پاورپوینت انرژی حرارتی خورشید

دسته بندي : فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات
پاورپوینت انرژی حرارتی خورشید
نوع فایل: power point

فرمت فایل: pptx

قابل ویرایش

تعداد اسلاید : 66 صفحه

قسمتی از پاورپوینت :

خورشید اولین منبع انرژی سوخت فسیلی (زغال سنگ, گاز و نفت) است. مراحل انتقالی این انرژی از طریق گیاهان یا حیواناتی که انرژی آنها میلیونها سال پیش از طریق خورشید تامین شده بود، آغاز گردید.
انرژی خورشيد يکی از منابع تامين انرژی رايگان، پاك و عاری از اثرات مخرب زيست محيطی است که از ديرباز به روش‌های گوناگون مورد استفاده بشر قرار گرفته است. به طور متوسط خورشيد در هر ثانيه 1.1*1020 كيلووات ساعت انرژی ساطع می كند. از كل انرژی منتشر شده توسط خورشيد، تنها در حدود 47% آن به سطح زمين می‌رسد. اين بدان معنی است كه زمين در هر ساعت، تابشی در حدود 60 ميليون Btu دريافت می‌کند.
يعنی انرژی ناشی از سه روز تابش خورشيد به زمين ‌برابر با تمام ‌انرژی ناشی از احتراق كل سوخت‌‌های ‌فسيلی در دل زمين است و بنابراين می‌توان نتيجه گرفت كه در اثر تابش خورشيد به مدت چهل روز، می‌توان انرژی مورد نياز يک قرن را ذخيره نمود. بنابراين با به كارگيری كلكتورهای خورشيدی می‌توان تا حدودی از اين منبع انرژی بی‌پايان، پاك و رايگان استفاده كرد و تا حد بسيار زيادی در مصرف سوخت‌های فسيلی صرفه جويی نمود.

کشور ایران در عین قرار داشتن بر روی کمربند خشک جهان، بر روی کمربند تابش جهان قرار دارد. میانگین پتانسیل تابشی 5 KWh/sqm در ایران نشان دهنده توان بالای خورشید در تامین انرژی کشور است. این عدد برای اروپا 2.5 KWh/sqm است. پس ما در کشور ایران باید با ارائه راهکارهای مناسب از این نعمت الهی که بدون کابل کشی و لوله کشی به منزل و ساختمان ما میرسد استفاده نمائیم. یکی از این راهکارها آبگرمکن های خورشیدی است.

دسته بندی: فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات

تعداد مشاهده: 6527 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 66

حجم فایل:12,917 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    محتوای فایل دانلودی حاوی فایل پاورپوینت است.