پاورپوینت آسیب های ناحیه گردن

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
دانلود پاورپوینت آسیب های ناحیه گردن

تعداد اسلاید: 30 همراه با توضیحات و تصاویر

قسمتی از متن اسلاید ها:

آناتومی گردن :

ساختاراسکلتی

ساختار عضلانی

اعصاب ناحیه گردن

ساختار اسكلتی:

مهره گردن جزء ستون مهره ها می باشد كه هفت ) .C1-C7)از سی و سه مهره را تشكیل می دهد در مهره های گردن اولین مهره ، اطلس نام دارد كه دارای جسم مهره ای نمی باشد و به صورت یك حلقه استخوانی است . دومین مهره به نام اكسیس كه به مهره اول متصل شده و موجب حركات چرخش سر به چپ و راست می شود . مهره هفتم گردنی دارای بلند ترین زائده شوكی بوده و از بقیه مهره های گردن بلند تر است . در بخش خلفی گردن قابل لمس می باشد و در ضمن متمایز كننده مهره های گردنی یا پشتی است .

ساختار عضلانی:

عضلات جناغی چنبری پستانی ، طویل گردنی ، راست راسی قدامی ، طویل راسی و نردبانی خلفی، میانی و قدامی ، عضلات موجود در این ناحیه می باشد كه حركات تا شدن ، باز شدن و چرخش ها ی ناحیه گردن را امكان پذیر می كنند .قوی كردن این عضلات می تواند تا حدی درد ناحیه گردن در میانسالی را كاهش دهد .

گردن عروق خونی، اعصاب و ساختمان‌های بالاتنه را به سر متصل می‌کنند: (سرخرگ کارتید، سیاهرگ وداجی، سیاهرگ نایی، سیاهرگ مهره‌ای، غده .تیروئید، اعصاب گردنی و شبکه عصبی بازویی)

این ساختمان‌ها در فضای فشرده محدودی قرار گرفته‌اند. بنابراین اگر یک منطقه آسیب ببیند، احتمالا ساختمان‌های دیگری نیز از این آسیب متأثر می‌شوند. در نتیجه زمانی که با درد ناحیه گردن مواجه می‌شوید، این احتمال وجود دارد که علت این درد به منابع دیگری مربوط شود که از جمله آنها می‌توان به تورم گره‌های لنفاوی، برجستگی دیسک بین مهره‌ای (زمانی که دیسک گردن جابجا شود)، پیچ خوردگی رباط و کشیدگی عضله اشاره کرد.

...


دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 8245 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:3,854 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    محتوای فایل دانلودی حاوی فایل پاورپوینت است.