تهيه و پياده ‎سازي روشهاي استاندارد آزمون تجهيزات فشار قوي

دسته بندي : فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات
آزمايشگاه فشار قوي اهميت خود را آنجا نشان مي‎دهد كه بايد آزمونهاي مختلفي روي تمامي تجهيزات فشار قوي قبل از نصب و بهره‎برداري و در حين نصب و بهره‎برداري ، بر روي آنها انجام شود.
امروزه در كشور ما كارخانجات متعددي، تجهيزات فشارقوي مختلف از جمله ترانسفورماتور، برقگير، مقره ، خازن و … را توليد مي‎كنند . با توجه به لزوم انجام آزمون بر روي آنها، احتياج مبرمي به يك آزمايشگاه فشارقوي مجهز و كامل در داخل كشور احساس مي‎شود. اين نياز وقتي جدي شده و بيشتر خودش را نشان مي‎دهد كه بدانيم هزينه تست تجهيزات در آزمايشگا‏ههاي خارج از كشور، بسيار بالا بوده و زمان زيادي را نيز مصروف خواهد داشت. .
با توجه به اينكه در ايران آزمايشگاههاي فشار قوي متعددي وجود دارد، به جرات مي‎توان گفت كه آزمايشگاههاي موجود نه بعنوان آزمايشگاههاي كامل و مجهز مطرح مي‎باشند و نه بعنوان آزمايشگاههاي اقتصادي شناخته مي‎شوند. به اين معني كه تقريباً تمامي آزمايشگاههاي موجود، به منظور رفع نيازهاي محلي احداث شده‎اند. آزمايشگاه فشارقوي پژوهشگاه نيرو نيز داراي نارساييها وكاستيهاي بسياري مي باشد بطوريكه بطور كامل وموثر نمي تواند در خدمت صنعت برق باشد. لذا با طرح توسعه آزمايشگاه فشار قوي سعي شده است كه حتي‎المقدور با رفع كمبودها ونارساييها آزمايشگاه را در جهت رفع نيازهاي پژوهشگاه وصنعت برق موثرتر وكارآمدتر نمود.
دسته بندی: فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات

تعداد مشاهده: 1973 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 214

حجم فایل:245 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوي فايل ورد قابل ويرايش