دانلود مقاله تولید ناخالص ملی،تولید ناخالص داخلی

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
دانلود مقاله تولید ناخالص ملی،تولید ناخالص داخلی

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : 36 صفحه

قسمتی از متن :

تولید ناخالص ملی در کشورهای مختلف در سال ۲۰۰۵
روشهای مختلفی برای محاسبهٔ تولید ناخالص ملی وجود دارد. محاسبهٔ مجموع ارزش افزوده، محاسبه با نگرش مصرف و محاسبه با نگرش درآمد، سه روش متداول انجام این کار هستند.
محاسبه با نگرش مصرف به این شکل است:
تولید ناخالص داخلی = مصرف خصوصی + سرمایه‌گذاری + مصارف دولتی + (صادرات - واردات)
تولید ناخالص ملی و تولید ناخالص داخلی
تا سال ۱۹۸۰ در ایالات متحده از کلمهٔ تولید ناخالص ملی استفاده می‌شد. هرچند تولید ناخالص ملی و تولید ناخالص داخلی تفاوت‌های جزئی دارند. در محاسبهٔ تولید ناخالص ملی درآمد افراد خارج از کشور که به کشور باز فرستاده می‌شود با تولید ناخالص ملی جمع می‌شود و درآمد افراد خارجی مقیم آن کشور که درآمد خود را به خارج می‌فرستند از آن کاسته می‌شود.
مدیركل امور اقتصادی بانك مركزی:
تولید ناخالص ملی در سال 1383 به 1382 تریلیون ریال رسید
۸۴/۲/۱۹ - ۱۶:۲۷ - آسیا
كل تولید ناخالص ملی كشور طی سال گذشته به یك هزار و 382 تریلیون ریال رسید.
به‌‏گزارش ایلنا، دكتر محمد هادی مهدویان، مدیركل امور اقتصادی بانك مركزی، در سمینار نظارت در صنعت بانكداری، با بیان این كه نظام مالی و بانكی كشورها طی دهه‌‏های اخیر دچار تحولات عمیقی شده است، تصریح كرد: بخش عمده‌‏ای از این تحولات به دلیل تغییر فضای مقرراتی و قانونی ناظر فعالیت‌‏های موسسات مالی و بانكی از بابت پوشش ریسك فعالیت و توسعه نقش این موسسات در فرآیند تجهیز و تخصیص منابع مالی بوده است.
وی افزود: بخش دیگری از این تحولات ناشی از نوآوری ، ابداع ، معرفی فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
دكتر مهدویان اظهارداشت: تحولات و بحران‌‏های اقتصادی و مالی جدید، تغییرات در فضای مقرراتی، ارتباطات مالی و بانكی قوی بین كشورها و پیشرفت سریع تكنولوژی ارتباطات وضعیتی را ایجاد كرده است كه براساس آن باید شرایط و مقررات ناظر فعالیت این گونه موسسات به‌طور مستمر و انعطاف‌‏پذیر مورد بازنگری قرار گیرد.
وی، با اشاره به این‌‏كه در اقتصاد ایران طی دهه‌‏های اخیر نقش نظام بانكی در توسعه اقتصاد ملی به لحاظ تامین منابع مالی سرمایه‌‏گذاری و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی گسترش یافته است، تصریح كرد: نهادهای بازار سرمایه در اقتصاد ایران متناسب با رشد اقتصادی كشور بود كه دلیل آن عدم توسعه نهادها ، ابزارها و مكانیزم‌‏های پوشش خطر و نااطمینانی در اقتصاد كشور است.
مدیركل امور اقتصادی بانك مركزی، گفت: رهایی نظام بانكی از مالكیت و مدیریت دولت در سایه آزادسازی نیروهای عرضه و تقاضا به منظور ایجاد شتاب در تجهیز منابع، بازیافت تسهیلات بانك‌‏ها، كفایت سرمایه ، تنظیم قوانین و مقررات صورت خواهد گرفت.
وی، با بیان این‌‏كه شتاب بخشیدن به فرآیند تجهیز و سرمایه‌‏گذاری در اقتصاد ملی با ورود بخش خصوصی امكان‌‏پذیر خواهد شد، افزود: افزایش سرمایه‌‏گذاری خالص و ناخالص و سهم بانك‌‏ها در تجهیز منابع مالی سرمایه‌‏گذاری در دهه اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
دكتر مهدویان، با بیان این‌‏كه طی سال گذشته كل تولید ناخالص ملی كشور 1382 تریلیون ریال بوده است، تصریح كرد: حجم تجهیز منابع مالی سرمایه گذاران در سال گذشته580 هزار میلیارد ریال، در بخش ماشین‌‏آلات 397 میلیارد ریال، ‌‏جبران استهلاك 164 هزار میلیارد ریال و 20هزار میلیارد ریال نیز صرف سایر امور شده است.
وی ادامه داد: سهم عمده این منابع یعنی 327 هزار میلیارد ریال از سوی بانك‌‏ها به عنوان تسهیلات پرداخت شده است.

70 درصد تولید ناخالص ملی كشورها متاثر از فناوری اطلاعات است
دبیر شورایعالی اطلاع‌رسانی، گفت:‌ اندیشمندان و نخبگان كشور دچار یك غفلت بزرگ شدند و در این شرایط مبهوت چالش‌های سیاسی و اجتماعی شده و از وظیفه‌ی اصلی خویش غافل مانده‌اند.
به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در همایش فرهنگ‌، فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه، مهندس جهانگرد با اشاره به برگزاری این‌گونه همایش‌ها، گفت: از نظر من برگزاری این همایش‌ها جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌ی توسعه‌ی آینده‌ی ایران دارد و اگر بگویم كه این موضوع به عنوان مهمترین و شایسته‌ترین مطلبی است كه در بخش اندیشه‌ی كشورها باید به آن پرداخته شود سخن گزافی نگفتم.
دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 7831 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 36

حجم فایل:331 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    محتوای فایل دانلودی حاوی فایل ورد است.