پاورپوینت همه چیز در مورد نقش نیتریت و نیترات ها و نیتروزآمین ها در صنعت سوسیس و کالباس

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع غذایی
دانلود پاورپوینت همه چیز در مورد نقش نیتریت و نیترات ها و نیتروزآمین ها در صنعت سوسیس و کالباس

فرمت پاورپوینت : pptx

قابل ویرایش

تعداد اسلاید : 26

نیترات سدیم و نیتریت سدیم بسیار نزدیک به هم هستند و هر دو به عنوان مواد نگهدارنده،
به طور معمول در گوشتهای فرآوری شده استفاده می شود.
درکالباس ، هات داگ، پپرونی، ، ژامبون و… نیترات سدیم یا نیتریت سدیم به عنوان یک عنصر افزوده میشود. این افزودنی چیست، چرا از آن استفاده می شود، و آیا خطرناک است؟
بسیاری از گوشتهای فرآوری شده نیز مواد افزودنی دارند تا رنگ خاص را حفظ کنند.این مواد شیمیایی همچنین رشد باکتری های مضر خاص و یا قالب و یا سموم دیگر مانند بوتولیسم را مهار می کند. امروز طیف وسیعی از مواد با عنوان افزودنی به مقدار کم در تهیه موادغذائی استفاده می شوند.
افزودنی ها ترکیباتی هستند که برای جلوگیری از فساد و حفظ طعم موادغذائی در مدت نگهداری، جلوگیری از رشد و نمو میکروبی، تشدید رنگ مخصوص، پایداری و اصلاح ساختمان فیزیکی محصول و اصلاح ظاهر محصول غذائی استفاده می شوند. یکی از این افزودنی ها نگه دارنده هاست.
نگه دارنده های ضدمیکروبی غذائی، علاوه بر تأمین سلامت موادغذائی، باعث طولانی تر شدن عمر این مواد و کاهش ضایعات هزینه فرآوری و مشکلات فروش می شوند. ترکیبات نگه دارنده فراوانی سال هاست که به موادغذائی افزوده می شوند.


ترکیبات نیتریتی به خصوص نیتریت سدیم افزودنی چندمنظوره ای است که در گوشت های عمل آوری شده کاربرد دارد، علاوه بر خاصیت ضدمیکروبی در مقادیر کم، برای ایجاد رنگ و عطر و طعم نیز استفاده می شود. در حقیقت ترکیبات نیتریتی و نیتراتی برای جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها، به خصوص کلستریدیوم بوتولینوم و ایجاد رنگی صورتی و طعم مناسب در گوشت های عمل آوری شده، استفاده می شود.
دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 8454 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:1,239 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    محتوای فایل دانلودی حاوی فایل پاورپوینت است.