دانلود مقاله اهميت تدريس در آموزش ابتدايي

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ و ادبیات
دانلود مقاله اهميت تدريس در آموزش ابتدايي

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : 32 صفحه

قسمتی از متن :

در بحث تدریس ، عملکرد معلم به اندازه گفتار او اهمییت دارد. بیش از هر چیز ، دانش آموزان شاهد و نظاره گر رفتار معلم هستند یکی از روشهایی که نشان می دهد معلمان به دانش آموزان اهمیت می دهند و به آنها علاقه مند هستند ، گوش دادن به آنهاست.
تدریس هنری است که هر کسی ممکن است نتواند از چنین هنری بهره ای کافی داشته باشد.
اصول کلی آموزش از جمله : تدارکات پیش از یادگیری، ایجاد انگیزش و علاقه در یادگیرندگان، تهیه سرمشق یا نمونه ای از عملکرد نهایی، شرکت فعال یادگیرنده در یادگیری و ...
ویژگی های رویکردارزش یابی در خدمت یادگیری به شرح زیر است :
1-یادگیرنده محور است 2-معلم را هدایت گر می خواهد 3-مشارکت دانش آموز را می طلبد
4-تکوینی است 5-مستمر است .
در مورد اهمیت آموزش ابتدایی می توان گفت : آموزش ابتدایی به عنوان اولین مرحله آموزش همگانی مطرح است، البته آموزش پیش دبستانی به علت کمبود امکانات، همگانی نمی باشد .
اگر آموزش ابتدایی در سطح گسترده ای صورت بگیرد و اکثریت یا تمام کودکان واجب التعلیم ایرانی را تحت پوشش قرار بدهد ، می تواند بی سوادی را در سطح کشور ریشه کن کند.
تفاوت آموزش های رسمی با آموزش های غیر رسمی : آموزش های رسمی ، آموزش هایی هستند که دارای ساختار ، هدف ، برنامه ریزی ، روش های تدریس و ضوابط پذیرش می باشند و فرق آموزش غیر رسمی با آموزش رسمی ، در این است که آموزش رسمی در داخل نظام آموزش و پرورش رسمی کشور صورت می پذیرد .
ویژگی های منحصر به فرد دوره ابتدایی این است که بنیاد و اساس رفتار در این دوره پی ریزی می شود و رفتار انسان بزرگسال محصول آموخته های او در خردسالی است .
ویژگی های روش تدریس در دوره ابتدایی : تنوع بازی –انگیزه محور بودن –تاکید بر تجربه های یادگیری –گسترش ذهن –استفاده از قاعده ی اینجا و اکنون -هماهنگی با اصول یادگیری می باشد .
خلاقیت مفهومی پیچیده و در برگیرنده ابعاد مختلف علمی ،فرهنگی ،سازمانی و فردی است .
اگر صاحبنظران بر این باورند که اولین گام در پرورش خلاقیت کودکان به وجود آوردن شرایط مناسب در محیط خانوادگی ،آموزشی است .


فهرست منابع
1-ایماش ، محسن ، کلاس اولی ها –تهران : سازمان انجمن اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران ، 1387 –انتشارات سازمان انجمن اولیا و مربیان ؛ شماره 120 .
1-(احسانی ، پرنیان (1374 ) . انواع بازخورد اطلاعاتی برانگیزه ی درونی و عملکرد دانش آموزان کلاس پنجم دبستان . پایان نامه کارشناسی ارشد . دانشگاه تهران . دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی .
2 -امینی ، محمد (1383 ) . الگویی برای برنامه ی درسی هنر . مجموعه ی مقالات همایش اصلاحات در آموزش و پرورش . پژوهشکده ی تعلیم و تربیت . تهران
3- black,p.(2004)working in side the black box ,phi delta kappa ,September.
3-سیف ، علی اکبر –روانشناسی تربیتی ، مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ چهارم آبان 1378 .
4-ماهنامه رشد مدیریت مدرسه –شماره 3 ، دوره ششم آذر 86 -.
5-ماهنامه ی رشد مدیریت مدرسه ، شماره 6 ، دوره ی ششم اسفند 86
www.fast company.com/magazine /53/teaching.html منبع 6-میرهادی ، توران (خمارلو) .کتاب کار مربی کودک (برنامه ی کار مربی در مهد کودک و کودکستان)-{ویرایش؟}-تهران :آگاه
www.attaran.net .amouzgar.persianblog.ir 6-اینترنت
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ و ادبیات

تعداد مشاهده: 8140 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:24 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    محتوای فایل دانلودی حاوی فایل ورد است.