پاورپوینت صنعت کیک و کلوچه

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع غذایی
دانلود پاورپوینت صنعت کیک و کلوچه

فرمت پاورپوینت : pptx

قابل ویرایش

تعداد اسلاید : 13

صنعت کیک و کلوچه سازی
کیک و کلوچه جزء محصولات صنایع غذایی است که مصرف خوراکی و عام دارد. با توجه به ارزش غذایی کیک و کلوچه و با توجه به اینکه از نظر کالری می تواند تامین کننده قسمتی از انرژی روزانه باشد و هم چنین عمومیت مصرف آن مابین اقشار مختلف و منحصر نبودن این محصول به یک گروه سنی جایگاه بسیار خوبی را برای مصرف داراست. انواع کیک ها: کیک ها انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به کیک روغنی، اسفنجی و کامل اشاره کرد. کیک روغنی کیکی است که میزان روغن آن حداقل % 25 وزن آرد باشد. کیک اسفنجی کیکی است که باعث آن حالت اسفنجی داشته و میزان تخم مرغ آن حداقل % 65 وزن آرد باشد. کیک کامل کیکی است که در آن وزن آرد، روغن، شکر و تخم مرغ با هم برابر باشد.
مواد اولیه کیک:
1- آرد گندم: از آرد گندم به عنوان در برگیرنده ی اجزای مختلف کیک و شکل دهنده به آن استفاده می شود. مقدار پروتئین آرد نباید از حد معینی بالاتر باشد زیرا از یک طرف موجب سفت شدن بافت کیک و از طرف دیگر موجب بالا رفتن مقدار شکر و روغن مصرفی می شود. اما چنانچه از آردهای خیلی ضعیف و کم پروتئین استفاده شود، کیک حاصل بافت مطلوب را به دست نخواهد آورد که برای رفع این نقص، تخم مرغ به فرمول افزوده می شود.
2- شکر: از شکر به منظور شیرین کردن و تردکردن فرآورده استفاده می شود. شکر به نگهداری آب در کیک پخته کمک می کند و در نتیجه از بیات شدن سریع کیک جلوگیری می شود. روغن: روغن در کیک سازی اهمیت دارد. موجب تردی فرآورده و بهبود طعم آن می شود و در نگهداری هوا در خمیر کیک تاثیر دارد.

دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 8259 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:42,706 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    محتوای فایل دانلودی حاوی فایل پاورپوینت است.