پاورپوینت تولید و بسته بندی شیر

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع غذایی
دانلود پاورپوینت تولید و بسته بندی شیر

فرمت پاورپوینت : pptx

قابل ویرایش

تعداد اسلاید : 24

توضيحات كلي
شير خام، توسط تانكرهاي حمل شير(road tanker) از مراكز جمع آوري شير و دامداريها به كارخانــه حمـــل مي گردد.پس از بررسي وضعيت كيفي شير مطابق با طرح كيفيت شير خام ، شير جهت تخليه به قسمت دريافت شير ارسال مي گردد.
در اين بخش شير دريافت شده و بعد از عبور از يك مبدل حرارتي ، دماي آن به زير 6 درجة سانتيگراد رسانده شده و در تانكهاي بزرگ ذخيره مي گردد.دماي شير خروجي از سرد كننده ،همچنين PH سيلوها توسط اپراتور دريافت شير كنترل شده ودر فرم كنترل دريافت وشناسايي شير خام ثبت مي شود.

- مسير حركت شير خام از تانكر حمل شير به طرف سيلوي شيرخام را مي بنديم.
- تانكر حمل شير را از طريق شيلنگ مخصوص به قسمت دريافت وصل مي كنيم .
- cooling valve را روشن مي كنيم .
شرايط تحت سيستم فوق اتوماتيك بوده،شير تحت سنگيني خود وارد مي شودو شير با عبور از شيلنگ دريافت از مسير نمونه گيري به منظورنمونه برداري از شيرهاي دريافتي عبور كرده وسپس با عبور از ميان فيلتر صافي ضمن جداسازي اجرام خارجي وارد بالانس دريافت مي شود كه ضمن دريافت در همان بالانس نيز هوا گيري مي شود .
سپس از طريق پمپ به ظرفيت 45000ليتر در ساعت عبور كرده بعد از رسيدن به حجم كامل در بالانس تانك فلو شير عبوري از مسير توسط فلومتر Flow meterاندازه گيري مي شود كه تابلو نشاندهنده فلومتر (دما و فلوي شير عبوري )در اتاق دريافت تحت كنترل اپراتور مي باشد .
دو والو پشت سر هم در ادامه مسير وجود دارد كه والو اول در صورت پايين بودن حجم شير بسته مي شود (جهت كنترل حجم در بالانس دريافت ). والو دوم در ضمن دريافت هميشه باز است .
شير خام بعد از عبور از والو ها وارد پليت كولر به ظرفيت 25000ليتر در ساعت شده و تا دماي پايين تر از 6درجه سانتي گراد خنك شده وارد تانك هاي 105 تني خام مي شود
- بعد از اتمام شير تانكر ، مقدار آنرا از روي پانل خوانده و يادداشت مي كنيم.
- جهت تخلية مسير در پايان مرحلة دريافت ، از پانل به مسير آب مي دهيم تا بقاياي شير به داخل تانكهاي ذخيره هدايت شود.
- در نهايت مسير دريافت را به CIP مي بنديم .CIP اين بخش از طريق سيستم CIP مركزي طبق برنامة ارائه شده از طرف كارخانة سازنده انجام مي گيرد.(دستورالعمل CIP )
تذكر1:
قبل از آنكه شير خام به سيلوهاي ذخيرة شير خام دريافت شود، تانكها يا سيلوهاي ذخيره كاملا شستشو شده و CIP مي شوند. بعد از اتمام CIP ، طبق دستورالعمل كاري آزمايشگاه از آب CIP نمونه برداري وآزمايشات بر روي آنها انجام مي گيرد.
تذكر 2:
بعد از پايان عمليات دريافت شير، شير خام موجود در تانكها طرح كيفيت نمونه برداري ومورد آزمايش قرار مي گيرند.

دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 7254 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:280 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    محتوای فایل دانلودی حاوی فایل پاورپوینت است.