‌طور بسته به ویژه با ‏sclera‏ شكل بگیرد.

در سال 1936 ‏William Feinbloom‏ چشم پزشك آمریكایی اولین لنزهای تماسی پلاستیكی را ساخت در سال 1939 استفاده از آن در آمریكا شروع شد و در سال 1945 ‏AOA‏ (سازمان چشم‌پزشكی آمریكا) به‌طور رسمی پیشرفت و رشد در زمینه لنزهای تماسی را به عنوان یك بخش از حوزه چشم‌پزشكی به رسمیت شناخت. در سال 1949 اولین ایمپلنت موفقیت‌آمیز درون چشمی با لنزها انجام شد.

در سال 1950 دكتر "‏George Butterfield‏" (چشم پزشك) یك لنز قرنیه‌ای تماسی را طراحی كردند.
در سال 1960 "‏Drahoslav Lim,Otto Wichterle‏" لنزهای تماسی نرم و قابل جذب آب از جنس پلاستیك را مورد آزمایش قرار دادند.

در سال 1971: لنز نرم برای تجارت در آمریكا مورداستفاده قرار گرفت.

در سال 1978: اولین لنزهای تماسی (هلالی) ‏toric‏ در امریكا به بازار عرضه شد.

در سال 1979: اولین لنزهای تماسی ‏RGP‏ از جنس كوپلیمر ‏PMMA‏ و سلیكون برای پخش به بازار عرضه شد كه این لنزهای آكریلات ـ سلیكونی هنوز مورد استفاده‌ است‏

در سال 1980: لنزهای تماسی روزانه مختصر رنگی به بازار آمد.


در سال 1981: لنزهای تماسی ممتد ‏‎(extended)‎‏ ارایه شد.‏

در سال 1982: اولین لنزهای تماسی روزانه دو كانونی به بازار آمد.

در سال 1983: اولین لنزهای تماسی ‏RGP‏ مختصر رنگی عرضه شد.‏

در سال 1987: لنزهای تماسی نرم یك بار مصرف به بازار آمد و نیز یك لنز نرم غیروابسته به رنگ چشم عرضه شد و همچنین در همین سال اولین لنزهای تماسی چندگانه (هدف) ساخته شد و همچنین یك فرمول جدید از ماده آكریلات - فلوئور و سلیكون برای لنزهای ‏RGP‏ به بازار عرضه شد.

در سال 1992: لنزهای تماسی مختصر رنگی یك‌بار مصرف به بازار آمد.
در سال 1995: لنزهای مصرفی (یك‌بار مصرف) روزانه و همچنین لنزهای ‏RGP‏ با محتوای سلیكون كم و آكریلاتهای فلوئوروسلیكون ‏‎(fluorosilicone)‎‏ با ‏DK‏ بالا به بازار عرضه شد.

در سال 1996: اولین لنزهای مصرفی جاذب ‏UV‏ در آمریكا مرسوم شد.

در سالهای اخیر هم بیشتر مطالعات روی لنزهای تماسی از جنس پلیمر با تركیبات مختلف شیمیایی برای بدست آوردن نتایج مطلوبتر و زیست سازگاری بهتر با چشم و قابلیتهای ‏DK‏ بالا (قدرت نفوذ اكسیژن)؛ جذب آب؛ خواص مكانیكی؛ اپیتیك و ... است.‏

...
دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 7943 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:6,852 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    محتوای فایل دانلودی حاوی فایل پاورپوینت است.